Plextor 16/10/40a

vbimport

Dit apparaat heeft 2 jaar naar behoren gefunctioneerd. Sinds kort is het station waar de brander in is geinstalleerd (in mijn geval F niet meer toegankelijk. Als ik er in de Verkenner op klik krijg ik de melding: Geen toegang tot F: apparaat niet klaar. Het CD-tje begint dus ook niet te draaien. Is de Plextor naar kl.ten of weet iemand een oplossing voor dit probleem, want ik pieker me suf.

Je zou eens kunnen proberen of je brander wel buiten Windows om werkt. Een simpele manier om dit op te proberen, is het opstarten van een CD. Ik ga er haast vanuit dat je wel de een of andere bootable cd in huis hebt (bijv een installatiedisc van Windows of Linux) waar je van zou kunnen starten. Je dient wel de CDRW drive als bootable device in je BIOS te definieren!

Indien dit normaal werkt, dan ligt het probleem bij Windows. Werkt dit niet normaal, dan heb je waarschijnlijk een hardware probleem. Dit kan van simpelweg een loszittende kabel tot een defect onderdeel zijn.

Probeer het eens en laat ons weten of het werkt (of niet), dan kunnen we je vast verder helpen!

Ik heb trouwens die andere thread van je maar verwijderd… we zijn er niet zo blij mee als je dingen dubbel post… :wink:

Nee, dat werkt ook niet. Al weet ik niet zeker of het systeem wel echt buiten windows opstart.
Het ding moet maar terug naar Belgie. Ik laat je wel weten hoe zij het hebben opgelost, als blijkt dat het toch aan mijn instellingen ligt.

Nieuwe plextor uit Belgie ontvangen. Werkt prima, alleen is nu het cd-rom station van het systeem verdwenen. Heb verschillende dingen geprobeerd. De hard disk en de cd rom op 1e I-EDI connector de plextor op de 2e. Het gevolg is dat de computer niet meer opstart: system error. CDrom en plextor samen op de 2e connector en de harddisk alleen op 1 gaat niet, want dan verschijnt het cdr station niet.
Ook geprobeerd om via regedit (in Uitvoeren) Upper- en lowerfilter het bestand HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
te verwijderen. OOk dat werkt niet.
Zou mijn moerderbord kapot zijn? Als ik de plextor losmaak, herkent het systeem de CDrom weer wel.

Hai,

misschien rare opmerking maar je hebt een nieuwe Plextor uit Belgie gekregen. En die werkt ook niet. Je zou eens kunnen kijken naar de IDE kabels misschien dat die kapot zijn? Of de stroomtoevoer. Misschien nieuwe install van Windows en als dat niet helpt is idd je MoBo naar zijn grootje of in ieder geval de aansluiting op je MoBo.

mzzl Dunedaïn

Master/Slave instellingen nagekeken?