Plextor-lite on-anders?

Ik kom niet meer uit de vele postings over deze twee branders en vraag me af welke ik het beste kan kiezen. Ik ben op zoek naar een goede dvd-brander en ben altijd gebruiker geweest van de plextor hardware (plex48 nu!).

Welke komt er met een test als beste uit, dus qua overall dvd-brander?
Welke “eet” de meeste soorten dvd merken?

Kortom ik kwam er niet meer uit bij het zoeken, kan iemand mij op weg helpen, evt. met een test…:slight_smile:

Originally posted by apacer
[B]Ik kom niet meer uit de vele postings over deze twee branders en vraag me af welke ik het beste kan kiezen. Ik ben op zoek naar een goede dvd-brander en ben altijd gebruiker geweest van de plextor hardware (plex48 nu!).

Welke komt er met een test als beste uit, dus qua overall dvd-brander?
Welke “eet” de meeste soorten dvd merken?

Kortom ik kwam er niet meer uit bij het zoeken, kan iemand mij op weg helpen, evt. met een test…:slight_smile: [/B]

Nou ik kan je vertellen dat ze alle 2 nagenoeg hetzelfde presteren. Sommige merken doen het bij plextor wel en bij lite-on weer niet en vice versa. Kijk gewoon naar wat je budget is; veel koop dan een plextor is toch op de meeste punten net ietsje beter, wil je geld besparen en toch een topklasse brander kies dan een lite-on

mzzl

Ik ga eens internetshoppen en kijken wat de prijzen nu zijn!
Gevoelsmatig een Plextor dvdbrander, alles altijd plex geweest: net een rolls royce…

Thanx for je support!:bigsmile:

Wat wil je voornamelijk gaan doen met je DVD brander?

Het liefst beveel ik de Pioneer x06 brander aan, aangezien deze naar mijn mening nog steeds de beste brandkwaliteit biedt. OK, LiteOn is beter met kopieerbeveiligingen en de brandkwaliteit van Plextor op +R schijven is erg goed, maar in mijn ogen kan niemand de Pioneer kwa (gemiddelde) brandkwaliteit evenaren, vooral als het om (goedkopere) -R media gaat…

Ik wil voornamelijk dvd copyen, audio branden en af en toe data(moet wel een alleskunner zijn…)

:wink: :wink: Allereerst een antwoord op je vraag: Als je het niet meer weet wat betreft een hele probleemloze dvd-brander kun je het beste het advies van Dee-ehn opvolgen! Ik heb ook gevraagd of ik die nieuwe Plextor 8 speed dvd brander moest kopen nadat ik mijn Sony DRU500 helemaal zat was omdat hij met niet een dvd-schijfje op 4 speed wilde branden. Op zijn advies heb ik op de HCC Beurs dit jaar een nieuwe Pioneer 106 DVR gekocht en het werkt hier perfect!!! Een dvd-tje gekopieerd in 14 min. max.!!! De prijs van die Pioneer ligt op zo’n 120 á 125 euro is te doen toch? Wat betreft branders ben ik ook altijd zo’n Plextor freak geweest maar ben er zelf inmiddels achter dat die (cd-branders) Lite-on ook zéér goed branden en er wordt zelfs beweerd dat die Lite-on’s ook uit de zelfde fabriek komen van Plextor!!! Neem van mij aan dat die Pioneer 106 DVR een goede dvd-brander is!!!

Greetings from here,

F.:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Thanx voor jullie support!

Ga eens kijken in de pricewatch (tweakers en de andere adressen) wat men ervoor vraagt…:eek:

In feite is de Pioneer in de meest gangbare disciplines een prima drive. OK, de Plextor schijnt het ietwat beter te doen wat audio betreft (dat heb ik echter zelf nooit getest) en de LiteOn is wat beter als het om kopieerbeveiligingen gaat. Ik denk echter dat de Pioneer de goede middenmoot is: goede prijs, snelheid is ook ok (niet het snelst, maar zolang je geen fabriek in huis hebt denk ik dat kwaliteit belangrijker is dan snelheid) en een zeer hoge brandkwaliteit en media support.

En euh… de kans dat Plextor en LiteOn drives uit dezelfde fabriek rollen is wel heel erg klein. En zou dat zo zijn, dan heeft het heeeeel erg weinig te zeggen, aangezien ze veel vanelkaar verschillen (de meeste drives van Plextor zijn bijv. gebaseerd op Sanyo chipsets, terwijl LiteOn MediaTek gebruikt… en zo zijn er nog wel meer verschillen).

Ik zou zeggen: alvast veel brandplezier met je Pioneer drive!

Originally posted by 81632
er wordt zelfs beweerd dat die Lite-on’s ook uit de zelfde fabriek komen van Plextor!!!
Ja en Sinterklaas en de Kerstman bestaan echt!

zIE JE WEL IK WIST HET WEL !!!

:bigsmile: :bigsmile: :bigsmile: Jaja zo kan die wel weer jongens ik begrijp dat jullie inmiddels weten dat het binnenwerk van een Plextor anders is dan die van Lite-on maargoed ik had dit gerucht en wellicht naar nu blijkt fabeltje ergens gelezen op het net en had dit nog niet gechecked… So, :bow: :bow: :bow: Ok never mind…:wink:

See you later,

F.