Probleem met afspelen van DVD op computer

vbimport

Tja ik weet niet of dit nu hardware of software is maar hier gaan we :

mijn hardware is een Athlon 1.33 met 512 DDR 2100 geheugen, een Creative Labs GeForce 2 GTS grafische kaart en een Toshiba SD-M1212 DVD speler.
Ik draai Windows 2000 Professional Nederlands met alle updates geïnstalleerd.

Mijn probleem is nu dat alle DVDs (ongeveer 75 stuks, allemaal Regio 2) werken maar eentje niet namelijk RONIN. Ik draai PowerDVD om de DVDs af te spelen maar telkens gaat de speler in pauze staan en komt er op het scherm te staan “D.I.V.4” en hij blijft in pauze stand staan zonder iets te doen zelfs na langdurig wachten.

Heb ook geprobeerd in combinatie met een Creative DVD 12x speler en een ATI Radeon VIVO 64MB geheugen maar telkens dezelfde shit :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning: :frowning:

Weet iemand wat het probleem is please, ik ben serieus gefrusteerd aan het worden :confused: :confused:

alvast bedankt

Originally posted by Koen
Ik draai PowerDVD om de DVD`s af te spelen maar telkens gaat de speler in pauze staan en komt er op het scherm te staan “D.I.V.4” en hij blijft in pauze stand staan zonder iets te doen zelfs na langdurig wachten.

Ofwel andere regiocode ofwel de DVD is niet goed…
Te meer omdat de rest van je DVD collectie wel werkt zeg je…

Originally posted by Smart@$$

Ofwel andere regiocode ofwel de DVD is niet goed…
Te meer omdat de rest van je DVD collectie wel werkt zeg je…

Tja de regiocode van RONIN is ook code 2 dus daar kan het al niet aan liggen
Hoe bedoel je de DVD is niet goed, er zijn geen zichtbare krassen of dergelijks te zien. De DVD is nieuw in de winkel gekocht.

Ik ben al aan het denken dat de DVD beveiligd is tegen het afspelen in een PC DVD maar ik dacht niet dat dat bestond of ben ik verkeerd

Het schijnt dat RONIN een hogere data rate gebruikt voor het geluid 448kb/s Dolby Digital sountrack inplaats van 384kb/s

Het kan zijn dat PowerDVD dit niet pikt en daardoor hangt.

Probeer je soundkaartdriver te updaten of zet PowerDVD op een
lager geluidskwaliteit , bv. STEREO

Originally posted by Koen
<knip>
Mijn probleem is nu dat alle DVD`s (ongeveer 75 stuks, allemaal Regio 2) werken maar eentje niet namelijk RONIN.
<knip>

Op mijn standalone DVD-speler (Pioneer DV-737 :cool: ) geeft Ronin ook eerst een vaag scherm met D.I.V.4, daarna nog zo’n vaag scherm, en dan komt het menu. Dus blijkbaar begrijpt je DVD-speler dan wel -software niet dat 'ie na dat ene scherm nog meer moet doen :o

Originally posted by Crazy Bob
[B]

Op mijn standalone DVD-speler (Pioneer DV-737 :cool: ) geeft Ronin ook eerst een vaag scherm met D.I.V.4, daarna nog zo’n vaag scherm, en dan komt het menu. Dus blijkbaar begrijpt je DVD-speler dan wel -software niet dat 'ie na dat ene scherm nog meer moet doen :o [/B]

Tja ben toch van plan om ook een standalone DVD-speler te kopen dus neem ik deze DVD mee als test DVD.
Alvast bedankt voor de info :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile: