Plextor px-r412c upgrade naar firmware 1.07

vbimport

Ik heb een plextor R412c en wil hem opwarderen met firmware 1.07 en heb de jumpers zo neer gezet als voor geschreven maar dan loopt het programma vast.
Wie heeft ervaring met dit upgrade programma en kan mij vertellen of het ook riskant is om het te doen.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by stony:
Ik heb een plextor R412c en wil hem opwarderen met firmware 1.07 en heb de jumpers zo neer gezet als voor geschreven maar dan loopt het programma vast.
Wie heeft ervaring met dit upgrade programma en kan mij vertellen of het ook riskant is om het te doen.
<HR></BLOCKQUOTE>

It’s pretty risky to upgrade your firmware…
but it’s worth the risk, cuz if you don’t upgrade your firmware you won’t be able to use CloneCD…

If you upgrade the firmware to version 1.07

Het is bezwel riskant om je firmware te uppen, want als het mislukt is je brander geneukt…

maar het is ZEKER de moeite waard, want anders kan je CloneCD niet gebruiken, en als je het hebt gedaan heb je automatisch de ALLERBESTE brander voor CloneCD

Ik heb het ook gedaan, je moet gewoon dat jumpertje er zo op proppen dat ie in programming mode gaat, en dan dat progje opstarten…

Als het goed is gaan alle lampjes op je writer nu knipperen, dat betekent dat ie in programming mode staat.

Nu moet je dat progje draaien en de firmware openen, en dan applyen en HEEEL hard hopen dat je kompoetertje dan niet vastloopt in de volgende 10 seconden

L8rz enzow!

ZUCHT, leuk, ik had eerst een stukkie in het engels getypt, en toen kwam ik er8r dat ik op het dutchies forum zat :stuck_out_tongue: dus denk dat engelse stukkie plz ff weg…

L8rz!

Ik heb ook deze writer en heb ook deze firmware upgrade gedraaid. Het is echter al weer een tijdje geleden dus ik weet niet precies meer hoe het ging. Maar volgens mij moet het zo zijn dat als je nadat je je jumpers hebt verwisseld en je je computer weer aan zet dat dan meerdere lampjes op je writer gaan branden en blijven branden.
Als ik jou was zou ik er ook geen cd in laten zitten tijdens de upgrade en al helemaal niet proberen er een in te stoppen.

En kan je ook even uitleggen waar het precies fout ging?

Ik neem aan dat nadat je de upgrade gedraaid had(aangenomen dat 'ie normaal eindigde) dat je de jumpers weer in de oude stand hebt terug gebracht, als je dit namelijk niet doet zal je writer het niet doen omdat 'ie nog in de upgrade stand staat.

Ik weet niet of het kwaad kan maar het lijkt me in ieder geval niet best als een upgrade halverwege crashed ofzo, aangezien toch de hardware direct aangesproken wordt.

Succes in ieder geval,
Djewst

Ik heb geen problemen gekend met de Upgrade en kenissen van mij ook nie, dus upgraden maar die Firmware

Hmm, denk dat ik hier iets gemist heb.
Is er iemand die mij de te volgen procedure eens kan doormailen??

Alvast bedankt!

Ok Cyruss ik mail het effe naar je toe. Het staat gewoon in het boekje van mijn plextor.
Het staat daar gewoon in het engels, maar als anderen het ook nog willen weten dan post ik het hier wel maar dan wel in het Engels want ik heb geen zin om het te vertalen.

Djewst

Toch maar sowieso even gepost:

In het engels want ik had geen zin om te vertalen:

This is only for the PX-R412C drive:

Preperation:

1. Turn off the PC and PX-R412C drive, set the flash switch on the rear panel of the CD-R drive on ON
    (for pictures of this see the firmware upgrade itself)

2)Turn on the power of the PC and PX-R412C CD-R drive and the all LED indicator of PX-R$!@C CD-R drive will light up. Now you notice that the display messgae appearing at booting of the SCSI board BIOS has changed from PX-R412C to Program Mode 1".

3)Run windows 95/NT 4.0, open “My Computer”, then the PX-R412C CD-R drive indicates “CD-ROM Drive”, but any command like read and write is NOT able to accept in this mode.

Upgrade:

1. Start “Firmware Rewriting Program”.
    You can download the Firmware Rewriting Program via the internet.

2. After downloading from the directory, input as follows and press Enter Key.

3. Turn off the PC and PX-R412C CD-R drive after quitting the system.

4. Make sure that the PX-R412C CD-R drive power is off, and return the FLASH switch to the former setting as follows.

(plaatje kan ik effe niet invoegen)

1. Verify that FLASH switch is on the former position and that the cables are wired properly, it’s save then to reboot the PC.

CAUTION!: Don’t insert the caddy during FLASH mode. Never forth the caddy into the PX-R412C CD-r drive because it will cause a malfunction.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Djewst