Printer dilemma

vbimport

Jongens ik heb een probleem met het kiezen van een nieuwe printer. Had deze vraag ook al eerder gesteld, maar toen geen andere printer gekocht en de tijden veranderen dus…

Ik wil een nieuwe printer, heb 425 + 200 piek = 625 om uit te geven aan een nieuwe printer…

Moet :

-goed zijn, lekker wat dpi
-snel zijn, want ja tijd is geld
-Over 3 jaar niet verstopt zijn en nog steeds goed werken :wink:
-Niet al te duur in cartridges zijn…

Ik had zelf gedacht aan een HP950c / Hp959c. Of een Canon S800/S600/S450. Kan de canon printers voor inkoop krijgen dus das iig iets goedkoper… :stuck_out_tongue:

Maar welke kan ik het beste nemen. Ik print vooral cd kaftjes en verslagen. Foto’s wil ik af en toe ook nog wel eens een keertje printen.

Ik kan geen keuze maken tussen bovenstaande printers. Of als jullie een ander merk printer prefereren, Epson ofzo, laat het effe weten. Ook een ander type.

Maar hij mag iig niet meer dan 625 pieken kosten…

Greetz,
eMiNeM

HP , die raken niet verstopt , omdat je bij elke nieuwe patroon een gehele nieuwe kop krijgt.

Ik heb al jaren een 690C , heeft pas 1 onderhoudsbeurt gehad (helemaal uitelkaar gehaald en onderdeeltjes gepoetst) en werkt nog steeds prima.

Voor bulkwerk adviseer ik een laserprinter natuurlijk

Canon (met name de S800) is in mijn ogen beter als het aankomt op foto’s.
HP levert een hele goede allround kwaliteit, zowel zwart (tekst) als ook kleuren (afbeeldingen en foto’s).

Voor beiden printers zijn navullingen voor de inktpatronen te krijgen, zodat de gemiddelde afdrukkosten dalen en nog te overzien zijn. Met de navulbare inkt vervalt wel het argument van Canon van de gescheiden kleurpatronen, omdat je bij HP de inkt ook per kleur kunt navullen. Eens in de zoveel tijd moet je dan wel ook de printkop vervangen, dus dan ben je wel meer geld kwijt, dan denk ik dat HP net iets goedkoper uit zal vallen.

Ik heb zelf de HP 970Cxi staan, heb nu 1 keer navulinkt gebruikt en ik moet zeggen dat ik nog steeds uitermate te spreken ben over het resultaat.

Ik denk, maar weet het niet zeker, dat ik de Canon S800 koop. Ik koop hem na de vakantie dus dan weet ik meer over de prijs etc.

Iemand ervaring met deze printer? En wat is de afdruksnelheid. Op de canon site zeggen ze dat ie maar 3.4 pagina’s per minuut print :

Afdruksnelheid: 3.4 ppm standaardresolutie monochroom, 4 ppm conceptkwaliteit in kleur, 1.9 ppm standaardresolutie in kleur en 0.45 ppm standaard fotokwaliteit

Nieuwe vaste printkop.
Betekent dit dat ik de printkop niet kan vervangen?

Als je voor de beste kleurenprinter gaat moet je bij Epson wezen!
vanaf Epson Color 600 :stuck_out_tongue:

Originally posted by eMiNeM
[B]Ik denk, maar weet het niet zeker, dat ik de Canon S800 koop. Ik koop hem na de vakantie dus dan weet ik meer over de prijs etc.

Iemand ervaring met deze printer? En wat is de afdruksnelheid. Op de canon site zeggen ze dat ie maar 3.4 pagina’s per minuut print :

Afdruksnelheid: 3.4 ppm standaardresolutie monochroom, 4 ppm conceptkwaliteit in kleur, 1.9 ppm standaardresolutie in kleur en 0.45 ppm standaard fotokwaliteit

Nieuwe vaste printkop.
Betekent dit dat ik de printkop niet kan vervangen?
[/B]

De Canon S800 is eigenlijk een pure fotoprinter en niet bedoeld voor tekstpagina’s en dergelijke (kan die wel, maar daar is hij niet voor gemaakt). Dit verklaart ook de lage snelheden voor afdrukken.

Vaste printkop is alleen bij Epson zo vast dat deze niet te vervangen is zonder aanzienlijke kosten. Als ik het goed heb is deze Canon ook met separate printkop. De inktreservoirs en de printkop zijn afzonderlijk te vervangen (maar de printkop wordt alleen met inkt geleverd)…zo was het altijd bij Canon en ik heb geen reden om aan te nemen dat het nu anders is (maar kan best…sta al tijd niet meer in de winkel)

One Printer!
Hp Deskjet 990

Da_Taxman heeft gelijk, de S800 is een pure fotoprinter.
De S600 print foto’s bijna net zo goed en kan normale tekst VEEL sneller printen als de S800.
Ik (en 4 kennissen) gebruiken de S600 al enige tijd naar volle tevredenheid. Prima foto’s en snelle tekst

Ik heb een HP690c die is helemaal in het soepje gedraaid nadat ik ze met de hand wilde bijvullen… :wink:

Me ma heeft een 840c en die is perfect. Goede kwali en heb in test gelezen dat ze bijna het goedkoopste zijn kwa inktverbruik.

ik blijf die inkpatronen gewoon te duur vinden en je ziet dus aan Wookies verhaal dat refill ook nie altijd ideanaal is! :eek:

Een HP printer is een zeer goede allroundprinter (alhoewel hij na 2 jaar intensief gebruik meestal ook wel op is). Nadeel van HP is de achterlijk hoge prijzen van een cartridge. Op dit punt zit je met een Canon een stuk beter. Nadeel is wel dat je daar de printkop niet vervangt en die kan kapot raken. Maarja, dat uit zich dan ook in het prijsverschil van de patronen.

Dan hebben we nog Epson natuurlijk. Ook een goeie printer met losse inkt per kleur (voordelig, bij de meeste HP’s gooi je 2 kleuren weg omdat de derde op is…) maar deze gebruikt meer inkt…

Dan nog ff wat over HP printers met Photoret III: bij deze printers is het inktverbruik veeel hoger dan bij printers met Photoret II. Het kwaliteitsverschil is echter niet zo immens groot…

Aha, ok. Ik koop geen HP. Maar het wordt een Canon S600, omdat de 800 een foto printer is en mijn kaftjes niet op een foto hoeven te lijken en ik wel lekker snel tekst wil printen, neem ik deze printer. Ik koop hem als ik terug ben van vakantie, want dan weet ik wat die moet gaan kosten voor mij ( krijg 'm voor inkoop :p)

Als ik een Canon printkop naar de grootjes print kan ik toch gewoon vervangen???

Bedankt voor de reacties !!!

Originally posted by eMiNeM
[B]Als ik een Canon printkop naar de grootjes print kan ik toch gewoon vervangen???

[/B]

Originally posted by Da_Taxman
Als ik het goed heb is deze Canon ook met separate printkop. De inktreservoirs en de printkop zijn afzonderlijk te vervangen (maar de printkop wordt alleen met inkt geleverd)…zo was het altijd bij Canon en ik heb geen reden om aan te nemen dat het nu anders is (maar kan best…sta al tijd niet meer in de winkel)

Dacht dat ik die vraag al beantwoord had :wink: