Probleem met dvd branden

ik hoop dat ik hier mijn vraag mag zetten, en dan natuurlijk ook dat er een genie is die de oplossing weet erop :smiley:

Ik heb sinds korte tijd een probleem met het branden van dvd’s.
Ik heb een werkende Philips drom 5016 (werkte voorheen) maar helaas herkent het nu geen dvds meer, echter wel cds.

Waarschijnlijk ben ik zelf de boosdoener: Ik heb recentelijk geprobeerd mijn systeem te optimaliseren en heb o.a. gerommeld aan het virtueel geheugen (de windows site waar ik probeerde hulp te krijgen meldde dat wel eens het probleem zou kunnen zijn omdat de dvd speler in 16 bytes denkt terwijl in 32 wordt geschreven o.i.d.) echter het herstellen daarvan werkt niet, ook niet nu ik het op ‘system controlled’ zet.
Mogelijk nog andere wijzigingen gemaakt, maar die weet ik dus niet meer … helaasch.

Ik heb geen ideeen meer over hoe dit op te lossen: iemand van jullie wel??

dank alvast voor de moeite dit te lezen :bigsmile:

groetjes, Suzanne

Normaal gezien heeft dat niets te maken met de instellingen voor het virtueel geheugen. Wat gebeurt er precies als je een DVD in de speler steekt? geeft Windows een foutmelding? als je kan moet je ook wat meer informatie omtrent je systeem geven.

Windows geeft geen ‘foutmelding’. Echter, als ik een dvd in de dvd/cd brander doe herkent het systeem hem niet (dus explorer geeft bv niet weer hoeveel vrije ruimte erop staat, maar ook nero of realplayer als ik die probeer zien niet dat er een (lege) disk inzit.
Als ik exact hetzelfde doe met een cd (formaatje 700 mb) dan gebeurt dat alles wel.
de dvds die ik hiervoor gebruik zijn keurige tdk dvd-rws, dus ik zou niet verwachten dat het daaraan ligt.

verder omtrent mijn systeem: windows XP home edition met SP2, 1G ram en 150 G schijf. (wat zou ik nog meer moeten vertellen?)

oh ja: een dvd afspelen doet de speler wel.

Probeer eens in het configuratiescherm (onder systeem -> hardware) je niet werkende drives te verwijderen. Na een herstart van je systeem zullen de drives opnieuw worden gevonden. De kans dat het dan weer werkt als voorheen is meer dan enkel aanwezig :wink:

dank voor de tip!
werkt weer :slight_smile:

Ik heb ook een probleem
Ik heb een Film gedownlaod en gebrand met PowerISO
(op een TDK -R DVDtje)
Maar als ik hem in mijn dvd speler of playstaion doe dan geeft ie "cannot read disc"
WEten iemand misschien een oplossing?