Probleem kabel installeren/netwerkadapter!

vbimport

Heb net bij @home een tweede ip aangevraagd.
Heb op mijn andere computer een conceptronic 100tu - usb netwerkadap. gehangen.
Heb de drivers geinstallerd via de diskette, er werd ook nog om de win98se cdrom gevraagd, hierbij lukte de installatie niet goed omdat er een paar bestanden niet gevonden konden worden.
Nu wordt de netwerkadap. wel herkend in het apparaatbeheer en is goed geinstaleerd, MAAAR nu komt het probleem bij het opnieuw opstarten krijg ik allemaal voor mij onbekende meldingen !!!
Net voordat windows zelf moet opstarten krijg ik deze meldingen:
kan een apparaatbestand niet vinden …mogelijk vereist om windows/toepassing uit te voeren. Dan nog een heleboel tekst en op het eind is het onbrekende bestand: “vnetsup.vxd”
druk dan op een toets om door te gaan, krijg dan weer eenzelfde melding maar nu het bestand: “vredir.vxd”
dan nog een melding over het bestand: “dfs.vxd”
Wat betekend dit in hemelsnaam ???
Ook als ik de usb-adapt. eruithaal en opstart blijf ik deze meldingen houden.
Na een tijdje start windows zelf wel op…
Krijg als het bureaublad te voorschijn komt ook nog de error: Kan dynamic link-bibliotheeek niet verniewen - msnp32.dll - het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
“Microsoft network is niet beschikbaar”

Weet iemand één of andere oplossing voordat ik eventueel alles opnieuw moet gaan installeren…

Dat komt door de bestanden die niet gevonden werden tijdens het installeren van je netwerkkaart.
Zodra die kaart wel goed is geinstalleerd, zijn alle meldingen ook weg.
Dus gewoon nog een keer proberen te installeren

Kijk ook ff door te zoeken, of die bestanden ergens op je HD staan! Had laatst op een andere pc dat win nie meer wilde opstarten omdat er een file ontbrak. Na terug plaatsen in de behorende map deed ie het toen weer.
Wat voor OS draai je? Win98?!

In mijn ME partitie staan de bestanden als volgt:
vnetsup.vxd - \windows\system
vredir.vxd - \windows\system
dfs.vxd - \windows\system
msnp32.dll - \windows\system

Dus kijk ff of je die bestanden uberhaupt al wel hebt anders krijg je die kaart nooit werkend!

Mocht je deze bestanden nou niet van je cd af kunnen halen dan kan je ze hier neerhalen; dat zijn de files die ik gekopieerd heb van betreffende plek, dus uit me \windows\system map!

Dat komt door de bestanden die niet gevonden werden tijdens het installeren van je netwerkkaart.
Zodra die kaart wel goed is geïnstalleerd, zijn alle meldingen ook weg.
Dus gewoon nog een keer proberen te installerenDat komt door de bestanden die niet gevonden werden tijdens het installeren van je netwerkkaart.

Dit klopt niet helemaal !!

indien u voor het eerst een netwerkkaart in u PC installeert.
Dan worden ook de dravers voor het netwerk geïnstalleerd.
Deze staan op de Winx CD. als u meer dan een CDrom draver in u PC hebt(DVD , CDR ) Dan word het cab bestand dat op de win CD staat niet gevonden tijdens het instaleren. u moet dan zelf de drav letter veranderen pv( D:\winx*cab ) verander de D inE of F,G

PS; voor u terug installeert moet u ook alles wat onder het tabblad eigenschappen van, het netwerk staat verwijderen en reboot.
Succes willempy

Nou, ik heb gewoon een dvdspeler en een cdr/cdrw speler erin zitten en heb helemaal geen problemen met opstarten of het .CAB bestand vinden zoals willempy beweerd.

Ps. Waar vind ik die dravers
gaat dat sneller ??

Het is uiteindelijk gelukt !!
Heb eerst voor het gemak via Norton Ghost de image van c teruggezet over de versie die nu niet goed werkte.
Heb toen de windows 98se cd helemaal naar de harde schijf gekopieerd.
Heb toen de usb-netwerkadapt. weer eraan gekoppeld.
Eerst de bijgeleverde diskette laten installeren en toen er om de windows cd werd gevraagd, laten zoeken op de harde schijf waarnaar ik die gekopieerd had.
Nu werd alles wel goed geistaleerd.
Helaas werkt kabelinternet nog niet maar dat zal wel een kwestie van instellingen goed zetten.
Bedankt voor de reacties !

Topic kan gesloten worden