Prins Claus overleden

Prins Claus is overleden…

Vanavond, rond 19.00 uur, is Zijne Koninklijke Hoogheid prins Claus op 76-jarige in het Academisch Medisch Centrum Amsterdam overleden. De Prins kampte al lange tijd met zijn gezondheid.

R.I.P.

Jammer…je kon wel lachen met die gozer.
Ik haat stropdassen…dus ik moch hem wel.

Rust zacht jonge

ik zal zijn humor missen… R.I.P.

Gecondoleerd allemaal. PRINS CLAUS R.I.P

R.I.P

Wordt zeker op Zaterdag begraven.
Wordt ons, het volk, weer een vrije dag door de neus geboord.

Ik vind het wel jammer als iemand overlijdt. Maar ik vind dan ook dat je er wel je voordeel uit moet halen.

Want zoals Johan heeft gezegd: Elk voordeel heb zijn eigen nadeel.

Nu, een overlijding is eigenlijk alleen maar nadeel. En als je dan geen vrije dag krijgt, is er ook geen voordeel.

Toch moet ik nog ff opmerken dat ik het jammer vind dat Ook dat nog was afgelast; en KoqSpijkers waarschijnlijk Zaterdag ook niet doorgaat :frowning:

rust zacht, Claus.

Alle condeleances gaan naar het koninklijk huis, familie en vrienden van Zijne Koninklijke Hoogheid prins Claus.
Het was een bijzonderman en had bij velen een warm plekje.

Originally posted by Totibbs
[B]Wordt zeker op Zaterdag begraven.

Toch moet ik nog ff opmerken dat ik het jammer vind dat Ook dat nog was afgelast; en KoqSpijkers waarschijnlijk Zaterdag ook niet doorgaat :frowning:

rust zacht, Claus. [/B]
De begrafenis is waarschijnlijk pas volgende week dinsdag of woensdag. We krijgen geen nationale rouwdag want dat is al besloten door de koningin om dat dat niet meer van deze tijd is. Dus je zal gewoon naar school of werk moeten.

[B]Wordt zeker op Zaterdag begraven.

Ik vind het wel jammer als iemand overlijdt. Maar ik vind dan ook dat je er wel je voordeel uit moet halen.

Want zoals Johan heeft gezegd: Elk voordeel heb zijn eigen nadeel.

Nu, een overlijding is eigenlijk alleen maar nadeel. En als je dan geen vrije dag krijgt, is er ook geen voordeel.

rust zacht, Claus. [/B]

Nou jonge je kunt gerust zijn het wordt w.s. dinsdag 15 oktober.
Maar als het geen 1e graads familie van je is dan ben ik toch bang dat je een snipperdag op moet gaan nemen.

Moge hij in vrede rusten , liefst in meer vrede dan toen hij zich kenbaar maakte aan het nederlandse volk.

Klinkt wellicht enigzins luguber, maar ergens ben ik blij dat hij er niet meer is… die man had immers toch geen leven… vond het gewoon zielig, hij is nu vast veel beter af!

He,

Originally posted by Dee-ehn
…maar ergens ben ik blij dat hij er niet meer is… die man had immers toch geen leven… vond het gewoon zielig, hij is nu vast veel beter af!

Inderdaad, zo denk ik er ook over. R.I.P.

Grtz

Edit:

ff eigen typo in quote aangepast

Ik zie niet in wat Johan Cruijf hiermee van doen heeft… Wat een bull shit!

Anyway… Een triest moment…

Prins Claus was een normale man, waar je gewoon respect voor moest hebben, dat kon haast niet anders. Een man die zich altijd geïnteresseerd heeft voor de normale mensen en met name ook voor de minderbedeelden in deze wereld, getuige zijn inzet voor ontwikkelingssamenwerking en natuurbehoud.

Zijn ‘normaalheid’ heeft hij verschillende keren getoond, op een gepaste manier zoals het een prinsgemaal betaamt. De twee voorbeelden die ze gisteren lieten zien waren de alom bekende toespraak voor de stropdas en het woord dat hij richtte aan zijn echtgenote, koningin Beatrix tijdens de uitreiking van de Prins Claus prijs.

Ik hoop oprecht dat hij nu de rust gevonden heeft die hij verdiend heeft (en eigenlijk had moeten krijgen toen hij nog leefde). Tevens hoop ik dat zijn geest door blijft leven in de leden van het Koninklijk Huis. Ik hoop dat ook kroonprins Willem-Alexander zich kan uiten met enige humor tussen al het serieuze door, daarmee blijk geeft van het feit dat hij ook maar een mens is, net als de rest van ons.

Met niets dan respect en medeleven wil ook ik afscheid nemen van en groot man, moge hij rusten in vrede.

Wordt zeker op Zaterdag begraven.

Sorry, maar dit vind ik dan een trieste opmerking en getuigen van minder respect dan ik van je had verwacht.

Allereerst is het zo dat een begrafenis dan wel crematie moet plaatsvinden binnen 5 dagen na het overlijden (maar niet eerder dan 36 uur) (artikel 16 van de Wet op de Lijkbezorging).

Dan nog vind ik het ongepast om van een dergelijke gebeurtenis die voor velen een grote impact heeft alleen te denken aan jezelf. Een dergelijke egoïstische instelling en daarmee een respectloze opmerking kan ik niet begrijpen. Dat je het denkt is tot daar aan toe, maar dat je op deze manier uitspreekt en daarmee mensen beledigt vind ik niet passend, ik had beter van je verwacht.

Originally posted by Da_Taxman
Een dergelijke egoïstische instelling en daarmee een respectloze opmerking kan ik niet begrijpen. Dat je het denkt is tot daar aan toe, maar dat je op deze manier uitspreekt en daarmee mensen beledigt vind ik niet passend, ik had beter van je verwacht.

Het zal zijn leeftijd zijn…komt straks wel goed. (hoop ik)

Dat hij nu zijn rust moge vinden… ik heb Claus altijd markant/interessant persoon gevonden, zulke personen houden wat mij betreft het gevoel voor het koningshuis levendig.

(@Totibbs: inderdaad nogal egoistische/foute opmerkingen…)

Een dergelijke egoïstische instelling en daarmee een respectloze opmerking kan ik niet begrijpen. Dat je het denkt is tot daar aan toe, maar dat je op deze manier uitspreekt en daarmee mensen beledigt vind ik niet passend, ik had beter van je verwacht.

Tja, laten we dan allemaal maar stoppen met commentaar geven op eender welke zaak, want je beledigt altijd wel iemand.

En Claus, hij was een mens, met goede en slechte kanten, zoals iedereen.

Allereerst is het zo dat een begrafenis dan wel crematie moet plaatsvinden binnen 5 dagen na het overlijden (maar niet eerder dan 36 uur) (artikel 16 van de Wet op de Lijkbezorging).

Ik had hier iets verder moeten doorlezen:

Artikel 17

1. Na een arts te hebben gehoord kan de burgemeester der gemeente, waar het lijk zich bevindt, voor de begraving of verbranding daarvan een andere termijn stellen. Begraving of verbranding binnen 36 uur na het overlijden staat hij echter niet toe dan in overeenstemming met de officier van justitie.
  2. Van het besluit van de burgemeester staat binnen 24 uur beroep open op Onze Commissaris in de provincie, die daarop onmiddellijk beslist. De Algemene wet bestuursrecht is niet van toepassing.

Het kan dus ook later (niet eerder).
Was nog even verder gaan lezen nadat ik begreep dat de begrafenis op dinsdag 15 oktober 2002 zal plaatsvinden.

sjees, wat de mensen toch boeit. HIJ Is gvd 76 jaar geworden, heeft nooit geen fluit moeten doen, is stout geweest in de oorlog. Toch moet iedereen weer stilstaan bij de dood van deze habsburger. Terwijl er elke dag zoveel mensen sterven omdat dezelfde mensen het gewoon geen kont kan schelen. Vreemde wereld waarin wij leven.

Originally posted by cum-a-lot
sjees, wat de mensen toch boeit. HIJ Is gvd 76 jaar geworden, heeft nooit geen fluit moeten doen, is stout geweest in de oorlog. Toch moet iedereen weer stilstaan bij de dood van deze habsburger. Terwijl er elke dag zoveel mensen sterven omdat dezelfde mensen het gewoon geen kont kan schelen. Vreemde wereld waarin wij leven.

Idd, wat maakt hem anders dan de gewone man uit de straat die sterft?

R.I.P.