Probleem afspelen gebrande dvd+r

vbimport

Ik wil graag databestanden (mp3, avi, mpg etc) kopieren van de harde schijf van mijn internet-computer naar een dvd, zodat ik ze ook op mijn laptop kan bekijken.

Ik heb echter een probleem bij het branden van data op dvd recordables. Als ik de data op een Philips DVD+RW brand, kan mijn laptop ze wel gewoon lezen zonder probleem.

Als ik ze op een Sony DVD+R of Philips DVD+R probeer te branden, kan ik ze wel lezen op de computer waar ze op gebrand zijn (zowel in de DVD-brander als de DVD-ROM drive), maar mijn laptop zegt gewoon dat er geen schijf in zit. Dan kan hij de inhoud niet vinden of zo?

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik gebruik nu het programma Pinnacle Instant Disc om dvd’s en cd’s te branden. Misschien met andere software dat het wel lukt??

Alvast bedankt!!
Sander

Hai,

Het wil wel eens gebeuren dat je idd een gebrande dvd op de ene pc wel kan lezen en op de andere niet. Dit kan komen doordat je mediaschijfjes van niet al te beste kwaliteit zijn of omdat de ene brander met een bepaalde media niet goed overweg kan. Ook kan het zijn dat je brander niet goed functioneert. Wat voor merk branders en dvd spelers heb je? En met welke software brand je? Je kan zien welke fabrikant de schijfjes maakt met dit tooltje Dan kun je gaan kijken met welke media je brander dan wel je speler het beste overweg kan. Dat laatste kun je vast ergens vinden op een van de andere fora. Of je googled ff. Eventueel zou je ook eens kunnen proberen op een lagere snelheid te branden.

mzzl Dúnedain