Probleem met Nec 4570

vbimport

Beste mensen,

Ik heb sinds een tijdje een Nec 4570 in mijn PC zitten en op zich doet-ie het goed.

Het rare is alleen dat hij er soms voor zorgt dat de PC spontaan wordt afgesloten. Hierin zit geen regelmaat. Het enige wat ik ervan kan zeggen is dat dat gebeurd wanneer ik een cd of dvd in de speler stop of wanneer en cd of dvd net gebrand is. :sad:

Wanneer ik de cd of dvd gewoon in de PC laat zitten tijden het opstarten kan ik daarna de schijf gewoon lezen. Ook op een andere speler is dat geen probleem.

Windows XP Pro (volledig bijgewerkt) komt met de melding dat het systeem hersteld is van een ernstige fout. Kijk ik daarna op de site van windows dan wordt er gezegd dat er geen oplossing van het probleem is maar dat het waarschijnlijk in de driver zit. Ik heb ook de nieuwste firmware geïnstalleerd maar ook dat lost niets op :wink:

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Avé,

Marco van Groos.

Beste

Heb net hetzelfde gehad. Lang aan gesleuteld, uiteindelijk format c: en alles terug geïnstalleerd. Geen problemen meer…
Het zal dus een software en/of driver probleem zijn, soms zeer moeilijk te vinden.

Veel succes
:smiley:

Hoi Rob,

bedankt voor je reactie maar wat jij gedaan hebt vind ik nogal drastisch. Ik heb het idee dat het misschien met de opstartvolgorde te maken kan hebben. Ook omdat het probleem niet altijd hetzelfde is.

Maar bedankt voor je reactie.

Iemand anders nog ideeën?

Avé,

Marco van Groos.