Probleem met installeren windows xp RTM prof

vbimport

ik heb een een probleem met het installeren van windows xp (devils own release)
ik wil hem upgraden vanaf de engels talige versie van windows ME ( kale install )
in het begin gaat het nog goed, bestanden vanaf de xp cd worden gekopieerd naar mijn schijf en daarna moet ik herstarten.
als de computer herstart wordt er gevraagd om drivers voor scsi devices ( de F6 toets )
ik laadt mijn udma 100 driver diskette en vervolgens gaat windows xp verder met de install
ik krijg het windows xp scherm maar de computer gaat niet verder met laden !!
mijn toestenbord valt uit en ik kan verder niets meer
ik heb ook een install geprobeerd zonder een upgrade vanaf windows ME maar nog steeds het zelfde probleem
het vage is dat mijn andere 2 “intel” systemen geen probleem hebben met het doorladen

wat zou het probleem kunnen zijn ??

mijn systeem :

amd athlon 1000@1000
abit kt7-raid
2x maxtor udma 100 30gig 7200 rpm
asus v8200 deluxe
sblive! 1024
cl dtt2500
40x philips cdrom
wisecom 10/100 netwerk kaart
iiyama vision master pro 451

:confused: :confused:

Er zijn veel meer mensen die problemen hebben met udma66/100 en windows 2000/xp
Het schijnt dat beide OS 'en daar problemen mee hebben
Ikzelf heb namelijk exact hetzelfde probleem. en als je het mij vraagt is er volgens mij geen oplossing voor. ik heb alles al gebrobeerd. nieuwere bios versie, nieuwere udma drivers etc.
help allemaal niet.

Enige oplossing is: udma in bios uitzetten, en hd normaal op ide aansluiten

Alhoewel dit niets met je vraag te maken heeft: het is altijd beter een nieuwe versie van windows clean te installeren (= geen update dus).

Originally posted by PrOxYoN
[B]Er zijn veel meer mensen die problemen hebben met udma66/100 en windows 2000/xp
Het schijnt dat beide OS 'en daar problemen mee hebben
Ikzelf heb namelijk exact hetzelfde probleem. en als je het mij vraagt is er volgens mij geen oplossing voor. ik heb alles al gebrobeerd. nieuwere bios versie, nieuwere udma drivers etc.
help allemaal niet.

Enige oplossing is: udma in bios uitzetten, en hd normaal op ide aansluiten [/B]

dat heb ik dus ook geprobeerd
schijven aangesloten op ide 1 en de highpoint udma 100 uitgeschakeld in de bios !!
maar ik heb nog steeds het zelfde gezeik :frowning: