Polite bericht bij illegale cd

En dan nog eentje om het af te leren. Kennis van me heeft pas een cd meegenomen van zijn werk met muziek derop. Ik weet niet of dat idd een illegale kopie was want ik heb hem niet gezien. Nu wilde hij dat spelen op zijn eigen player, te weten BPM Studio 4.5. Nou krijgt hij een politiebericht dat de cd een illegale kopie is en nou doet BPM dus helemaal niets meer. De Player doet het wel maar BPM studio wil niet eens meer opstarten. Nou was mijn vraag kan dat zomaar en/of is dat mogelijk? Of heeft iemand ooit gehoord van zo een beveiliging?
Het gaat me niet om het omzeilen ervan uiteraad !!! Maar ik wilde gewoon weten of zoeits mogelijk was

mzzl Dunedaïn

Ik vond even zo 1 2 3 niets in de FAQ en het BPM forum over deze specifieke fout , maar het is goed mogelijk dat de officiële (usb) dongle die bij het pakket hoort wat rottig aan het doen is.

Ik zou Alcatech even een mailtje sturen.

Misschien dat dit een variant is op de F.A.D.E. beveiliging (deze beveiliging is normalerwijs gebruikt voor spellen; een kopie werkt wel, maar je kunt het spel niet meer uitspelen… het spel wordt min of meer onmogelijk gemaakt door bijv. ontieglijk veel tegenstanders neer te zetten)?

hmmmzz misschien rare vraag Mr Belvedere. wat is een (usb) dongle? of beter wat is een dongle:confused:

mzzl Dunedaïn

Originally posted by Dunedain
[B]hmmmzz misschien rare vraag Mr Belvedere. wat is een (usb) dongle? of beter wat is een dongle:confused:

mzzl Dunedaïn [/B]

Tja ik ben dan Belvie wel niet (en dat zal ik nooit worden ook :p) maar ik kan je wel vertellen wat een dongle is :). Een dongle is een stukje hardware dat je op een poort van je computer hangt (LPT, USB, COM etc) waarmee gecontroleerd kan worden of je de rechtmatige eigenaar van een bepaald stukje software bent. In feite is een dongle niets anders dan een soort van electronische sleutel: er wordt een bepaalde set van gegevens naar de poort gestuurd en indien deze gegevens door de dongle kunnen worden bevestigd, worden deze teruggestuurd naar het programma, wat dan weet dat er een dongle aanwezig is…

Okay

tnx Dee-ehn :bow: Weer wat geleerd:p

mzzl Dunedaïn

Originally posted by Dee-ehn
Tja ik ben dan Belvie wel niet (en dat zal ik nooit worden ook :p) maar ik kan je wel vertellen wat een dongle is :). Een dongle is een stukje hardware dat je op een poort van je computer hangt (LPT, USB, COM etc) waarmee gecontroleerd kan worden of je de rechtmatige eigenaar van een bepaald stukje software bent. In feite is een dongle niets anders dan een soort van electronische sleutel: er wordt een bepaalde set van gegevens naar de poort gestuurd en indien deze gegevens door de dongle kunnen worden bevestigd, worden deze teruggestuurd naar het programma, wat dan weet dat er een dongle aanwezig is…

een Token heeft er ook wel iets van weg :wink: