PowerADSL via XS4ALL

Ik ben al weken bezig om via xs4all poweradsl te verkrijgen (ja ik weet het ze zijn duur, maar hun nieuwsgroepen(server) en downloadlimieten vergoeden veel nou ja een beetje dan).

Probleem is dat mijn aanvraag keer op keer wordt afgewezen om onduidelijke redenen. XS4all kan mij niet helpen en zegt slechts… we doen ons best, geven prioriteit aan uw opdracht, houden contact met BBNED over uw aanvraag en zullen uw aanvraag nog een keer indienen.

Vervolgens worden mijn gegevens nog eens gegevens gecheckd en ja hoor ze kloppen. De centrale is ongeveer 1300 meter van mijn huis verwijderd, dus alles zou goed moeten gaan. Probleem is dat keer op keer BBNED mijn aanvraag afwijst. :frowning: :frowning: :frowning: .

Contact opnemen over de status doen ze niets, alleen kan ik altijd 2 dagen na de indiening van de aanvraag constateren dat mijn aanvraag wederom is afgewezen. Vervolgens hoor ik niks dus kan ik weer bellen met een of andere idioot van de helpdesk, sales of wat dan ook. Weer hele verhaal uitleggen…

En vervolgens krijg ik altijd het volgende antwoord: Neen we weten van niets, neen BBNED wijst u aanvraag af. Ja ze geven altijd een reden - 99,99% van de gevallen dat de gegevens onjuist zijn - , maar in u geval niets. Wij nemen contact op met BBNED en dienen uw aanvraag wederom in. Die dan weer wordt afgewezen en het hele verhaal begint weer opnieuw. :frowning:

Nou vroeg ik mij af of meer mensen deze ervaring hadden en wat er gedaan kan worden om het op te lossen. Want ik word hier dus echt scheitziek van. :frowning:

Daarom zie ik al in 2 posts van je dat je XS4ALL zwaar klote vindt… ik heb namenlijk geen enkel probleem met mijn normale ADSL abonnement wat bij ze loopt.

Anyhoo… BBNED is hier dus degene die roet in het eten strooit.

heb je BBNED zelf al eens gevraagd waarom dit zo’n probleem is ?

Saturnusstraat 40-44, 2132 HB Hoofddorp
Telefoon 023 565 9999
Fax 023 56 333 56
Email contact@bbned.nl

Tip: blijf netjes… jij hebt nl wat van ze nodig :wink:

Maandag ga ik dus achter BBNED aan, maar probleem is dat je als klant zaken doet met XS4ALL en dus niet met BBNED. Dit betekent dus dat ik daar vermoedelijk iets te horen als… “u moet contact opnemen met XS4ALL, zij weten wat er aan scheelt. Zij krijgen van ons een reden met afmelding. Wij kennen u verder ook niet helpen. XS4ALL is voor u het aanspreekpunt.”

Hoewel XS4ALL mij al talloze keren heeft gemeld in overleg te staan met BBNED over mijn probleem, geloof ik daar dus geen ruk van. Nu mijn aanvraag keer op keer wordt aangewezen, zou dus bij BBNED en bij XS4ALL een lichtje moeten gaan branden. Zij zouden dus mijn aanvraag eens goed te gaan tracen en nagaan waarom die wordt afgekeurd en vervolgens adequate actie ondernemen. Desnoods gaan ze een en ander handmatig verwerken.

Helaas gebeurd dat (allemaal) niet. Als dat wel gebeurd was, had ik (a) of geaccepteerd geworden of (b) gehoord wat er dan precies niet juist is. Het feit dat ik niks hoor en ook niet geaccepteerd wordt, maar zij als een blinde ezel gewoon in hun standaard routine blijven hangen (keer op keer mijn aanvraag er weer doorheen gooien), die duidelijk niet werkt - ik kom er immers niet door-, geeft aan dat er weinig (tot niets) gedaan wordt om een klant te helpen. En dat men ook zijn best niet doet, om te achterhalen wat er precies mis is. IT is namelijk vrij eenvoudig en erg voorspelbaar. Heb zelf ook jaren in de IT gewerkt als ontwikkelaar, analist etc. Als een programma niet werkt (lees een bepaald resultaat geeft), kun je het nog wel honderd keer opnieuw proberen, maar de kans is zo goed als uitgesloten dat er een andere uitkomst uitkomst als je niks (in de programmatuur of de data) verandert. Het feit dat ze nu geloof ik al drie keer niet succesvol mijn aanvraag erdoor heen hebben gegooid, bevestigd alleen maar dat het de vierde, vijfde, zesde etc. keer ook niet zal lukken.

Overigens vermoed ik dat ik de enige niet ben. Volgens een kennis van mij met een eigen IT bedrijf, die zakelijk met XS4ALL te maken heeft omdat hij af en toe XS4ALL als ISP voor zijn klanten gebruikt, is XS4ALL een prima provider als het goed gaat. Als er iets mis gaat zegt hij, zijn ze absoluut niet in staat om dingen snel en naar behoren op te lossen. Dan moet je er zelf achteraan en dan duurt het dus tijden!

Maar goed aan mij hebben ze nu een moeilijke. Tot nu toe ben ik, vind ik, best wel erg vriendelijk en begripvol geweest. Alles kan een keer mis gaan, maar drie (of meer) keer mis, dat gaat mij dus te ver. Overigens, zij hebben ook (tevreden!!!) klanten nodig. Dus het mes snijdt aan twee kanten.

Ik zal morgen maar weer proberen die gasten tot enige actie te bewegen (en zal ook contact opnemen met BBNED). Heb er alleen weinig vertrouwen meer in dat ik via XS4all ooit nog poweradsl krijg.

Maar misschien moet ik mijn aanvraag bij XS4ALL maar gaan annuleren. Weet iemand een andere poweradsl provider met een (bijna) ongelimiteerde downloadbeperking (HCCnet?, EWEKA? of een andere). Cistron heeft een 100 gig beperking, maar ik wil dus meer, tenminste 150 gig en geen gezeik als ik een keer in een maand meer dataverkeer veroorzaak.

En weet iemand of ik als ik via een andere provider het internet opga, volledig gebruik kan maken van alle xs4all newsgroepen, als ik beschik of kan beschikken of een standaarduseraccount bij XS4all?

Overigens als ik mijn aanvraag annuleer, zal XS4ALL wel gaan zeiken over annuleringskosten en kunnen we daar weer verder over gaan vechten :a

De toon van het bericht verraadt dat je er allang geen zin meer in hebt om het objectief te benaderen. En dat is je ook goed recht. Je had allang ADSL moeten hebben en niet van het kastje naar de muur gestuurd moeten worden.

In dit geval is XS4ALL zeker in gebreke gebleven… Echter , ik ken het verhaal nu van 1 kant ; de jouwe ; en moet ik dus ook vertrouwen dat het allemaal de waarheid is. Aangezien daar geen aandleiding voor is om dat te doen, doe ik dat ook niet en concludeer ik dat XS4ALL wel eventjes wat beter zijn best had mogen doen. Ik ben er met plezier lid van. Heb er geen gezeur mee en ik krijg wat ik wil. Meer zelfs (viruspakketten , newszilla en dergelijke) , maar daar doe ik niets mee.

Uptime ADSL: 39d 22h 14m 40s

Hmm ben volgens mij best nog wel objectief. Kan ze zo een aantal testscenarios geven hoe ze er zo achter kunnen komen wat er mis is. Zover als ik heb kunnen nagaan komen mijn gegevens op de bevestigingsbrief van XS4all volledig overeen met mijn gegevens bij KPN. Enige uitzondering zijn mijn voorletters en titulatuur. Bij KPN ben sta ik in het telefoonboek iets anders vermeld (met academische titel) dan op op mijn rekening (zonder titel). De reden daarvan is overigens dat in mijn straat ook iemand woont met dezelfde achternaam en dezelfde eerste voorletter en ik gewoon voor iedereen duidelijk wilde maken wat mijn nummer was.

XS4ALL wilde bij de aanvraag mijn voornaam weten en niet mijn voorletters. Dus ik vraag nog op de HCC aan een XS4ALLer, moet ik mijn roepnaam invullen? Ja hoor dat is goed was het antwoord. Dus dat heb ik vervolgens gedaan. Ik vermoed zelf dat het daar aan ligt. Dat heb ik XS4ALL zelf al diverse malen verteld. Toen ik na de eerste afwijzing zelf mijn gegevens controleerde, dacht ik gelijk dat dat de oorzaak van het probleem kon zijn. Toen ik XS4ALL dat aangaf, gaf XS4ALL aan dat dat zeker de reden niet kon zijn “Meneer, dat kan zeker de reden niet zijn.”

Misschien is dat zo, maar ik heb niet zelf de mogelijkheid om dat eenvoudig uit te testen. Heb zelf geen zin om meerdere aanvragen in te dienen. Nog afgezien van de vraag dat ik de gevolgen daarvan niet volledig kan overzien (wellicht word ik dan wel afgewezen, omdat er nog een aanvraag loopt, of mag ik straks 3 keer de aanvraagkosten betalen). Bovendien ben ik dan verplicht om mijn username bij XS4ALL te veranderen. Die bestaat immers al. Ik heb nu een mooie username geclaimd die ik gewoon wil houden. Dat lijkt me niet onredelijk.

XS4all kan bij mijn aanvraaggegevens komen en kan dus een en ander dus makkelijk zelf uittesten. Wellicht (in samenwerking met BBNED) een aantal andere aanvragen aanmaken (aan de hand van mijn gegevens) en kijken wat er gebeurd en welke aanvraag er wel doorkomt. Eventueel kunnen ze de gegevens in mijn aanvraag handmatig aanpassen. Of mijn aanvraag handmatig goedkeuren. Puttend uit mijn ervaring als IT programmeur kan ik zeggen dat dat geen enkel probleem is voor een beetje ITer. Dergelijke gegevens zullen in een database(file) zijn opgeslagen en met de juiste tools, die een beheerder sowieso nodig heeft, kun je een en ander eenvoudig aanpassen. Heb dat vroeger zelf ook gedaan, als er om wat voor reden dan ook fouten in de database zaten of er iets geregeld moest worden wat volgens de normale route niet (meer) kon, maar wel moest gebeuren.

Objectief feit is in ieder geval dat ze al ruim 2 weken aan het prutsen zijn en tot op heden nog geen enkel resultaat hebben geboekt. Behalve dan een hoop ergenis hebben opgewekt (en de laatste afwijzing was de spreekwoordelijke druppel) en mij ook erg veel tijd hebben gekost.

Maar goed, ik vind het erg fijn dat het bij jouw wel goedwerkt, helaas is het trackrecord van XS4all in mijn geval een beetje erg veel minder.

Uptime ADSL: 0d 0h 0m 0s