Plextor 12x10x32

vbimport

Ik heb een probleem (hoop ik) met mijn plextor hij doet er namelijk 11 min over om een volle cd on the fly te kopieren. en dat vind ik erg lang voor een plextor 12x. kan iemand mij helpen.

Lex

kan gekenmerkt worden door verschillende redenen

• je bent andere dingen terwijl aan’t doen, en je writer stopt ff en gaat weer verder

• de cd is een beetje vuil ofzo, en op sommige momenten ondervindt ie problemen voor de cd te lezen

• je cd lezer is een slak

haha, ja maar als ik niks aan het doen ben doet hij er nog steeds zo lang over en ik haal die lege cd’s net uit de verpakking en die andere cd’s (waarvan ik kopieer) zijn gewoon schoon.

heb je ze op dezelfde ide kabel hangen? en gebruik je 12x certified disks

ja ik gebruik van die cd’s die op 12x branden. en ja de kabels zitten aan elkaar (cd en brander op 1 ide kabel)

Originally posted by Campo
en ja de kabels zitten aan elkaar (cd en brander op 1 ide kabel)

Ehh dat is dus niet goed: CD en Brander moeten op verschillende kabels zitten anders verloopt de data overdracht niet goed. Nero wil dan niet eens OTF branden als ze op dezelfde kabel zitten. Dat is denk ik je probleem…

ja dat zou best wel kunnen hij geeft ook een waarschuwing voordat ik ga brande
maar als ik ze omwissel dan leest hij ze niet meer (de cdromspelers) ;((

Dan moet je natuurlijk wel er voor zorgen dat het “master/slave” gebeuren goed staat! :wink:
Zet op IDE1 je HD als Master en je CDrom (reader) als slave. Op IDE2 je CDrw als master.

Zet ook DMA aan voor beide apparaten!!

Hoe gaat het met je read & write buffer!? Vol?!

ja die zit gewoon vol ja. dat is toch dat hele kleine balkje onderin (nero). maar bedankt ik zal kijken of me dat allemaal lukt (ben niet zo een computer expert)

Is nie zo moeilijk!
Kijk eerst welk kabel IDE1 is en zorg dan dat je cdrom op slave komt! Dit doe je door het jumpertje te veranderen achterop het app.; staat vaak bij wat slave (sl), Master (ms) of Cable Select (cs) is! :wink:
Je HD zit als het goed is al als master op IDE1! Maar controleer het wel ff!
Dan doe je hetzelfde bij je writer; zet deze dus als master (ms) op IDE2!!

Good luck!