Probleem met opslaan fotos van internet

hallo freaker

Onlangs als ik op het net ben aan het surfen kom ik geregeld leuke fotos tegen die ik graag op mijn hdd wil opslaan
ik klik rechts op de foto…doel opslaan als…no probleem

maar soms heb je van die sites…dan krijg je een tekst
bijvoorbeeld " deze foto kan je niet kopieren"
of soms als je op de foto klikt krijg je helemaal niks
en is het niet mogelijk om die foto toch op je hdd te krijgen

is zo een vervelend probleem op te lossen…zodat ik elke foto die ik op internet zie, met gemak op mijn schijfje kan opslaan ?

iemand toch al wel ervaring mee zeker…?
:confused:
let me know it
thx !!

Originally posted by carlo vaesen
[B]hallo freaker

Onlangs als ik op het net ben aan het surfen kom ik geregeld leuke fotos tegen die ik graag op mijn hdd wil opslaan
ik klik rechts op de foto…doel opslaan als…no probleem

maar soms heb je van die sites…dan krijg je een tekst
bijvoorbeeld " deze foto kan je niet kopieren"
of soms als je op de foto klikt krijg je helemaal niks
en is het niet mogelijk om die foto toch op je hdd te krijgen

is zo een vervelend probleem op te lossen…zodat ik elke foto die ik op internet zie, met gemak op mijn schijfje kan opslaan ?

iemand toch al wel ervaring mee zeker…?
:confused:
let me know it
thx !! [/B]

men drukke de print screen knop in
men startte paint op
men klikte op paste
men had het plaatje

men was blij

ja duhu

gaan we moeilijk doen

[B]ja duhu

gaan we moeilijk doen [/B]

euh , da werk echt wel hoor :slight_smile:

bij sommige van die java scrippies werkt de beveiliging niet als je hem goed aanpakt: klik rechts en links tegelijk op het plaatje of eerst links en enorm snel rechts erachter…

als dat niet werkt dan heb je nog een tweetal andere opties:
-ff javascript afzetten
-alternatieve browser proberen

Rechts klikken, muisknop inhouden, het openspringende venstertje wegklikken met linkermuisknop, weer terug naar het plaatje, laat je rechtermuisknop los en voila, daar is het menu! :wink:

misschien voor verduideling bijzeggen
het is op www.onzin.nl
onderdeel : funny pictures

idd eerst links klikken en meteen daarna rechts klikken als dat niet werkt de bron van de pagina opslaan, het java scriptje verwijderen en dan de opgeslagen pagina starten.

en soms wil het met de toets links van de rechter alt knop op je keyboard ook nog wel eens werkn. Die toets klikken als je met de muis op het plaatje staat.

Soms kan je gewoon in de bron kijken van de webpagina! Dan zie je gewoon de URL van het plaatje dat je ff copy/paste in je adresbalk en voila, daar is ie! :slight_smile:

Of de gehele page ff save as… doen, en als het meezit staat de hele page op je HD! :slight_smile:

misschien voor verduideling bijzeggen
het is op www.onzin.nl
onderdeel : funny pictures

Uhm… ik zie geen onderdeel “funny pictures”! Wel een onderdeel “pictures”, bedoel je die soms?! Ik denk het niet want ik kan die plaatjes gewoon als normaal “opslaan als…”! :smiley:

hoe doe jij dat dan wookie ?
damn ze kunne weer wat meer dan mij

Gewoon met je muis over het plaatje gaan dan kan je links in de hoek meestel de naam van het plaatje zien ga naar je temp internetfiles daar staat het plaatje en kopier hem weg uit de temp internetfiles map en tada…(werkt bij mij zo)

Maar ik zie dat er hier ook nog andere handige tips staan die ik nog uit ga proberen.

:stuck_out_tongue: Ik maak dan altijd gebruik van het progje: SnagIt 5. Hiermee kun je de plaatjes “capturen”. Je kan dan met je muis een gebied selekteren die je om wilt zetten naar bijv. *.jpg of *.bmp. Een crack is te vinden bij de bekende sites. Een reuze handig progje!

Succes!

Je kunt ook gewoon de gehele webpagina downloaden via File -> Save As… en dan heb je alle images en ook het java-scripie!

Originally posted by Sorcerer
Je kunt ook gewoon de gehele webpagina downloaden via File -> Save As… en dan heb je alle images en ook het java-scripie!

Uhm…

Orig posted by Wookie
Of de gehele page ff save as… doen.

Oefen je voor papagaai?! Hehe! :stuck_out_tongue:
Eerst lezen…

héhé lekker taaltje wookie

and nice picture