Privegegevens

vbimport

DISCLAIMER : Bij het vergaren van onderstaande info zijn geen smerige truukjes gebruikt , gewoon wat rondgesnuffeld op het internet op info die vrij opvraagbaar is/was op het moment dat dit artikel geschreven werd.

Zoals jullie misschien weten zijn privegegevens nogal snel opvraagbaar via de gangbare bronnen. Als je ergens je naw gegevens achterlaat wordt dat gelijk in 1 of meerdere databases gepoot , “klantenbinding” en “profielschets” zijn hier de toverwoorden.

Vanaf 1 september kun je opvragen waar je allemaal staat ingeschreven en je desgewenst kunt laten uitschrijven.
Ik weet de website even niet , maar dit was een tijdje geleden op tv bij Tros RADAR.

Hier een klein voorbeeldje na 5 minuten zoeken :

via VisualRoute en RIPE gevonden :

Holland Online Adult Entertainment (CDFREAKS3-DOM)
Postbus 3114
Groningen, GR 9701 DC
NL

Domain Name: CDFREAKS.COM

Administrative Contact, Technical Contact, Billing Contact:
Schippers, M (MS10882) maarten@SCHIPPERS.NET
Holland Online Adult Entertainment
Postbus 3114
Groningen
GR
9701 DC
NL
Unlisted (FAX) Unlisted

Record last updated on 03-Apr-2001.
Record expires on 25-Mar-2003.
Record created on 25-Mar-1999.
Database last updated on 23-Aug-2001 05:02:00 EDT.

Domain servers in listed order:

NS1.CDFREAKS.COM 213.196.35.81
NS2.CDFREAKS.COM 213.196.35.82

213.196.35.81

% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

inetnum: 213.196.0.0 - 213.196.63.0
netname: CYBERCOMM
descr: CyberComm IP
country: NL
admin-c: HD4781-RIPE
tech-c: HD4781-RIPE
rev-srv: ns.cybercomm.nl
rev-srv: ns2.cybercomm.nl
status: ASSIGNED PA
notify: beheer@cybercomm.nl
mnt-by: RIPE-NCC-NONE-MNT
changed: harryd@cybercomm.nl 20010619
source: RIPE

route: 213.196.0.0/18
descr: CyberComm
origin: AS12634
mnt-by: AS12634-MNT
changed: beheer@cybercomm.nl 20010105

person: Harry Dijkstra
address: CyberComm B.V.
address: Postbus 158
address: 8200 AD Lelystad
address: NETHERLANDS
phone: +31 51 30 636636
fax-no: +31 51 30 633322
e-mail: harryd@server2.cybercomm.nl
nic-hdl: HD4781-RIPE
mnt-by: DENIC-P
changed: auto-direct@denic.de 20001215
changed: auto-direct@denic.de 20010308

213.196.35.82

% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
% Please visit http://www.ripe.net/rpsl for more information.
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html

inetnum: 213.196.0.0 - 213.196.63.0
netname: CYBERCOMM
descr: CyberComm IP
country: NL
admin-c: HD4781-RIPE
tech-c: HD4781-RIPE
rev-srv: ns.cybercomm.nl
rev-srv: ns2.cybercomm.nl
status: ASSIGNED PA
mnt-by: RIPE-NCC-NONE-MNT
changed: harryd@cybercomm.nl 20010619

route: 213.196.0.0/18
descr: CyberComm
origin: AS12634
mnt-by: AS12634-MNT
changed: beheer@cybercomm.nl 20010105

person: Harry Dijkstra
address: CyberComm B.V.
address: Postbus 158
address: 8200 AD Lelystad
address: NETHERLANDS
phone: +31 51 30 636636
fax-no: +31 51 30 633322
e-mail: harryd@server2.cybercomm.nl
nic-hdl: HD4781-RIPE
mnt-by: DENIC-P
changed: auto-direct@denic.de 20001215
changed: auto-direct@denic.de 20010308

Via postcodecheck :

Postbus 3100 t/m 3148 GRONINGEN

Postcode : 9701 DC
Straatnaam / Postbus : Postbus
Straatnaam / Postbus PTT afkorting : POSTBUS
Huisnummers : 3100 t/m 3148
Soort : Even nummers
Woonplaats PTT afkorting : GRONINGEN
Gemeente : GRONINGEN
Gemeente code van het CBS : 14
Provincie : Groningen
CeBuCo code : 11

www.schippers.net is

CWIE LLC (NETBLK-CWIE-BLK-1)
1125 E Glendale AVE
Phoenix, AZ 85020
US

Netname: CWIE-BLK-1
Netblock: 64.38.192.0 - 64.38.255.255
Maintainer: CWIE

Coordinator:
Cadwell, Ron (RC622-ARIN) hostmaster@cavecreek.net
602-248-4963

Domain System inverse mapping provided by:

NS1.CWIE.NET 64.38.192.10
NS2.CWIE.NET 64.38.192.11
NS3.CWIE.NET 64.38.192.12
NS4.CWIE.NET 64.38.192.13

ADDRESSES WITHIN THIS BLOCK ARE NON-PORTABLE

Record last updated on 15-Nov-2000.
Database last updated on 22-Aug-2001 23:12:27 EDT.

Ik ben er zo 1 2 3 niet snel achtergekomen wat nu precies Holland Online Adult Entertainment is ; Dat komt voornamenlijk omdat ik geen zin heb geld te betalen om een uittreksel te krijgen van de kamers van koophandel.

www.schippers.net bestaat , maar er staat verder ook geen flikker op. Verder komt de naam Maarten Schippers een paar keer voor op het net , maar meestal in icq en email lijsten. Ik ga ze hier niet allemaal opnoemen.

De verwijzing naar cavekreek.net is een beetje duister (voor mij) , want die website bestaat niet , heeft geen DNS en is niet te vinden in RIPE en ARIN.

Zoals jullie ook kunnen zien laat Maarten Schippers geen telefoon of faxnummer achter en alleen een postbus. Dit is in principe al een enige vorm van privacybescherming :). De persoon opzoeken in het telefoonboek van groningen levert de volgende resultaten op

1 050-3181068 SCHIPPERS, J.
A V OSTADESTR 211 9718RW GRONINGEN

2 050-3180123 SCHIPPERS, H.
BLEKERSTR 22 A 9718EC GRONINGEN

3 050-5274381 SCHIPPERS, D.
CHOPINLN 63 9722KC GRONINGEN

4 050-3136632 SCHIPPERS, G.
HOENDIEP 1049 9718TG GRONINGEN

5 050-5565277 SCHIPPERS, P.
INDUSTRIESTR 105 9744BR GRONINGEN

6 050-3117104 SCHIPPERS, H G S.
IRISLN 16 9713RH GRONINGEN

7 050-5568271 SCHIPPERS, G.
J H EGENBERGERSTR 41 9744JB GRONINGEN

8 050-5719982 SCHIPPERS, F H.
MOESSTR 40 A 9717JX GRONINGEN

9 050-5710784 SCHIPPERS, T C.
OOSTERHAMRIKKD 122 B 9714BK GRONINGEN

10 050-3112006 SCHIPPERS, F.
ORANJESTR 25 9717GA GRONINGEN

11 050-5567817 SCHIPPERS, J.
SCHELFHOUTSTR 20 9744JK GRONINGEN

12 050-5266729 SCHIPPERS, A J.
V LENNEPLN 85 9721PD GRONINGEN

13 050-3133209 SCHIPPERS CONSULTANCY BV
DAMSTERDIEP 191 D 9713EC GRONINGEN

14 050-3168130 SCHIPPERS CONSULTANCY BV
OUDE BOTERINGESTR 71 9712GG GRONINGEN

15 050-5890487 SCHIPPERS CONSULTANCY BV
(FAX) OUDE BOTERINGESTR 71 9712GG GRONINGEN

16 050-3121364 AMVV SCHIPPERSVERENIGING
MEEUWERDERWG 16 E 9724ET GRONINGEN

Schippers Consultancy BV klinkt hier wel aannemenlijk.

Je zou met een beetje lef ze allemaal kunnen bellen en al heel wat mee te weten komen , mocht je dat willen (Social Engineering).

Hoe is het met jullie info gesteld ? :slight_smile:

ik hoop niet zoals met deze M. Schipper. Maar hoe erg is het nu eigenlijk? Mensen die kwade bedoelingen hebben met deze M. Schipper kent zijn adres, tel. nr, enz. al uit zijn hoofd en heeft daar geen databases voor nodig. En mensen die zomaar iemand willen stalken dan zou het wel heel toevallig zijn als jij of ik het ben. Uit al die mensen in de databases.

't gaat mij erom of al die info zomaar vrijgegeven mag worden…
aan de andere kant heeft een normaal burger natuurlijk niets te verbergen… maar het ging mij er aleen maar om hoe makkelijk het is om aan persoongevens te komen. en als je toevallig last heb van een opdringering (ex)vriend(in) dan kan dit makkelijke opzoeken van gegevens toch behoorlijk irritant zijn…

verder heb je het meeste trouwens zelf in de hand , vooral op het internet.

Veel van deze gegevens zijn 100% incorrect ;). Je bent trouwens niet de eerste die deze gegevens hier publiceert…

Originally posted by Dee-ehn
Veel van deze gegevens zijn 100% incorrect ;). Je bent trouwens niet de eerste die deze gegevens hier publiceert…
De gegevens kloppen wel…
Maar als je zoekt in dit forum zul je zien dat dit al vele malen behandeld is (weliswaar niet zo uitgebreid verslag van gegevens)…

In de andere threads is ook uitgelegd hoe en wat…ik zou zeggen zoek en gij zult vinden

Beste mensen , het gaat hier om een voorbeeld en niet om een poging van " Kijk eens wat IK allemaal kan" want dit kan iedere halve zool.

Gewoon voor iedereen een voorbeeld om eens te discussieren over privegegevens , verder niks.

Met het zoeken over prive en gegevens vind ik overigens ditte :

Thread Thread Starter Forum Replies Views Last Post
Poll: Wie Heeft Carlo Genaaid Alasta Man Dutch: General Chat 72 969 07-07-2001 15:44
by Alasta Man

Hoe werk je met SubSeven ? N@er Dutch: General Chat 3 0 21-06-2000 19:45
by Da_Taxman

een vraagje Mr. Belvedere waar heb je al die info nu gevonden? op welke site dus.

Of heb je het wel genoemd en heb ik er gewoon over heen gelezen :stuck_out_tongue:

wat heb je nou precies gevonden?

Je zegt wel dat je door een beetje zoek werk een hoop kan vinden, maar noem daar maar eens concrete resultaten van dan…

Die info die jij hebt gevonden wijst geheel niet naar CD Freaks. Met deze info kan je namelijk NIKS. (Zoals al TIG keer op het forum is besproken)

Als je nou alle huisadressen van de crew leden zou posten is het wat anders.
(ja zou waarschijnlijk meteen een ban krijgen maargoed :smiley: :cool: )

Originally posted by Pyromaniac
[B]een vraagje Mr. Belvedere waar heb je al die info nu gevonden? op welke site dus.

Of heb je het wel genoemd en heb ik er gewoon over heen gelezen :stuck_out_tongue: [/B]

Je hebt er overheen gelezen want het is wel genoemd.

Originally posted by MP|3
wat heb je nou precies gevonden?

Lijkt me duidelijk wat ik wel en niet gevonden heb.

[B]
Je zegt wel dat je door een beetje zoek werk een hoop kan vinden, maar noem daar maar eens concrete resultaten van dan…

[/B]

Dit heb ik in 5 minuten bijmekaar gepsrokkeld op een manier die iedereen op het internet kan doen. Ik weet niet wat je bedoelt met concrete resultaten , maar dit is info behaald enkel en alleen door te beginnen te kijken op welke namen en bedrijven het webdomein cdfreaks.com staat.

[B]
Die info die jij hebt gevonden wijst geheel niet naar CD Freaks. Met deze info kan je namelijk NIKS. (Zoals al TIG keer op het forum is besproken)

[/B]
Nou , sorry dat het tig keer besproken is… het ging me ook niet om die info (Damn , ik had mijn eigen domein als voorbeeld moeten nemen… wist niet dat dit gevoelig lag). Het ging me om het feit met welke gemakkelijkheid gegevens geregistreerd worden , wat voor manieren er zijn om een klein deel van die gegevens redelijk snel en goedkoop terug te vinden zijn.

De PTT telefoongids is bijvoorbeeld eens door een andere firma overgetikt en op cd-rom gezet. De KPN zelf verkoopt deze gegevens , terwijl er copyright op het telefoonboek zit en je er toch gegevens uit mag gebruiken voor andere doeleinden.
Nu gaat het hier om een simpel telefoonnummer , maar wat bijvoorbeeld als bankgegevens van bijvoorbeeld hoeveel jij hypotheek je hebt afgesloten op een zelfde simpele manier te af te vragen zouden zijn door jan en alleman ?

Als je nou alle huisadressen van de crew leden zou posten is het wat anders.
(ja zou waarschijnlijk meteen een ban krijgen maargoed :smiley: :cool: )

Daar heb ik de info niet van en ik heb ook niet de behoefte om al die info op te sporen. Ik heb er namenlijk geen belang bij.

Waarom ik een ban zou krijgen is me dan raadselachtig wat dat kan ik nergens in de regels van het forum vinden dat dit niet mag.

[B]
We staan geen berichten toe, noch tolereren wij ze, waar een van onderstaande zaken in voorkomen:
Taal die obsceen, vulgair, seksueel getint (met het oog op belediging), hatelijk, bedreigend is of in overtreding is met enige andere wet;
Serienummers, directe links naar cracks of andere informatie welke copyrightwetten overtreed, dan wel op een andere manier inbreuk pleegt op intellectuele eigendom;
Het aanbieden van producten of diensten welke niet jouw eigendom zijn (het te koop vragen of aanbieden mag dan alleen voor legaal verkregen goeden via het Dutch Vraag & Aanbod forum)
Het volgende is eveneens verboden:
Spam (Spam is ongevraagde e-mail of postings met een opdringerig karakter, bijvoorbeeld het adverteren van een bepaald product of dienst)
Referral programma’s of piramide spelen (zoals AllAdvantage dat was)
Crossposting (hetzelfde bericht in meerdere forums posten, waarbij opgemerkt moet worden dat het posten van eenzelfde bericht in een Engelstalig forum en in 1 Nederlandstalig forum in bepaalde gevallen getolereerd wordt)

[/B]

Maar natuurlijk wel dit hele handige zinnetje dat elke regel die ook maar in bovenstaande tekst compleet op elke minuut van de dag volledig obsolete kan maken :slight_smile:

[B]
Wij behouden ons het recht voor om deze regels zonder vooraankondiging te wijzigen. Het posten op dit forum veronderstelt dat je bekend bent met deze regels en je je houdt aan deze regels. Ingeval van onenigheid beslist het management en deze beslissing is onherroepelijk.

[/B]

Maar goed , ik heb ook nooit beweerd dat dit een democratie was :slight_smile:

Enfin , ik neem teveel zijsprongen …

Mijn punt van discussie stond duidelijk neem ik aan , mocht het onduidelijk zijn ofwel storend dan stel ik voor dat de moderators/admins zich gaan beraden om deze hele thread te verwijderen.

[b]Waarom ik een ban zou krijgen is me dan raadselachtig wat dat kan ik nergens in de regels van het forum vinden dat dit niet mag. [b]

Uhm als je adressen gaat posten is het toch inbreuk op privacy?
Post je gsm nummer maar en let maar op dat je word gebeld :slight_smile:

…dan wel op een andere manier inbreuk pleegt op intellectuele eigendom;

Kijk :slight_smile:

Originally posted by RMX
[B]

dan wel op een andere manier inbreuk pleegt op intellectuele eigendom;

Kijk :slight_smile: [/B]

Pardon ? een telefoonnummer en een huisnummer zijn intellectueel eigendom ?
Meer info over intellectueel eigendom op : http://www.e-kennis.nl/ea-cgi/dtchttp.dll?hh_file:t=HH_bibliotheek&f=skandia

Het is geen inbreuk op de privacy als ik publieke gegevens publiceer mits met toestemming van de uitgever natuurlijk (copyright). Ik heb geen toestemming nodig van jou om je telefoonnummer te publiceren , ik heb toestemming nodig van de KPN.

Ander voorbeeld :

Als ik jou fotografeer terwijl je in je eigen huis in je bad zit en je hebt mij geen toestemming gegeven om je huis in te mogen… DAN heb ik een probleem.

Als ik jou fotografeer terwijl jij op de stoep naast je een bad hebt geplaats en daar zit je nu in te baden… dan heb ik GEEN probleem. Dit is openbare weg en daar mag ik een fotootje van schieten.

Originally posted by RMX
Uhm als je adressen gaat posten is het toch inbreuk op privacy? Post je gsm nummer maar en let maar op dat je word gebeld :slight_smile:
Niet volledig correct, het halen en kopieren van privegegevens uit het telefoonboek is geen inbreuk op privacy. Jij kan namelijk ook deze gegevens opvragen en anders moet je een geheimnummer aanvragen. Wat wel kan is dat de KPN je aanklaagt voor auteursrechten. :wink:

Originally posted by Mr. Belvedere
Holland Online Adult Entertainment (CDFREAKS3-DOM)
[/B]

hm adult entertainment ? hm ? Heeft cdfreaks dan ook andere interessante activiteiten ?

Originally posted by cum-a-lot

hm adult entertainment ? hm ? Heeft cdfreaks dan ook andere interessante activiteiten ?

Was op je reactie aan’t w8en.

Originally posted by RMX
[B]

[/B]

LOL