Plextor 12-4-32

vbimport

heb hier een plextor 12/4/32 scsi erin gezet maar als ik mij comp opstart gaan alle 4 de lampjes branden en hij ziet mij brander ook niet…wie weet hier meschien wat dat zou kunnen zijn.

Bij floppydrive gebeurt het wel eens als de kabel verkeerd aangesloten is.

Maar volgens mij kan dat niet bij SCSI. Misschien verkeerde jumper instellingen?

Da_Taxman

strange, als niks lukt probeer eens een nieuwe firmware erin te zetten…
soms helpt dat.
of anders scsi id misschien dubbel ofzo? of heb je er verder geen apparaten achter hangen? dan moet het weinig uitmaken.

anders, misschien issie kapot.

Hallo!

Kijk eens achter op de cdrw drive de jumperinstellingen na… zet je SCSI-ID eens op 7 (hoogste normaal gesproken), parity aan, termination aan en controleer of je je SCSI kabel goed hebt aangesloten

als alles klopt moet hij het dan gewoon doen… anders zou ik mijn SCSI kaart eens controleren (of de fikker in een andere computer zetten)

trouwens, firmware opwaarderen is een domme opmerkingen, hoe wil je dat nu doen als de compu de fikker niet herkent (no hard feelings hoor)

Greeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzzzz

Geef eens op hoe je zaakje is geconfigureerd.
Welk ID heb je ingesteld.
Welke andere apparaten hebben welk ID.
Zit hij fysiek als laatste op de kabel of juist niet. Belangrijk bij termination.
Op welk ID zit je controller (meestal 7)
Heb je ook nog externe SCSI apparaten aangesloten.
Heeft er al eens eerder een SCSI apparaat in je systeem gezeten en gewerkt ?
Alleen als je bovenstaande gegevens vermeldt kan er iets zinvols gezegd worden. Zonder deze gegevens is alle advies maar een slag in de lucht.

nou hij heeft normaal altijd gewerkt maar deed mijn comp gisteren weer aan en toen bleek dat hij opeens mij brander niet meer zag en alle 4 lampjes branden en ik deed comp weer uit en weer aan toen werkte wel weer maar vandaag weer niet…