Probleem met netscape en explorer

vbimport

Netscape is een k*t browser, maar je moet er wel voor zorgen dat je pagina daarin goed is te zien want er zijn nog altijd mensen die hem gebruiken. Het nadeel van frontpage is is dat het van microsoft is (net zoals explorer) Daarom ziet het er daar wel goed uit omdat er html wordt gebruikt die door explorer wel wordt herkent en niet door netscape. Zo heb je bijvoorbeeld voor de marges in je pagina 6 verschillende codes.

4 voor explorer :
rightmargin=0
bottommargin=0
leftmargin=0
topmargin=0

2 voor netscape :
marginwidth=0
marginheight=0

De ene code werkt met netscape en niet met explorer en andersom. Om dus een marge van 0 in je pagina te hebben die in beide browsers gelijk is moet je alle 6 de codes gebruiken.

Het beste kan je hiervoor homesite gebruiken. Dit is een echte webeditor met zowel de codes voor netscape als voor explorer. Je kan hem downloaden bij fosi.

Je moet wel wat meer weten van html, maar dat is niet echt moeilijk. Gewoon blijven proberen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, als je nog wat vragen hebt zeg je het maar.

Ik heb een nieuwe layout gemaakt van mijn pagina. En nadat ik de pagina hebt getest blijkt dat er een aantal zaken het niet doen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit het beste kan oplossen.

probleem:
De pagina is alleen te bekijken in ms explorer 5.0 met de resolutie 800x600 en 1024x768. Zodra je netscape of een oude explorer gebruikt worden bepaalde delen niet geladen of ze worden ergens anders geplaatst.

Op advies van een cdfreak member heb ik al de CSS 1.0 en 2.0 uitgezet, maar dit heeft dus niet geholpen. Ik gebruikt MS frontpage 2000 om de pagina te maken. De test pagina staat op http://home.wanadoo.nl/martijn007

Wie kan mij helpen???

Smaken verschillen… ik gebruik Netscape al jaren en vind het veel beter (sneller enzo) dan Explorer (bovendien ben ik niet zo’n Bill Gates-fan, dus Netscape “voelt” ook beter). Het is wel te idioot voor woorden dat bepaalde codes wel in Netscape en niet in Explorer werken en andersom, zelfs bepaalde Java-applets doen het bij de één wel en bij de ander niet…

Hier een stukje wat ik laatst gelezen heb.

Mischien ziet uw website er wel mooi uit in uw standaardbrowser, maar is dat ook zo bij andere browsers? Hoewel html een universele taal is, kent ze verschillende versies, een browser die een laatste html-versie nog niet begrijpt, zal uw pagina dus niet correct weergeven. Bovendien hebben de twee grote browsers -Netscape (gebruikt door zo’n 20% van alle surfers) en Internet Explorer (goed voor 80%)- elk hun eigen “dialect” van de taal ontwikkeld, zodat een pagina die er goed uitziet in de ene, er minder goed kan uitzien in de andere.

Met browserola http://www.codo.com/browserola kunt u controleren hoe uw pagina’s eruitzien in verschillende browsers zonder dat u elke browserversie hoeft te installeren…

Dafox

[This message has been edited by DAFOX (edited 09 June 2000).]

Als ik het dus goed begrijp heb ik deze problemen niet met homesite. Ik zal dit programma dan ook gaan gebruiken als ik mijn site weer ga veranderen.

Maar wat doe ik met deze pagina. Is er een manier waarop deze pagina toch goed kan lopen op netscape???

Ik zou zeggen probeer het nu eens met homesite, even overnieuw proberen.

Trouwens wat ik ook zag in je html is dat je in je links (href) hoofdletters en spaties gebruikt. Dit kan nog weleens voor problemen zorgen.

Ik vindt het wel klote, kan ik weer opnieuw beginnen met homesite, ik ga wel alle links ff checken. De pagina staat trouwens vanaf nu op http://go.to/f1game

Nu alleen nog een .nl aanvragen