Probleem beeld geluid dvd-speler

Hoi allemaal,

ik probeer mijn provision prdvd3100 (dvd-speler) op mijn tv aan te sluiten met een scart-kabel. Het probleem is, dat ik de ene keer wel geluid maar geen beeld heb en de andere keer wel beeld, maar geen geluid. Ik heb me rot gezocht op de kanalen, maar ik krijg nergens zowel beeld als geluid.

Wanneer ik de scart-kabel in mijn tv en dvd heb gedaan zijn ook al mijn kanalen van mijn tv af en moet ik ze opnieuw zoeken, heel irritant dus. IK heb deze dvd speler nu al een week of 2 en krijg hem niet op een normale manier aan de praat, ik heb nog geen film kunnen kijken. Ik heb ook geen boekje, dus daar kan ik ook niks in opzoeken.

Kan iemand me helpen met dit probleem, doe ik iets verkeerd ofzo?

Groetjes Melinda

Hai Melinda,

Welkom hier namens mij. Heb je toevallig al een andere scartkabel geprobeert? Misschien dat deze een los contact heeft oid. Dit zou je hebben kunnen doen toen je hem uit het apparaat haalde waar hij eerst in zat dus voorheen werkte hij wel. En een andere (nieuwe) kabel zou wel goed kunnen werken uiteraard

Ik zeg niet dat je een slechte speler gekocht hebt maar als ik zo hier en daar wat lees over je speler dan lijkt me de kwaliteit niet echt om over naar huis te schrijven. Ik zal hieronder een paar linkjes neerzetten naar wat reviews. Meeste zijn in het engels helaas. Ook hier op het forum staat er het een en ander over geschreven. Waarom ik dit zeg… Ik lees dat je hem pas twee weken hebt. Nou weet ik niet of je hem nieuw of tweede hands gekocht hebt maar als hij niet werkt kun je altijd terug naar de winkel gaan uiteraard.

link

link

link

mzzl Dúnedain