Plextor-probleem

vbimport

Tijdens het branden met mijn Plextor PX-W8432T (firmware 1.07) loopt na het maken van de lead-in het recorderbuffer langzaam leeg (goed te zien in NERO).
Voorheen werd dit buffer altijd tussen de 92-99% gehouden.
Het treedt op met Nero en met cdrwin.

Wie heeft goede raad ??

Het lijkt me een softwarematig probleem te zijn. Ergens kan je systeem het niet volhouden de buffer boven de 0% te houden.

Je kunt zoeken in:
-DMA modus aanstaan?
-harde schijf sterk gefragmenteerd?
-programma’s die op de achtergrond lopen (met veel CPU of HDD activiteit)
-windows gaar?

hi, i’ve had a similar problem with my plextor , what you can try is look if the cd rom player en the burner are connected to the same ide connector , if so then try to re-connect one of them to a diffrent ide connector , that worked for me.:slight_smile:

Originally posted by ray cudo
hi, i’ve had a similar problem with my plextor , what you can try is look if the cd rom player en the burner are connected to the same ide connector , if so then try to re-connect one of them to a diffrent ide connector , that worked for me.:slight_smile:

Ray Cudo, this is a dutch forum. We also have a englisch forum which you can find here! In this forum only Dutch language is allowed. However, what you told is right so I’ll translate it for you. :wink:

Hij heeft gelijk, je moet ff kijken of je writer en lezer a/d zelfde IDE kabel hangen, dat kan nm problemen opleveren!
Install je burnprog ook maar ff opnieuw en als je kan het ook proberen met het opnieuw installen van je ASPI drivers.

Zal alles effe proberen…bedankt voor het meedenken.

En jawel hoor…het vinkje voor DMA was pleite.
Weer aangezet en : hij brand weer als een kerstboom. :cool:

Bedankt allemaal.