Plextor kapt ermee?

vbimport

Jongens, dit is serieus (kut). Sinds gister heb ik een groot probleem. Als ik met CDRWIn een cdtje wil kopieren van mijn Plextor 40X naar mijn 12X Plex writer dan kapt hij er onder het schrijven mee zonder enige foutmelding te geven. Ook de SCSI is dan niet gelockt ofzo (dus CDRWin geeft volgens mijn de appratuur weer vrij) zodat ik gewoon de lades van beide cd-drives kan openen. Schrijf ik de cd via de HDD dan heb ik precies hetzelfde probleem. Doe ik nu testwriten ipv gewoon schrijven dan krijg ik altijd een errormelding (read/write error bla bla bla, dezelfe foutmelding die je ook bij een buffer underrun krijgt…). Daarna wordt ook de SCSI weer ge-unlockt. Of ik dit wel of niet on-the-fly doe maakt ook niets uit.
Ok, ik probeer het met Nero 5. Ook hierin gaan de cd’s fout, met als verschil dat het hele systeem totaal geblokkeert wordt… zo erg dat zelfs mijn muis niet mee beweegt!

Wat ik al heb gecheckt:
-het ligt niet aan mijn cdr’s
-ik heb geen virus
-mijn HDD moet niet worden gedefragmenteerd
-een lagere writespeed helpt niet (heb tot 4x getest)

Het lijkt me een softwarematige fout te zijn! Ik heb echter geen zin om mijn hele HDD te formatteren, heb ik ff geen tijd voor!

Greeeeeeeeeeetzzzzzzzzz

heb ook dat probleem soms met clonecd heb ook een plextor 40x cdrom.volgens mij zit het in de cdrom speler hoor je ook vreemde de geluiden bij het inlezen op je cdrom speler

Ik heb nog wat zitten kloten en ik heb gemerkt dat hij iedere keer op hetzelfde punt foutging, onafhankelijk welke cd ik ervoor pakte. Toen heb ik eens hard in de writer geblazen en dat hielp! Maareuh na 2 cd’s kopieren weer dezelfde fout en nu ben ik weer mee aan het stoeien. Ff geblazen… Ik ben nu aan het testwriten en het kritieke punt heeft hij gepasseerd!!
Ik verwacht dus dat het een stofje is??

Greeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzzz

dit probleem heb ik exact ook een keer gehad… Bij mij was het dat er meerdere cd brand programma’s op mijn pc stonden je kan dus het beste maar 1 cd brand programma op je computer plaatsen… Dan krijg je bijna geen foutmeldingen!!!

formatteer je harde schijf is…
Toen was bij mij het probleem opgelost… Uninstallen van proggies werkte ook niet bij mij zelfs niet als ik de proggies uit het register verwijderde…

[This message has been edited by drcrash (edited 17 June 2000).]

Ik heb altijd voor dat CloneCd blijft hangen, ik weet niet wat dat is , maar dat is na een paar minuten over. Dat is alleen bij een plex.

[This message has been edited by N@er (edited 17 June 2000).]

Je hebt van die schoonmaak CDs te koop. Daar zit een heeel klein zacht borsteltje op. Dan hoef je de boel niet helemaal open te halen.

hoi,
ik heb het gehad met de 8 speed scsi van plextor. die is was dus gewoon kapot… helemaal open gehaald, veertje e.d. gecontroleerd vervolgens alle stof eruit gehaald… toen deed ie nog niet, en lezen stopte hij ook op dat moment!
toen maar een 12 speed gekocht…

Nou euh ik merkte dat eens in de cdschrijven blazen hielp, echter na een tijdje ging het weer fout. Toen was ik het zat, toen heb ik de stofzuiger erop gezet. Ff getest en jahoor, meneer de cdbakker deed het weer! Ik natuurlijk blij . Ik weet echter niet of het nog gaat terugkomen aangezien blazen ook niet afdoende was, hielp maar voor ff. Maarja, een zuiger is sterker dan mijn mond kan blazen he?
Wat kan dat trouwens geweest zijn? Normaal zou je zeggen dat het de schuld zou zijn van een vasthangende geleiding, maar een stofje zou toch geen complete geleiding kunnen blokkkeren zodat de laser niet verder kan?

Greeeeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz

wat dacht je van een stofje op de laser?

Jongens ik wil alleen maar kwijt dat ook bij de Plextor branders ondanks dat het 1 van de beste branders is ook iets kapot kan gaan of dat er toevallig een stofje voor de laserlens zit. Ik heb namelijk mijn eerste Plextor brander anderhalve maand geleden gekocht (nieuw de 8/4/32) en wat gebeurd er? Na 3 weken en een stuk of 25 cd’s mee gebrand, DE BRANDER STUK!!! Ik heb hem dus 2 1/2 week kwijt geweest en opgestuurd via Plextor naar belgië. (Daar repareren ze die dingen) En inderdaad hij was echt naar de glorie!!! Ik heb dus gelijk een nieuwe gekregen. Dus zo zie je maar weer branders zelfs van Plextor kunnen ook na een paar weken stuk gaan! Of een stofje voor de lens kan dus ook… Het blijven apparaten…

Even een update: hij doet het nog steeds!! Alleen nu heb ik CDRWIn gaar, maar dat mag ff de pret niet drukken, de plex werkt weer als een treintje!

Greeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzz

Dan was het een vaaaaaaag probleem.

Ja, een beetje een stoffig onderwerp he??

Greeeeeeeeeeeeeetttttttttttt

Heb je eigenlijk wel een ‘geldig’ serial gebruikt voor CdRWin, anders kan die wel eens/altijd onderzetters bakken…

Jahoor, mijn CDRWIn regcode is hartstikke geldig

Greeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzzz