Probleem met Matrox G450

vbimport

Hallo, kan iemand mij helpen??
Telkens als ik WindowsME af wil sluiten dan hangt mijn systeem zich op.
Ik heb al geprobeerd om met de nieuwe drivers het probleem op te lossen maar dat werkt ook niet.
Weet iemand hier een oplossing voor?

En waar bazeer jij op dat dat aan je VGA ligt?!

Omdat het wel gaat als ik een andere vga kaart in de pc heb.

Kijk, daar kunnen we wat mee! :wink:
Kijk eens welk IRQ de 2 verschillende kaarten gebruiken en of ze een gedeelde IRQ hebben en zo ja, met welke apparaten?!

Ga naar de Microsoft update site en installeer het trager afsluiten patch.
Winows Me sluit op veel systemen te snel af waardoor sommige driver’s je systeem laten hangen.
Je pc heeft meer tijd nodig om de criver’s netjes af te sluiten. De Patch heeft je pc enkele seconden meer om af te sluiten zonder gegevensverlies. Dat het wel werkt met een andere vga kaart is heel goed mogelijk omdat die driver’s daar misschien geen probleem mee hebben. Als je absoluut zeker wil weten of het de Matrox driver’s zijn; Vervang in windows ME de huidige Matrox driver door een standaard VGA Microsoft driver. Start opnieuw op en sluit nu af. Doet het probleem zich niet meer voor dan zijn het de Matrox driver’s.

Ik heb de patch al gedownload maar het probleem blijft hetzelfde.
Er zijn ook geen apparaten die dezelfde IRQ gebruiken.

Probeer in ieder geval eens met een standaard VGA driver te installeren. Vergewis je ervan dat in je bios de optie;
Assign IRQ to vga - aan staat.

biebel weet blijkbaar zeer goed waar hij over spreekt. Had het niet beter kunnen zeggen