Probleem met USB keyboard en USB muis

vbimport

Ik heb voor iemand een PC geupgraded naar windowx XP (was voorheen ME).

Als ik een gewoon keyboard aansluit (PS2) en een USB muis dan werkt alles naar behoren, sluit ik echter een USB keyboard en USB muis aan dan werkt geen van beide???
Sluit ik het USB keyboard met via een USB -> PS2 converter aan dan werkt ook geen van beide??

PC heeft 2x USB voorzijde, en 2x USB achterzijde.
Het USB keyboard (activ board) en muis zijn van Packard Bell.
PC is een Iconnect van Packard Bell, AMD Athlon 1GHz.

Zou dit gewoon een driver probleem zijn? Of is er iets mis met de USB controler? Als ik bij apparaatbeheer kijk wordt er geen probleem aangegeven.

Zie ook een ander probleem: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=146396#post1089866

Ik ben alweer wat verder…

ik kwam dit tegen op de packard Bell site:

These are the drivers for the USB mouse and USB keyboard. These mice and keyboards are shipped with the Packard Bell eMove systems after August 2000. These drivers solve an issue where Windows cannot detect the USB mouse during device detection after first boot. At this stage, the USB keyboard is not yet present, so user interaction is not possible. Besides copying the required driver files to the appropriate locations on your hard drive, a modification is done to the system registry enabling correct detection of the USB mouse.

Dus ik zal deze fix eerst eens gaan toepassen!

Hai,

Staat usb aan in de bios? Lijkt me wel maar je kunt nl aangeven in sommige biossen dat hij de usb voor keyboard en mouse moet herkennen tijdens de boot. Ik weet niet wat voor merk Mobo er in zit maar daar kan het antwoord ook liggen.

mzzl Dúnedain

Ik zal eerst mn fix gaan proberen… en als dat niet werkt de BOIS ff induiken!

de fix die ik had gevonden werkt alleen voor W98 of WME… of heeft iemand een oplossing voor XP??

Hai misschien dat hier een oplossing voor je probleem bij zit. FF googelen en ik was er.

mzzl Dúnedain

Het lijkt erop dat het keyboard en mouse nu weer OK werken icm. USB.

Ik heb hier de oplossing gevonden, in de vorm van 2 patches voor het USB probleem
http://support.packardbell.com/nl/mypc/?PibItemNr=platform_clipper_legend&PibLinkGroup=2000#show

Blij dat te horen.

mzzl Dúnedain