Poorten manueel afsluiten?

vbimport

Hey,

ik zat laatst op een site van iemand die gehackt was ofzo, of geflood en die het echt ging uitzoeken wie het deed enzo (was een of andere gek die heel goed kon programmeren en in irc ofzo nou ja)

Maar goed, die heeft nou ook wat van die testjes om te zien of je kwetsbaar bent voor hackers. Nou is het geval dat ik soms wat poorten open heb, die luisteren naar iets, maar ik weet niet wat. Ik heb geen trojans (althans, volgens de scanner niet) maar ik vraag me af waar dan naar geluisterd wordt?

En dan de laatste vraag, is het mogelijk om die poorten af te sluiten voor dataverkeer (dus gewoon in ms-dos : port -c 137 ofzo?)

Originally posted by jojk
[B]Hey,

ik zat laatst op een site van iemand die gehackt was ofzo, of geflood en die het echt ging uitzoeken wie het deed enzo (was een of andere gek die heel goed kon programmeren en in irc ofzo nou ja)

Maar goed, die heeft nou ook wat van die testjes om te zien of je kwetsbaar bent voor hackers. Nou is het geval dat ik soms wat poorten open heb, die luisteren naar iets, maar ik weet niet wat. Ik heb geen trojans (althans, volgens de scanner niet) maar ik vraag me af waar dan naar geluisterd wordt?

En dan de laatste vraag, is het mogelijk om die poorten af te sluiten voor dataverkeer (dus gewoon in ms-dos : port -c 137 ofzo?) [/B]

Scanners hebben geen trojans nodig om ip’s te vinden…als jij toevallig in een range van de scanner valt heeft ie jouw dus ook gevonden…

ennuh het is mogelijk om poorten af te sluiten…vraag me niet hoe. maar misschien wordt je wijzer via deze superwreede site :cool:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Scanners hebben geen trojans nodig om ip’s te vinden…[/B]

ehm, die opmerking snap ik niet :stuck_out_tongue:

[B]

ehm, die opmerking snap ik niet :stuck_out_tongue: [/B]

sorry…nie goed gelezen…d8 dat jij d8 dat er een trojan op je pc moest staan wilde een scanner je ontdenken…hehe stupid me! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

hehe stupid me! :stuck_out_tongue: [/B]

dat zou ik niet direct zeggen :wink:

[B]

dat zou ik niet direct zeggen :wink: [/B]

lol…daarom doe ik het maar heh :wink:

En dan de laatste vraag, is het mogelijk om die poorten af te sluiten voor dataverkeer (dus gewoon in ms-dos : port -c 137 ofzo?)

Gebruik gewoon een firewall…
Daarmee kun je ook fijn je porten blokkeren…

Originally posted by poemel
[B]

Gebruik gewoon een firewall…
Daarmee kun je ook fijn je porten blokkeren… [/B]

maar maakt internet ook langzamer toch?

zover ik weet niet hoor

Originally posted by poemel
zover ik weet niet hoor

Heb ik wel eens gehoord en als je zelf redeneert (althans, met mijn redenatie) kom je er ook op uit. Als toch alle data gecontroleerd moet worden (dat is toch wat gebeurt?) moet het wel langer duren.

Daar is een heel geinig filmpje van, over hoe dat werkt. Zie je allemaal pakketjes die dan in de grote internetwereld gaan en geweigerd worden enzo…ik zal eens kijken

Zover ik weet houdt die firewall gewoon een aantal porten op je computer in de gaten en kijkt wat er naar binnen en naar buiten gaat… als je eenmaal een port open gooit dan accepteert ie gewoon alles of je blokkeert een port, en weert ie alles… misschien dat je op een 486 zou merken dat het wat trager gaat maar mensen met gewoon een redelijk computer (pII ofzo) merken er niks van…