Probleem met gamen : geluid en beeld hapert

Ik heb nu een tijdje die XP2000+ en op zich bevalt ie me goed, maar toch nog een vervelend foutje.

Als ik een game speel, bijvoorbeeld Test Drive, dan hapert ie qua geluid en beeld ontzettend. Ik heb ook net ffe een oude game geinstalleerd, GTA3, en daarbij doet ie het ook.

Op me oude Athlon 750 deed GTA3 dat ook wel, maar niet zo ernstig. Ik heb nu en een snellere cpu en meer mem dat sneller werkt, maar de spellen lopen voor geen meter.

Ik denk zelf dat het een driver probleem is, maar niet van welke driver.

Ik heb de Nvidia 30.82 voor me GF2 GTS en de drivers van SBlive1024 voor XP.

Iemand die weet wat het zou kunnen zijn???

Installeer eens nieuwe drivers van NVidia (41.82) als ik me niet vergis en nieuwe Via 4-in-1 drivers. Grote kans dat dat je probleem oplost…

ik heb hier 41.09 als laatste staan op de nvidia site…die probeer ik ffe :slight_smile:

helaas… probleem blijft na update van drivers…

Heb je je VIA drivers ook eens geupdate?

er zijn nu ook hyperion drivers voor via kt400 moederbords en ik ben die nu aan het downen, misschien dat het helpt, maar heb er een hard hoofd in…

en zoals ik al verwachtte maakte het niet veel uit… scheelt iets in het begin, maar daarna net zo hevig als voorheen… effe bij SBlive drivers kijken of daar nieuwe voor zijn…

================
reinstall gedaan van de drivers maar dat maakt niets uit. Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Check of DMA aanstaat voor je drives! GTA3 speel je vanaf je CD-ROM? Zo ja dan wordt er continu gelezen vanaf een CD en wanneer DMA niet aanstaat voor je CD-ROM dan gaat het beeld zeker haperen. Probeer anders eens om met CloneCD’s VirtualDrive te spelen. Maak een image van GTA3 CD2 en mount deze. Speel dan gewoon GTA3 (door op te starten vanaf je harde schijf, dus geen CD gebruiken). Is het haperen dan voorbij? Grote kans dat het een DMA probleem is. Ik speel GTA3 zelf op 1024*768 met een GeForce 3 en XP2100+ zonder haperen (gebruik ook CloneDrive omdat dat wat sneller opstart en ik zo m’n originele CDs spaar).

Het is misschien wel een interrupt probleem.
Stop de soundcard eens in een ander PCI slot.