Printer en papier

vbimport

Ik zit met een miniem probleempje.

Ik heb een HP laserjet 5L, en hij pakt heel vaak iets van tien blaadjes in een keer mee. Nou is dat een keer niet zo erg, maar als het vaak gebeurt worden je blaadjes heel lelijk en gekruld…

iemand die een oplossing weer?

Kijk even na of er geen vuil op die rolletjes zit die het papier meeneemt en stop het papier er een beetje schuin in. Dus nie recht op de tafel eerst recht maken, maar beetje schuin. Snappie?!

Je kunt bij HP schoonmaaksetje kopen.

De rubberen rollen hebben dan geen goede grip op het papier meer. Voorzichtig schoonmaken met een wattenstaafje alcohol en als het erg drastisch is met een klein schuurpapiertje ruw maken (maar let dan wel op dat al het stof eraf is, anders kan dit bij de drumunit ernstige schade toebrengen als het verhit wordt)

Het kan trouwens ook aan je papier liggen. Op mijn vorige stageplek hadden ze ook dit probleem met enkele HP’s (Laserjet 4 en 5 series). Probleem bleek gewoon het (te goedkoper) papier te zijn…

Mijn ervaring met laserprinters van HP is niet denderend, althans niet de goedkoopste uit hun serie.

Tot nu toe alle HP Laserprinters die ik gezien heb met een opstaande papierinvoer krijgen problemen met de papierinvoer…de 4L, 5L, 6L en de 1100…allemaal na enkele maanden… Geef mij maar Brother laserprinters…heb hier de HL-1050 en die werkt al geruime tijd naar tevredenheid en zonder problemen…

Duurdere typen met een horizontale papierinvoer hebben dit probleem zelden…

Originally posted by Da_Taxman
[B]Mijn ervaring met laserprinters van HP is niet denderend, althans niet de goedkoopste uit hun serie.

Tot nu toe alle HP Laserprinters die ik gezien heb met een opstaande papierinvoer krijgen problemen met de papierinvoer…de 4L, 5L, 6L en de 1100…allemaal na enkele maanden… Geef mij maar Brother laserprinters…heb hier de HL-1050 en die werkt al geruime tijd naar tevredenheid en zonder problemen…

Duurdere typen met een horizontale papierinvoer hebben dit probleem zelden… [/B]

I couldn’t agree more! Tis echt een HP probleem met oa de 4L en de 5Si…

Ik heb ook een 5L met het zelfde probleem.
Opgelost door de " enveloppen invoer " verder open te zetten.
En aldaar de vellen in te zetten, werk ook, alleen kunnen er dan maar een paar velletjes erin.

Misschien werkt dat bij jou ook ?

mrDJ