Positie harde schijf

vbimport

Kun je een hardeschijf ongestraft in iedere positie in een systeemkast inbouwen. In mijn situatie zou ik hem graag ondersteboven bevestigen (ophangen aan de 4 draadgaten in het vlakke gedeelte van de schijf).

Voor zover ik weet is dat geen enkel probleem. Ik heb harde schijven in allerhande posities gebruikt en nooit een probleem ermee gehad. Wanneer je er maar voor zorgt dat je harddisk stevig gemonteerd is lijkt het me geen kwaad te kunnen.

Indien je meer info wilt kun je eens in de handleiding van je schijf kijken (of op de website van de producent voor installatieinstructies).

Er werd mij altijd verteld dat je vroegah kon je een harddisk beter niet op de kop in een systeem hangen. Als je de computer uitzette gingen de koppen in plaats van rusten op de platters, hangen. Met alle gevolgen van dien.

Ik heb nog nooit om die reden een harddisk stuk zien gaan, behalve de 5.25" Quantum Bigfoot (ook wel bekend als de Quantum Stoeptegel).

Tegenwoordige harddisks kunnen daar wel tegen.

Die dingen gingen ook om echt alles stukā€¦ zelfs ernaar kijken was nogal dodelijk (lees: dit was echte puin).