Plextor & andere cdroms & clone cd

vbimport

wat ik niet goed snap is het volgende
als je een safedisk beveiligde cd met een standaard cdrom inleest
met clone cd
krijg je read errors ( vrij normaal)
maardat gaat vrijd tot zeer traag
dit ligt aan het merk en firmware van cdromlezer

maar hoe komt het dat plextor
goed overweg kan met clone cd en fast erros skip
en bijvoorbeeld een philips niet

daar loop ik al ff mee in mijn hoogft
wie heeft de uitleg

• kuch*
    ligt het nu aan mijne nick
    dat jullie niet posten
    of gewoon te lui om te reageren

deze vraag is toch niet zo moeilijk
voor simmige technicie onder ons

Wil je het echt weten?

Ok dan, even heel eerlijk:

1. ik weet het antwoord niet op deze vraag.

2. Krijg af en toe het gevoel dat je meteen hier komt vragen als je ergens niet uitkomt, zonder eerst zelf na te denken of even te zoeken (bijvoorbeeld de 10 geboden, had ik binnen 10 seconden gevonden)
    En in sommige replies krijg je een vage reactie waarvan ik denk “Waar slaat dat dan weer op”

Het forum is helpen en geholpen worden. Er zijn hier een aantal mensen die er plezier in scheppen om anderen te helpen zonder daar echt iets voor terug te vragen. Als iemand alleen maar erg veel vragen stelt (en al helemaal als het vragen zijn waarvan je redelijk eenvoudige zelf het antwoord kunt vinden) dan kan dat op een gegeven erg vermoeiend zijn en niet motiveren om nog verdere vragen te beantwoorden.

Ik vind het persoonlijk heel goed dat je veel experimenteert en probeert te leren, maar denk af en toe even na voordat je een vraag stelt. Er zit gewoon een systematiek in computers en internet is een grote informatiebron waar je heel veel kunt vinden als je even verder zoekt dan http://www.cdfreaks.com.

Maar dit is mijn mening en je moet maar zien wat je ermee doet.

mmmm
er zit waarheid in ja

maar…
als ik een antwoord weet op
een bepaald vraag
zal ik die ook posten

maar nu weet ik het antwoord nog nie :slight_smile:

Als je je tanden gaat poetsen post je dan ook een vraag op het forum hoe je dat moet doen?:smiley:

Wat is tanden poetsen? :wink:

een writer leest nu eenmaal beter cdroms af carlo ! :slight_smile:
dat is het gewoon :
een writer kan dus ook (niet gesloten cdroms) lezen :slight_smile:
beschadigde cdz kan een writer nu een eenmaal beter lezen dat is logisch toch.Writers lezen gewoon beter.
dat is gewoon het antwoord carlo :wink:
Plextor writers dan nog iets beter dan andere writers :slight_smile:

een ultraplex leest ook goed in! en dat is toch weer geen writer, misschien ligt het aan de goede loopwerken van plextor!?!?!?!?

yep idd :slight_smile: ik heb ook zo een ultra plextor :wink: Nitro :slight_smile:
en leest idd zeer snel en perfect :slight_smile: