Plextor 24/10/40

vbimport

Heej gasten

ik had een vraagje. ik heb een plextor 24/10/40 maar nu ben ik al verschillende forums af gegaan. Maar telkens zie dat de brander binnen 3 min. een 80 min. cd brandt. Maar bij doet hij er telkens 5:11 over. Hoe lang doet hij er bij julie over?

Me systeem is dit:
P2 350
256 mb intern geheugen
Barracuda 2 30.6 GB 7200 rpm
Medialist 4.3 GB 5400 rpm
Pioneer DVD 105S
Windows XP Pro Final Corp. Edition

Ik brandt telkens van de barracuda schijf. En tijdens het branden doe ik geen andere dingen.

Het kan aan je media liggen volgens mij. Je Plex kijkt welke speed ie aan kan en dat zal dan max. 16x zijn of 12x. Correct me if i’m wrong…

Dus kijk effe wat je max. speed is van je media zou ik zeggen. Ik weet het anders ook niet. Je hebt uiteraard de nieuwste ASPI- drivers geinstalleerd he :wink:

greetz,
eMiNeM

Is je systeem wel snel genoeg voor die 24x? Vooral met XP…

Anyway, let eens op of je toevallig Buffer Underruns krijgt…? Lijkt me wel…?

Jouw 24 speed Plextor fikt helemaal niet op 24 speed. Dat doet ie in het meest gunstigste geval.
In jouw geval kan het best zijn dat je systeem niet snel genoeg is om de maximale gegevensoverdracht aan zou kunnen. Ook kan het inderdaad zo zijn dat de brander herkent dat het schijfje “maar” een maximale brandsnelheid van zeg… 16 speed aankan.

Enige specs van je brander :

24X write Zone CLV (2400/3000/3600 KB/s)
10X rewrite (1500KB/s)
17X-40X read CAV (2600KB/s - 6000KB/s)

Het gaat hier om dat CLV gebeuren :

Dit staat hier uitgelegd.

Excerpt :

Zone CLV technology will divide the recordable area of a disc into separate speed zones.
In each zone, recording will be performed at a constant speed with optimized precision.
The write strategy for each area is a result of testing and investigation of the media in the technical lab.

Bijkomende irritatie :

dat CAV werkt met lezen ook zo. In het meest ideale geval haalt hij dus 40 speed.

Euh wat Belvedere zegt klopt wederom als een bus, maar of dit het verschil in brandtijd compenseert weet ik niet…

Ik heb zelf een 12x Plextor (scsi) en fik een cd in pakweg 6:15 vol. De 24x begint echter met 16x… een 16x fikker zou met zijn 2400k/sec een cd in een dikke 4 min (hij is 1/3 sneller dan de 12x, dus gaat er een 2min vanaf…) moeten kunnen volfikken. Dan is die dikke 3min voor die 24x dus helemaal niet zo irieel lijkt me zo…

Originally posted by Dee-ehn
12x, dus gaat er een 2min vanaf…) moeten kunnen volfikken. Dan is die dikke 3min voor die 24x dus helemaal niet zo irieel lijkt me zo…

Klopt ook , maar volgens mij vliegt alles een tandje terug als de systeembronnen het niet echt toelaten om op de volle 100% te branden. Dit valt natuurlijk te testen door een op een extreem kale windows die volledig geoptimaliseerd is te kijken hoelang een 80minuten audio en data er over doen.

Ik weet niet zeker of dit nog nodig is bij Windows XP, maar is DMA ingeschakeld ?

wat un slechterikken bij Plexy, ben ik niet van ze gewend, 24 verkopen en 16 (of iets meer dan dat) waarmaken ik heb het zelf nooit mogen testen (kep 2 x 8 speed fikkers - sony & plex) en het klinkt ook aannemelijk (wat pa Webster zegt) want een cdrom (al heb je een 40 speed) zal nooit sneller gaan dan 16 of 17 speed…

Maar zonet ff geinformeerd en ja hoor, je kan hooguit 22 speed halen (indien je media in orde is natuurlijk) alleen je cpu is wat langzaam…

Plextor is niet roomser dan de Paus hoor…

Deze techniek zit overal al in alle bedrijven ondertussen die writers maken.

Originally posted by SoulShower
[B]wat un slechterikken bij Plexy, ben ik niet van ze gewend, 24 verkopen en 16 (of iets meer dan dat) waarmaken ik heb het zelf nooit mogen testen (kep 2 x 8 speed fikkers - sony & plex) en het klinkt ook aannemelijk (wat pa Webster zegt) want een cdrom (al heb je een 40 speed) zal nooit sneller gaan dan 16 of 17 speed…

Maar zonet ff geinformeerd en ja hoor, je kan hooguit 22 speed halen (indien je media in orde is natuurlijk) alleen je cpu is wat langzaam… [/B]

m`n plex 40x scsi haalt toch netjes 38x bij het rippen van data naar de hdd via cdrwin…

Originally posted by xian
[B]

m`n plex 40x scsi haalt toch netjes 38x bij het rippen van data naar de hdd via cdrwin… [/B]

vergissing van mijn kant ik bedoelde audio rip.

ok bij deze heb ik ook een vraag
ik heb een plextor 12/10/32 mt burnproof
ik kan alijd maar cd’s branden tegen 8speed, als ik op 12speed brand met de burnproof geactiveerd op cd’s die tot 16speed aankunnen krijg ik toch nog altijd buffer underruns, ik schrijf altijd met cdrwin of nero
mijn system is:
pentium 3 800mhz
194mb ram
hd1= 40gb 7200 rpm (ik brandaltijd vanaf deze schijf)
hd2= 30gb 7200 rpm
windows me

kan iemand mij vertellen hoe da zou kunnen komen, mijn systeem is normaa gezien toch zwaar genoeg om tegen 12speed ze kunnen schrijven

Op welke IDE kanalen zit alles ?

op de 1ste
40gb hd 7200tpm > master
30gb hd 7200tpm > slave

op de 2de
pioneer dvd speler > master
plextor > slave

tis dus nog nooit gelukt om op 12 speed te branden?

misschien heeft je systeem wel wat nieuwe drivers nodig (voor o.a. je hdd’s) kijk eens of er hardware conflicten zijn (irq’s)

scan je hdd op fouten (scandisk) defragmenteer deze schijf uns.

Probeer uns vanaf je andere hdd een cdr te schrijven.

Installeer de nieuwste versie van Nero.

Heb je niet teveel programma’s resident in het geheugen staan.

Nog steeds probs…

switch je Plex eens op Master (en koppel je dvd ffies af) misschien maakt het geen donder uit, maar je weet maar nooit.

het ligt aan de cdr media die je gebruikt ik heb nu Tybotech cd’s die voor 16 speed goedgekeurt zijn en hij fikt ook op 16 speed als ik er platinums ingooi fikt ie deze gewoon op 24 speed lekker snel en goed hij kijkt dus naar de media en gaat vanuit daar fikken. dus op 16 speed helaas

In de laatste Computter Totaal staat het hele verhaal beschreven.
Plex 24-10-40 komt met de testen daar maar tot 19X.
Ja het blijft tobben met die lange wachttijden.