Probleem met DVD-rom in mijn laptop

Hoi Ik heb een ASUS A2-laptop met Windows 2000 Professional, en sinds een paar dagen kan Windows 2000 de DVD-ROM (Thosiba SD-R6012) in eens niet meer lezen! In de BIOS leest hij wel in! . En ik heb vele keren nieuwe firmware updates uitgeprobeerd, daar liep het niets uit! Hij geeft het aan dat bepaalde stuurprogramma niet ingeladen kan worden. Op mijn laptop had ik eerder Windows XP professional er op gehad en werkte perfect. Die had ik geen problemen mee gehad. En nu is mijn laptop ook aan ons draadloze netwerk gekoppeld met eventueel ASUS W-LAN software gebruikt.
Ik vermoed dat er confilicten met stuurprogramma’s in Windows aan de gang zijn, maar weet het niet zeker of het geval is.

Hallo Berven,

Ten eerste wil ik je welkom aan boord heten en natuurlijk een fijn 2006 toewensen!

Wat jouw probleem betreft: ik denk dat je vermoeden wat drivers betreft wel eens het geval kan zijn. Ik zou je willen adviseren om in het Apparaatbeheer van Windows de Toshiba drive te verwijderen. Na een herstart zal Windows automatisch de drive opnieuw vinden en de boel opnieuw initialiseren. Wellicht dat het dan weer werkt. Werkt dat niet, dan kun je ook nog eens proberen om behalve de drive ook het IDE kanaal waar deze aan hangt te verwijderen. Vaak werkt dit truukje. Zo niet, dan laat maar horen:). Succes!

Hoi,
Ik heb van alles wat geprobeerd, maar zonder resultaat. Het is een lastig probleem, maar ook met firmware updates loopt ook niet. Is er op internet ook een lijst met inf-documenten aanwezig, waar kan ik die vinden. Heeft iemand ook zo’n thosiba cd/dvd-drive (let op: SD-R6012) in laptop (ASUS), en heeft die setupbesanden nog, stuur effe naar mij toe via email.
Berven

Het werkt nu goed! Ik heb afgelopen weekend op mijn laptop dus Windows XP Pro opnieuw geinstalleerd, in plaats van Windows 2000. Ik heb wel vermoeden dat Win 2000 niet bijster geschikt is voor DVD-branders of DVD-spelers. De laptop zoekt ook makkelijk netwerk via draadloos netwerk, dus geen probleem.

Nja het zou ook met Win2k prima moeten werken, maargoed… goed te horen dat het uiteindelijk werkt!