Plextor 12 speed prob

probleempje in XP

sinds kort wil mijn burnertje niet meer op 12 speed fikken,
10 speed ok, op 12 speed geeft hij buffer underrun (ja ja oud brandertje maar wel SCSI)

heeft iemand ideeën??? heb de laatste firmware gedl en geupgrade en gebruik NERO 5.5.7.2

WHAT THE F*CK IS GOING ON?!?!?!?!?

Alvast bedankt

Ik heb datzelfde brandertje gok ik (12/4/32SCSI) en het lijkt me, dat je onlangs iets moet veranderd hebben aan je systeem.
Je geeft weinig details, daarom geef ik al enkele mogelijkheden:

*verandering aan scsi-chain (nieuw apparaat toegevoegd, bijvoorbeeld een scanner, of ander extern apparaat en dit niet goed getermineerd)
*indien je van scsi-hd als bron brandt: defragmenteren
*indien je van IDE-bron brandt: kijken of DMA is aangevinkt (bijvoorbeeld als je je windows opnieuw geinstalleerd hebt; dan staat DMA meestal uit)
*indien je een IDE-harde schijf hebt bijgestoken, is er misschien wat foutgegaan met je master/slave settings

het juiste zit er misschien niet tussen, maar geef dan please wat meer info over wat je met je pc gedaan hebt tussen de tijd dat het wél op 12X ging en nu :slight_smile:

hij heeft het tot een week of 2 goed gedaan en draaide onder winxp, toen het een buffer underrun gaf dacht ik dat de schijven te vol waren, op sommige partities nog maar 23,5 mb over.

dus ik heb winxp opnieuw geinstalleerd en voila het probleem bleef.

krijg uit event viewer van xp wel;

Er is een fout ontdekt op apparaat \Device\CdRom5 tijdens een wisselbestandsbewerking.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

SCSI ID is ook 5

heb ook een scsi 9,6 gb IBM schijf U2W, en gebruik nu de nieuwste nero versie 5.5.7.2

echt heel vaag en dma staat voor ide schijven aan