Printen op USB

Ik heb een vraagje of min of meer een probleempje. Ik heb mijn printer aangesloten op 1 van de USB poorten van mijn pc. En als ik ga printen, dan wordt het geluid van mijn pc erg vervormd. Het gaat kraken als een gek en mijn pc wordt traag.

Ik heb het hier dan over een AMD Athlon 750, 512 meg, 40gig op een Asus K7V zonder onboard geluid. De geluidskaart is nog een oude Creative SB PCI. Ik heb ook wel onboard audio van VIA maar ik denk dat dat nog erger is dan deze kaart.

Als ik er nu een losse USB 2.0 pci kaart inzet en daar dan de printer op aansluit (tis een usb 2.0 printer) gaat het printen zelf dan sneller en wordt mijn pc dan niet traag en blijft het geluid dan gewoon goed?

Iemand die hier ervaring mee heeft? Iemand die nog tips heeft?
Het is trouwens een Epson Stylus C64 die er op is aangesloten. Hij deed dit trouwens ook met mijn Epson Stylus Color 880 op USB. Op LPT heb ik het niet geprobeerd omdat dat denk ik nog trager is.

• Ultrasnel tekst en documenten afdrukken, tot 17 pagina's per minuut

Dat haalt ie lang zal zijn leven niet… Ik denk dat dat alleen gehaald kan worden als hij op concept staat ofzo. Als je hem op normaal hebt staan zal het denk ik 3-4-5 pagina’s per minuut zijn. Ook zoiets raars. Kan dat ook aan de verbinding tussen pc en printer liggen en de load van de pc?

Naja, alvast bedankt voor de reacties en hopelijk kan dit opgelost worden.

houdoe,

Je hebt al de nieuwste drivers geinstalleerd van de printer en/of je geluidskaart? Ik zou daar eerst mee beginnen… Installeer dan eerst de nieuwste driver van je printer want het probleem begon pas nadat je je printer had aangesloten en geinstalleerd en kijk dan of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Wanneer dat zo is zo ik kijken naar de nieuste driver van je geluidskaart. Succes!

Originally posted by eMiNeM
[B]

• Ultrasnel tekst en documenten afdrukken, tot 17 pagina's per minuut

[/B]

Dit is een theoretische waarde , die er van uitgaat dat elke pagina maar 15% zwart nodig heeft.

Ik heb eenzelfde soort probleem gehad met hetzelfde moederboard (Asus K7V). Wanneer ik op het internet zat met mijn USB modem dan werd mijn PC super traag met bepaalde dingen (CD’s branden bijvoorbeeld). Ik heb er toen een USB 2.0 kaartje ingezet en het probleem was bij mij opgelost. Misschien heb je hier iets aan? Die kaartjes kosten toch niet veel dus als het updaten van je drivers niet helpt zou ik het zeker proberen. USB 2.0 is toch ook altijd handig.