Pocket Pc - Compaq Ipaq 3630

Heb voor een paar euro zon ding kunnen kopen van een kameraad van me, ik denk leuk zon ding en het werkt ook allemaal hartsikke mooi maar jah dat klote ding is duitstalig :frowning:

Nu heb ik een uurtje bij Compaq op de site zitten snuffelen en Google geprobeerd en ben er inmiddels achter dat er bepaalde software bij die dingen wordt mee geleverd om zon ding ( laten we het meer ff formateren noemen ) te kunnen formateren en je eigen gewenste spullen erop te zetten tot zelfs linux toe :)…

Heeft iemand ervaring met dit soort apparaten of heeft er bepaalde software voor NL of EN, ik zal toch op zijn minst een nieuwe Windows Ce erop moeten kunnen knallen…

Ik w8 af op u reactie :cool:

Heb zelf ook zo’n apparaatje. Maar… volgens mij kun je niet een Engelse OS flashen in een Duitse variant… :frowning: Stel je vraag ff in het forum van onderstaande site, daar krijg je gegarandeerd antwoord.

http://www.pocketpcpassion.com/

Thnx zal eens kijken…

Heb daaro een en 1 reply gekregen maar met niks zinnigs :frowning:

Nu heb ik nog even lopen speuren op internet en weet nu inmiddels dat het echt mogelijk is doormiddel door je rom te flashen in een andere taal, maar zoals je al kan verwachten nergens manual (Flash gebeuren) nog rom’s te vinden :frowning:

Kan iemand me hieraan helpen of heeft iemand wat nuttige links ???

Ondertussen is er ook een 2de probleem bij gekomen ik krijg mijn connecter om naar mijn pc te gaan niet aan de gang onder win98 se, win2000, WinXp omdat ik niet de juist drivers heb, Upp3rd0G heb jij die of iemand anders ???

Madmaxy

Hmm… jammer dat je geen juiste reply hebt gekregen in het forum van pocketpcpassion… Je zou het hier bij Microsoft kunnen proberen.

Je hebt een rom-image nodig. Die kun je hier bij Compaq downloaden.

Maar… volgens mij loop je dan tegen het probleem aan dat de Compaq flash-module niet wil upgraden vanwege de verschillende localized versions van Pocketpc. Weet ik niet zeker!

En anders moet je het inderdaad handmatig doen, net zoals ze linux op de pocketpc installeren. En dan heb je dus handmatige flashers nodig. Weet niet hoe je daar aan moet komen.

Om te connecten heb je ActiveSync nodig die je hier kunt vinden. Verder moet je weten of je via serial connector synct of via usb. Met beide poorten zijn bepaalde problemen. Lees hiervoor de info bij de ActiveSync download en check de supportsite van Compaq eens.

Succes!

:smiley:

Thnx voor de moeite Upp3rd0G hier kan ik denk ik wel wat mee ik laat weten of het gelukt is ja of nee…

Greetz

Madmaxy