Printer-probleem

vbimport

ineens print mijn epson photo 750 printer niet meer een hele pagina, maar slechts ongeveer 1/3. ik ga dan naar "eigenschappen"van de printer, laat een testpagina afdrukken (gaat maar voor 1/3), en beantwoord de vraag of het goed is gegaan met “nee”. vervolgens gaan er twee vensters open, een met een aantal vragen over het printresultaat, en een klein cremekleurig venster met erboven windows help. als ik in het grotere venster aangeef dat er geen volledige pagina is afgedrukt en op volgende klik wordt dat venster leeg en er gebeurt niets, ik kan alleen terug. als ik dan na het grotere venster dat kleine venstertje uitklik krijg ik het beruchte blauwe scherm met een foutmelding en als ik vervolgens doorklik verschijnt er een cremekleurig scherm met de volgende boodschap: “kernel 32 heeft een algemene beschermingsfout veroorzaakt in module KRNL386.EXE op 0001:000075a2. sluiten.” dat sluiten lukt niet en ik kan resetten. wie o wie kan mij uit de brand helpen?

Probeer de printer nog eens opnieuw te installeren.

Doet hij hij het ook als je hardwarematig een testpagina wilt laten afdrukken? (dus door een bepaalde knoppencombinatie op de printer in te drukken)

Als de hardwarematige print wel goed gaat dan ligt het puur aan de software. Als de hardwarematige print ook niet goed lukt dan zou ik met de printer teruggaan, want dan zit er binnen in de printer iets niet goed, foutje in de geheugenchip wellicht.

Probeer eerst Windows er maar eens overheen te knallen.
Niets verwijderen!!!
Er gewoon overheen installeren.
Moet voldoende zijn.

Wat de exacte fout is weet ik niet maar ik kan je wel wat tips geven hoe je kunt uitzoeken WAAR de fout ligt.

De fout kan natuurlijk op 3 punten liggen:
-printer
-computer
-software

Indien je een andere computer in huis hebt is het het makkelijksts om even op deze computer te testen. Werkt dat goed? Dan is het zekers de printer niet.

Kan dat niet dan wordt het wat moeilijker. Uninstall de printersoftware (en eventueel ook andere printers op je systeem) en install de printersoftware opnieuw.
Geen resultaat? Download dan even nieuwere drivers voor je printer vanaf de epson website.
(zorg dat je drivers voor de goede winblows versie hebt)

Dat ook geen resultaat? Dan kan het nog aan je Winddoos liggen of aan je computer. Staat je printerpoort goed insgesteld in het BIOS (pak maar ECP+EPP dat moet altijd goed gaan) dan zou ik zeggen dat je Windows clean komt te installeren en dan eens te kijken of dat werkt

Helpt dat allemaal niet dan ben ik bang dat dit aan je printer ligt.

Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad met een HP printer. Dat gebeurde echter alleen in de normaal stand (je kunt ook hoge en lage kwaliteit kiezen). Een andere driverversie verhielp het probleem

Succes!

opgelost!! op mijn tweede pc deed ie 't inderdaad goed, heb toen alle printersoftware eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, en warempel, weer als vanouds! bedankt voor alle adviezen!

Graag gedaan

Vaak is de oplossing simpel… gewoon een soort van patroon van stappen aflopen en dan kom je vanzelf wel bij de oplossing aan :slight_smile:

Originally posted by The Sorcerer
Probeer eerst Windows er maar eens overheen te knallen.
Niets verwijderen!!!
Er gewoon overheen installeren.
Moet voldoende zijn.

Het probleem is dan al opgelost maar toch vond ik dit een rare oplossing!!
Zomaar Windows “eroverheen” gooien! Ik heb altijd het vermoeden dat dat “eroverheen” gooien meer slecht als goed aanricht!