Plextor 12x en Nero probleem

vbimport

hey,

ik zit met een probleem :

Ik heb een Plextor 12x10x32a (fw 1.08) en een Asus DVDspeler 12x40x… nu wil ik met nero on the fly cds over kopieren alleen me read buffer wordt dan steeds leeg gelezen tot 1% (soms 0%) voor dat hij weer verder van de bron-cd gaat verder lezen… dit zorgt ervoor dat het minstens 9min duurt voordat ik een 650mb cd heb over gekopieerd op 12x (1800kb/sec)… nu heb ik net win98se er op nieuw opgedonderd… maar in me oude configuratie waar ook win98se inzat deed hij het gewoon normal… alleen maar na de herinstallatie in een nieuwe directory (schone installatie) doet hij opeens raar…

wie zou oplossingen voor me weten ?

greetz

Bytes4U

meel me voor screenshots op Bytes4U@Bytes4U2000.com

ps :

1. allebei de CD-roms (writer en bron) zitten op aparte ide… daar heb ik niet aan gekloot.
  2. De cds zijn niet stoffig : dit is niet de oorzaakwant ik heb dit probleem met elke cd.
  3. ik gebruik Nero 5.0.3.8 …voorheen gebruikte ik die ook gewoon en nooit problemen gehad

de oplossing is simpler dan je denkt…
ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad met m’n plex, nu je moet enkel spindown disabler downloaden van de plextor site en dat klein proggie installeren, je buffer zal dan niet meer leeg geraken.

Grtz BierspieR :smiley:

en waar PRECIES kan ik dat proggie vinden op www.plextor.be staat hij niet :frowning:

greetz

Bytes4U

ps in ieder geval voor eerste instantie help

http://www.plextor.be/English/technical/download2.html
Is de advanced DL page van Plextor!

ah jep daar was ik al achter maar staat niet zo’n programmatje diebierspier zegt helaas… :frowning:

mischien een andere naam heeft het ofzo… heet dat proggie mischien Nero DriveSpeed mischien BierSpier ???

zou iemand weten waar ik dat programma van plextor kan vinden waar bierspier het over had ??

mvg

Bytes4U

Volgens mij wordt dat bij Nero 5.5 meegeleverd…

Alle downloads van Ahead zijn te vinden op hun ftp:
ftp://ftp.ahead.de/ en ik zie em daar niet zo gauw tussenstaan, dus dan moet je op een andere site zijn vrees ik, CDR Soft misschien?

misschien is de dvdspeler versleten ? Ik had ook een Aopen maar dan een 6x die is na 1,5 jaar al www.kaduuk.org. Er was echt geen CD of DVD meer mee te lezen… Heel vreemd maar waar

nee me dvdspeler is het niet die doet het prima die leest alle cds en copieert elke cd in +/- 4min nar me hd zonder een keer hard te gaan zoemen of raar te gaan doen maar ik ga eens ff checken alllemaal… bij nero 5.5 had ik al gekeken maar daar zat hij neit bij geloof ik… ik ga nu ff cdrsoft.net checken… iedereen hoort het wel

ok het programma heette dus : Plextor PlexTools!..

daarmee kan ik de psindown time veranderen alleen in welke tijd moet ik dat veradneren… want ik zet hem bvop 32min en tijdens het brtanden springt hij dan weer terug op ‘infinitive’… en maakt hij weer de buffer leeg… voordat hij pas weer inleest…

iemand suggesties ?

Er is ook zo’n programma van Nero. Het zat bij mij bij Nero 5.5 maar staat ook op www.cdspeed2000.com en het heet DriveSpeed. Daarmee kun je dus ook de drive op infinite zetten.

Ik weet niet of het wel werkt maar je kunt het allicht proberen…

Staan DMA wel aan voor beide apparaten?!
Heb je al is geprobeerd om Nero opnieuw te installen?!

Met Plextools kan je toch alleen je Plex instellen?! Toch nie andere merken readers?!

http://www.brennmeister.com/newsarchive/00-05.html

Ik weet niet als mijn vroeger probleem het zeflde is als het u.

Vroeger had ik ene gewone IDE 48 cdrom en ene yamaha 8x writer SCSI.
De 48 speed cdrom was JUIST snel genoeg om on the fly te copieren op 8x. Hoe wist ik dat: Als ik iets deed op mijne PC dan verminderde mijne buffer maar mijne cdrom kreeg die buffer niet bij gelezen die blijf gewoon waar die was gebleven.
Nu heb ik ene ultraplex 40 max en als de buffer nu moest minderen dan leest die dat zonder problemen bij.

De reden waarom uwe buffer minderd is DENK ik dat uwe cdrom te langzaam is ( 40 IDE !) voor on the fly te kopieren op 12x. Ik denk dat je maar op 6x write on the fly kunt kopieren zonder dat uwe buffer minderd (zodat burnproof niet inwerking treed).

(Ik kan me vergissen hoor)

misschien ff plextor mailen misschien is ie echt kapot (wat niet veel voorkomt)

nee voordat ik win98se opnieuw had geintalleerd kon ik met gemak zonder systeem resources te zuigen gewoon op 12x on the fly branden… plextor is alles behalve kaduuk… burn van image van hd prima en snel zonder dat burner leegraakt en dvdspeler is ook prima maarik heb mischien de oplossing ik zal het jullie laten weten