Printable DVDs ook lang houdbaar?

Hoi allemaal,

Graag wil ik Verbatim printable schijfjes kopen, maar omdat vocht heel erg slecht is voor dvds vraag ik me af of het slim is om dit soort schijfjes te kopen. Want in inkt zit toch vocht. En het zou jammer zijn als ik mijn data en fotos niet meer zou verliezen.

Wie kan me hier meer over vertellen?

En wij maar moeite doen om die dingen bij te houden … moest het je echt niet lukken om ze te verliezen dan kan ik je wel een paar ideeën geven :bigsmile:

Ga het even voor je verbeteren:

En het zou jammer zijn als ik mijn data en fotos zou verliezen.

Heb je verder nog iets inhoudelijks te zeggen?

oei, heeft Chantal lange tenen?

Als je het mij vraagt denk ik dat je je over de inkt weinig zorgen hoeft te maken. Die DVD’s in zijn erop gemaakt om bedrukt te worden. Het enige waar ik zeker op zou letten is de mediacode van die DVD’s:TY of MCC zijn de goeie, ik zou geen CMC nemen. En je moet er ook wel voor zorgen dat je een goeie printer hebt. Ik persoonlijk ben er niet zo voor (ik gebruik liefst blanco’s)

Hai, Chantal,

Je moet sommige dingen hier wel met een korreltje zout nemen hoor want we zijn hier echt om je te helpen en een lolletje moet kunnen. Maar goed om je wat op weg te helpen met de mediacodes…

Het enige waar ik zeker op zou letten is de mediacode van die DVD’s:TY of MCC zijn de goeie, ik zou geen CMC nemen

Er is een tool ( en ik geloof dat het zelfs freeware is ) genaamd DVDInfo en die kan je met de mediacodes wel op weg helpen.

En ik denk dat het met het vocht in de inkt wel goed zit. Idd zijn printable DVD’s gemaakt om te printen dus qua vocht geen problemen. En als er al vocht in zou zitten verdampt dat snel en tast het de DVD niet aan.

Mocht je wat meer willen weten over diverse DVD’s en hun kwaliteiten… Er is hier ook een forum waar ze je nog veel meer kunnen helpen met het zoeken naar de juiste kwaliteit en soort DVD voor jouw brander.

mzzl Dúnedain