Probleem met een brander

hey,

ik heb een probleem met een cd-brander.
De brander is van de cdrw 1600 series en is een Philips 16x10x40.
De kabels zijn aangesloten, de software (easy cd creator) is geinstalleerd, en in de software ziet hij hem wel…

Nu heb ik nero geinstalleerd, en daar kan hij de brander niet vinden, cdrwin geprobeerd, die kan ook geen brander vinden, alleen maar een cdrom, en niet de cdrw…

heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen??

De specs:
Pentium 100
32 MB geheugen
2 HD’s
1 cdrom
1 cdrw
de rest lijkt me niet zo belangrijk…
ik weet dat hij het moet doen, want ik heb er vroeger een andere brander in gehad en daar heb ik ook heel wat cdtjes mee gebrand.

Welke versie’s van Nero en EZCD gebruik je?

Installeer iig eens een ASPI layer. Zelf geef ik de voorkeur aan ForceAspi. Je zou eventueel met ASPI van Nero kunnen testen (te downloaden vanaf www.ahead.de).

ik gebruik de nieuwste software…
en ik zal morgen wel een proberen om die ASPI te proberen…

btw, als dit niet het probleem is, wat zou er dan aan de hand kunnen zijn??

Als je eerst CDRWIN start en daarna NERO kan het zijn dat de brander die je gebruikt bij CDRWIN niet gezien wordt door NERO, maar dan moet je volgens mij wel de brander op dat moment gebruiken.

ik heb nero 5.5.9.9 geinstalleerd en de nieuwste ASPI driver.

In CDRWIN wordt de brander nog steeds niet herkend, en in nero wel.
maar nu heb ik in nero het volgende probleem:

Ik heb een stel MP3 bestanden die ik wil branden als een audio-cd.
ze zijn allemaal goed, want van te voren hebben we ze nog geluisterd.

als de cd gebrand is en je luistert hem, staan er een paar liedjes goed op, dan weer een of 2 liedjes gewoon stil, ze staan er wel op want de tijd loopt door enz, maar je hoort nix, en er staat ook 1 nummer op wat maar tot de helft loopt en dan stil is…

wie weet hier raad mee?

Aangezien je een pentium 100 gebruikt, lijkt met het meest
logisch dat jouw computer te langzaam is om én te branden én tegelijkertijd de mp3’s om te zetten in wav’s.

probeer eerst de mp3’s in wav om te zetten en dan pas te branden met nero