Prince Of Persia doet niets, dus maar meteen een nieuwe videokaart ... alleen welke

Op zich voldoe ik nog aan de systeemeisen… heb een AMD 1,4 ghz, 1,5 gb mem… ikke dus zoeken naar een goed alternatief voor mijn ´verouderde´asus 7700 deluxe videokaartje. eigenlijk wel jammer, alleen pixel shading ondersteund ie nie :Z

maar okie dokie, ikke dus de volgende op het oog .

Hercules’ 3D Prophet All-In-Wonder 9800SE vooral de tuner en video/in gedeelte vind ik interessant link naar voorbeeld

ik heb natuurlijk ook gekeken naar de 9200, 9600 en de 9800 varianten, maar eerlijk gezegd kom ik daar niet uit (heb daar geen verstand van, waarom de een wel en de ander niet)

Ik wil natuurlijk niet alleen POP kunnen spelen (ik speel overigens zelden spellen, maar POP tezamen met WC3 is een uitzondering) maar vooral kunnen capturen (oude videobanden op dvd branden) PC als videorecorder is ook wel leuk lijkt me…

Dus als jullie me kunnen adviseren… alvast mijn dank!

Nou Soulshowertje. :wink:

Ik heb eigenlijk niets meer toe tevoegen. Ik ga mee met je keuze. Een snelle en goede Videokaart waar je ook nog eens leuk mee kan bewerken. :bigsmile:

Dit is eigenlijk gelijk een top kaartje.

Dit kaartje is inderdaad een aardige keuze, ik denk alleen dat de verhouding tussen je systeem en de mogelijkheden van deze kaart ietwat scheef liggen, waardoor de kaart (door te zwakke CPU) niet het maximale wat erin zit eruit kan halen.

Nu weet ik niet of je van plan bent binnen afzienbare termijn je CPU (+mobo/memory) te upgraden, anders kan het wel eens verstandiger zijn een goedekopere VGA kaart te nemen, aangezien die wel eens nagenoeg gelijk zou kunnen presteren, maar voor een lager bedrag…

Wil je echter binnen een niet al te lange termijn upgraden, dan is de 9800 toch wel heel erg aan te bevelen (het is een mooie kaart).

@ King, had gelezen dat je me gaat lastig vallen in de Demon nieuwsgroepen, eerst in FTD en nu ook daar :stuck_out_tongue:

@ D1, ik heb idd even zitten twijvelen na je respons, heb ook wat hardware uitgekozen, maar het zijn dure maanden en ik kom toch al snel op 800 euro voor een complete transformatie :

Intel Pentium 4 2.80C GHz Processor (800 MHz FSB / HyperThreading) euro : 226
512 MB (2x 256 MB) PC400 DDR SD-Ram, euro: 79 per module
Asus P4P800 Deluxe, euro : 134

komt dan nog deze kaart bij en misschien nog wel een hdd van 120 gb…

terwijl ik best tevreden ben met dit systeem, uitpakken van rars, par2 files maken, files kopieren zijn meestal de dagelijkste handelingen… dat in deze kaart ook nog een tuner zit en alle videoaansluitingen om me videobandjes over te zetten, spreekt mij enorm aan…

Ik denk dat ik ergens in juni ga upgraden.

bedankt jullie beide voor de reacties! :bigsmile:

Nja indien je in juni wilt upgraden, kun je deze kaart prima kopen. Ook in juni zal deze kaart nog een aardige prestaties bieden (alhoewel Doom III en HalfLife 2 vast capaciteitsvreters worden) en dan op je nieuwe systeem goed tot z’n recht kunnen komen.

Je zou evt een goedkopere upgrade kunnen overwegen (bijv een Nforce 2 bordje, een Barton 2500+ -overclocken tot 3200+!- en 512MB PC3200; dat moet toch wel te koop zijn voor een 300 euro… en dat presteert absoluut niet minder dan het P4 setje wat je uitgekozen had… :wink:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Nja indien je in juni wilt upgraden, kun je deze kaart prima kopen. Ook in juni zal deze kaart nog een aardige prestaties bieden (alhoewel Doom III en HalfLife 2 vast capaciteitsvreters worden) en dan op je nieuwe systeem goed tot z’n recht kunnen komen.

Je zou evt een goedkopere upgrade kunnen overwegen (bijv een Nforce 2 bordje, een Barton 2500+ -overclocken tot 3200+!- en 512MB PC3200; dat moet toch wel te koop zijn voor een 300 euro… en dat presteert absoluut niet minder dan het P4 setje wat je uitgekozen had… :wink: [/B]

is dat voor een pentium? heb momenteel een amd 1,4 maar wil graag weer terug naar pentium, barton? was da ? tell me more :stuck_out_tongue:

Een Barton is een Athlon XP met 512kb cache. Mag ik vragen waarom je weer terug naar Intel wilt?

Een Barton is een Athlon XP met 512kb cache. Mag ik vragen waarom je weer terug naar Intel wilt?

ik heb wat kleine problemen met software en op het begin met m’n usb apparaten (waren na een tijd wel drivers voor) dat laatste had te maken met het stroomverbruik wat usb apparaten gebruiken, dit werd beter verwerkt met een Pentium systeem, en idd, met pentium heb ik daar nooit last van gehad… mocht het nou een groot verschil zijn in prijs, dan kijk ik ook ffies naar amd’s…

ik moet me ook eens echt verdiepen in de geheugen soorten… want er is heel wat op de markt verschenen sinds m’n ‘gewone’ sdram en m’n msi k7t raid systeempie… :slight_smile:

Wat die USB apparatuur betreft hoef je je niet druk te maken. Volgens de officiele USB specicifactie mag een USB systeem niet meer dan 2,5W gebruiken (voor alle apparaten samen). Wordt deze limiet overtroffen, dan moet één of meerdere USB apparaten van een externe voeding worden voorzien (apparaten die meer gebruiken dus, zoals bijv een printer, scanner etc etc).

Naar mijn mening kun je nog steeds prima voor het AMD platform gaan. Sterker nog, ik denk dat de verhouding in kwaliteitsverschil tusen een Intel en een AMD systeem extreem klein geworden is (dat was 2 jaar geleden al best klein, maar met de nieuwere processoren en de komst van echt goede chipsets, zoals de NF2, is het gat toch wel gedicht).

Zou het zo ver zijn dat je een nieuw systeem gaat kopen, dan mag je natuurlijk altijd club.cdfreaks.com consulteren :slight_smile:

[B]Wat die USB apparatuur betreft hoef je je niet druk te maken. Volgens de officiele USB specicifactie mag een USB systeem niet meer dan 2,5W gebruiken (voor alle apparaten samen). Wordt deze limiet overtroffen, dan moet één of meerdere USB apparaten van een externe voeding worden voorzien (apparaten die meer gebruiken dus, zoals bijv een printer, scanner etc etc).

Naar mijn mening kun je nog steeds prima voor het AMD platform gaan. Sterker nog, ik denk dat de verhouding in kwaliteitsverschil tusen een Intel en een AMD systeem extreem klein geworden is (dat was 2 jaar geleden al best klein, maar met de nieuwere processoren en de komst van echt goede chipsets, zoals de NF2, is het gat toch wel gedicht).

Zou het zo ver zijn dat je een nieuw systeem gaat kopen, dan mag je natuurlijk altijd club.cdfreaks.com consulteren :slight_smile: [/B]

heb inmiddels de Hercules AIW 9800se besteld :slight_smile:

over de totale upgrade, zal ik binnenkort een topic maken, beginnend in januari :stuck_out_tongue:

oja, kep nog wat hulp nodig, als de nieuwe videokaart word ingebouw dien ik de standaard videoadapter drivers te installeren (dit weet ik van me neef die hetzelfde probleem had) alleen zie ik dat niet in de apparatenbeheer / beeldschermadapters… hoe zet ik dit ‘aan’ ?