Probleem met Plextor 760

vbimport

Hoi,

Sinds een weekje heb ik een probleem met mijn Plextor 760. Heb er niet echt veel verstand van dus hoop dat iemand me hier kan helpen…

Ik heb er al veel probleemloos mee gebrand, maar sinds vorige week doet ie ineens 50 minuten over een dvd’tje waar ie normaal 15min. over doet. Ik krijg verder geen errors en ik brand meestal met Nero of UltraISO, soms Alcohol100%…Ik gebruik dvd’tjes van Ritek.

Heb van een blanco schijfje een test gedaan met Plextools en dat was allemaal prima.

Als ik een gebrande dvd erin doe, merk ik ook dat ie hem niet oppikt (er komt geen melding met de vraag wat ik ermee wil doen), ik begrijp niet waar dit ineens vandaan komt , heb verder geen gekke dingen gedaan zeg maar…

Bedankt alvast!

Thyrsa.

Welkom Thyrsa,

Je brander zit waarschijnlijk vast in “PIO Mode” waar dit “Ultra DMA Mode 4” moet zijn. Kijk dit na in Device Manager (Apparaatbeheer): http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=101616. Verwijder het IDE kanaal + herstart de PC om dit te verhelpen.

Succes!

Bedankt voor je snelle antwoord, heb gelijk gekeken en er was idd 1 kanaal wat op PIO stond, dit heb ik aangepast, pc herstart en de veranderingen waren goed opgeslagen, alleen het probleem met de Plextor is nog niet verholpen…

Heb er net een gebrand dvd’tje in gedaan om te kijken wat er gebeurde, hij pikt hem niet op, als ik naar verkenner ga lijkt het station ook leeg te zijn, en het ledje van de Plextor gaat hevig oranje knipperen???

:confused:

Hmm… leest hij nog commerciële (geperste) dvd’s? Kan zijn dat hij slecht is (je hebt twee jaar garantie als het goed is), maar software zoals Alcohol kan ook voor problemen zorgen. Kan je hem testen in een andere PC? Of probeer op te starten van een “bootable” DVD zoals Vista of een live Linux distro (Suse, Knoppix…) - als dat lukt dan heb je een software probleem in Windows.

Hey,

Heb er net 5 gebrobeerd…

2 NL. originele films uit de winkel, die pakte hij niet…

2 Amerikaanse films uit de winkel, die wel, ging zoals het hoort…

En 2 zelf gebrandde films van 3 a 4 weken geleden (toen alles nog goed was) en die pakte hij ook gewoon…

Heeft dit misschien iets met regio’s te maken??

Ikke nie meer begrijp… :confused:

Moeilijk te zeggen vanop afstand… Regio code kan je nakijken in Apparaatbeheer, moet op 2 staan. Slechte drive of software probleem, ik weet het niet. Plextor heeft een “Self test” procedure die in de handleiding (op dvd) of op de website beschreven staat, waarbij je de drive loskoppelt van de PC en met specifieke media (Verbatim of Taiyo Yuden) moet testen. De LED code geeft dan uitsluitsel.

Bedankt voor al je advies!

Ik ga er over een maandje nog eens goed naar kijken en dan idd ook die test even doen, ik ga nu op vakantie vandaar…

Ben benieuwd wat die test uitwijst…

Thyrsa…

Na een paar flinke vastlopers en tests heb ik gebeld met Plextor, aan de hand van mijn klachten werd gelijk besloten een nieuwe te sturen!! :slight_smile:

Hopelijk blijft die het wel goed doen, vind het toch wel een teleurstelling als je ziet wat je ervoor betaalt…

Bedankt voor de reactie’s en tips iig… :slight_smile:

Thyrsa… :slight_smile:

Succes met je nieuwe Plex! Hopelijk is het een nieuwe 760A (en geen 800A) :slight_smile:

Gisteren de nieuwe Plextor binnengekregen…

En wat blijkt…heel de pc vast, pakt geen media, pc loopt volledig vast!!!

Mijn vriend is er heel de middag mee bezig geweest, zelfs nog in zijn eigen pc gedaan, bios gereset, nieuwste firmware, allerlei tests gedaan…NIKS doet ie!! :confused:

Morgen maar weer even bellen, heb wel gezien op meerdere forums dat ik niet de enige ben… :rolleyes:

Dacht ik laat het hier even weten, misschien hebben anderen er iets aan…

Groetjes Thyrsa… :slight_smile:

Ai! Welk model heb je terug gekregen, als ik vragen mag? :slight_smile:

Dezelfde…760A…nee geen 800 haha…

We zijn er inmiddels achter dat het probleem waarschijnlijk in de samenwerking ligt met Vista…

Ik hou je op de hoogte… :slight_smile:

Groetjes Thyrsa… :wink:

Na een paar maanden moeizaam contact met de verschrikkelijke support afdeling van Plextor, heb ik een andere brander gekocht. Het is een Samsung geworden waar ik tot nu toe erg tevreden over ben. Het probleem was dat Vista niet de juiste drivers had voor de Plextor. Bij Plextor ontkenden ze dit en soms ook weer niet, ze kregen het i.i.g. niet voor elkaar om met een oplossing te komen. Het zijn echt een stelletje prutsers daar, die totaal geen verstand van zaken hebben, ze sturen je gewoon van het kastje naar de muur…

De 760 is een hele goeie brander, maar dus niet compatible met Vista x64, door de rampzalige support van Plextor zal ik nooooooit meer een Plextor kopen, heb trouwens ook ergens gelezen dat ze er mee gaan stoppen, dus dat komt goed uit!

Thyrsa… :wink:

Bedankt voor de update, Thyrsa :slight_smile: . Jammer dat het niet mocht lukken. Ikzelf blijf liever trouw aan mijn Plextors en laat Vista maar links liggen :wink: .

uuhhmm…

Het probleem was dat Vista niet de juiste drivers had voor de Plextor

WHy am I NOT surprised:confused::confused::rolleyes::(:confused: ALs ik vragen mag… Welke drivers heeft Vista wel??? Als Vista een eenvoudig 3COM netwerkkaartje al niet herkent (wat door mij zelf proefondervindelijk bewezen is) wat dan wel???

mzzl Dúnedain