Probleem met installeren extern 56k6 modem

vbimport

Ik heb voor iemand een PC geupgraded naar windowx XP (was voorheen ME).

Als ik een extern modem aansluit, dan wordt deze keurig herkend als zijnde het modem (Sportster MessagePlus PnP V.90).
Het modem is aangesloten op COM1.

Ik maak vervolgens via de netwerk wizzard een nieuwe inbel verbinding aan, met de juiste gegevens en telefoonnummer.

Wil ik nu echter gaan verbinden dan wordt vrijwel direct fout 633 aangegeven:

“Fout: 633: De modem (of een ander verbindingspaaraat) is reeds in gebruik of niet correct geconfigureerd.”

Als ik in apparaat beheer kijk bij de Poorten is er zowel bij COM1 als COM2 geen fout te zien, en hebben ze beide een ander IRQ.
Kijk ik bij het modem wordt er geen probleem aangegeven, en ga ik bij het modem de diagnotische gegevens opvragen dan worden er wel een hoop AT commando’s verzonden. Het lijkt dus dat het modem verder goed werkt!

Ik heb al geprobeerd het modem op de andere COm poort, COM2, aan te sluiten, maar hierbij kwam de zelfde foutmelding naar voren.

Wat kan er hier mis zijn? Is er een programma (of onderdeel van XP) dat weergeeft wat welke poort gebruikt?

Zie ook een ander probleem: http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=146394#post1089863

Hai,

Ik heb misschien een heel rare opmerking daarover. Als ik het goed heb begrepen gaat dat om hetzelfde pc-tje te weten een Packard Bell. Ik heb ooit eens op een PB een digitale camera aangesloten en daar stond Win XP Pro Ned versie op en de camera werd niet herkend wat ik ook deed. Nadat ik de hele zaak weer had geformateerd heb ik er de Engelse versie op gezet om eens te kijken of dat verschil maakte. Bij mij thuis werd de camera namelijk WEL herkend en geïnstalleert. En idd werd de camera meteen herkend en geïnstalleert. Ik weet dat het eigenlijk geen verschil zou mogen maken of je de Ned versie of de Engelse hebt maar mij is in de praktijk proefondervindelijk bewezen dat het in sommige gevallen wel degelijk verschil kan maken. Het zou zo maar kunnen zijn dat de engelse versie van jouw Xp het modem wel goed ziet en installeert. Nu hoeft het daar niet persé aan te liggen en het zal ook wel mede komen doordat ik niet zo een goede ervaringen heb met verschillende PB pc’s maar ik blijf het rare machines vinden.

mzzl Dúnedain

Ook ik ben geen fan van de PB’s…!!

Maar ik had ergens op de M$ site al iets gevonden dat een bepaalde reg.key moet worden aangepast, en een bepaald bestand moet worden hernoemd en aangemaakt…

Ik ga er van het weekend mee aan de slag, ik laat de uitkomst nog weten!

Ook het modem doet het weer.
Ik heb eerst met systeem herstel weer het niveau van de installatie van XP teruggezet, en daarna het modem eraangeknoopt… Add hardware… en het werkte meteen!