Plextor 12/10/32S ...!

vbimport

Ik heb vandaag deze Plextor gekocht ( TLA#0101 ) Firmw.: 1.01 .

Is deze brander an alle beveiligen aan ??? BvD.

Ik heb deze writer ook.
Juist Safedisk 2 kun je niet kopieren en afspelen in ieder apparaat wel te verstaan.
De rest gaat allemaal :slight_smile:

Kopieren van SD2 kan wel maar moet je de cd draaien in de een Plex apparaat :smiley:

Precies, een heel erg goed apparaatje… ben er sinds dec 2000 een trotse bezitter van en nix op aan te merken

http://www.plextor.be/download/ftp1/W1210S102.exe

Heb iemand ervaring met de nieuwste firmware 1.02 voor deze writer ??? Is het safe om te upgrade naar deze firmware ??? BvD.

waarom geen 16 speed gekocht ??

Originally posted by Keith
waarom geen 16 speed gekocht ??

Omdat die er niet in SCSI zijn :frowning:

denk ik dan ik weet zijn reden niet maar dat zou mijn reden zijn…

maakt toch niets meer uit of het scsi is.
16x heeft burnproof dus mislukt er geen eentje
En in snelheid maakt het ook niet zoveel uit volgens mij

Originally posted by Keith
maakt toch niets meer uit of het scsi is.
16x heeft burnproof dus mislukt er geen eentje
En in snelheid maakt het ook niet zoveel uit volgens mij

Scsi heeft meer voordelen zoals CPU belasting en stabiliteit…

Ja dat klopt helemaal! Met een CPU Belastings meter (vind je o.a. in windows 2000) heb je soms 30 of 40 % CPU belasting met ide.
In SCSI heb je nauwelijks 3 tot 5 % CPU belasting.
Heeft je computer meer tijd om iets anders te kunnen doen.
Maar het hangt natuurlijk af van wat je op dat moment aan het branden bent.

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Scsi heeft meer voordelen zoals CPU belasting en stabiliteit… [/B]

Ok, maar als je een Plex-IDE aan een snel sysje hangt dan heb je daar echt geen problemen mee hoor als je on-the-fly aan het fikken bent terwijl je ook een DivX aan het fixen bent tegelijk! :wink:
CPU belasting valt ook echt mee hiero, hij komt niet hoger als 3-6%. Moet wel toegeven dat toen ik deze bakker (1210A) nog aan me K6-2 400 had hangen dat ik dan verder nix kon doen!

True true…

Voordeel van SCSI is trouwens ook dat je een IDE poort meer vrijhoudt… daar kun je dus wat meer HDDs aanhangen…

[B]True true…

Voordeel van SCSI is trouwens ook dat je een IDE poort meer vrijhoudt… daar kun je dus wat meer HDDs aanhangen… [/B]

Das ook weer waar ja, maar als je over een ATA100 controller beschikt dan heb je toch zat ruimte over! :wink: 4 HD’s aan je RAID/ATA100 en dan nog je vrije IDE kanalen! Tis een optie hè!

Originally posted by Wookie

Das ook weer waar ja, maar als je over een ATA100 controller beschikt dan heb je toch zat ruimte over! :wink: 4 HD’s aan je RAID/ATA100 en dan nog je vrije IDE kanalen! Tis een optie hè!

Ik heb wel ATA100 maar geen raid, dus maar 4 IDE poorten die allen bezet zijn: 3x HDD en 1x CDROM (36x Aopen kloemel, maar prima om mp3’s van te spelen)

De 12 scsi is duurder als de 16 IDE :slight_smile:
Ik wil NOOIT gene IDE writer meer ! Stomme dingen.
Hopelijk gaat plextor nog verder met zijn scsi writers anders moet ik me nog ene 12 scsi bij kopen :stuck_out_tongue:

[B]

Ik heb wel ATA100 maar geen raid, dus maar 4 IDE poorten die allen bezet zijn: 3x HDD en 1x CDROM (36x Aopen kloemel, maar prima om mp3’s van te spelen) [/B]

Tja, ik heb dan wel Raid maar me 2x30GB (ATA100’s) hangen gewoon in ATA100 config aan elk een apart kanaal dus kan er nog 2 bij hangen.
Dan heb ik nog me 1 IDE kanaal over omdat aan de anderen een DVD, CDRW en CDrom hangen.
Dus tja! :wink:

Originally posted by SAIGON66
[B]http://www.plextor.be/download/ftp1/W1210S102.exe

Heb iemand ervaring met de nieuwste firmware 1.02 voor deze writer ??? Is het safe om te upgrade naar deze firmware ??? BvD. [/B]

Volgens volgende site zouden sommige Plextor 12/10/32S met firmware 1.04 van de IDE versie eveneens op die site te vinden wel safedisk 2 aankunnen :confused: , heeft iemand dit al getest?

http://www.geocities.com/pcp-freak/4cdfreaks/SafeDisc2.html

Aankunnen… ruim begrip! Ik kan met me 1210A ook SD2 fikken en ook afspelen maar alleen in genoemde drive! :frowning:
Zal bij die combo die jij noemt wel hetzelfde zijn… helaas!
Maar je kan het proberen, je kan nm altijd gewoon downgraden! :wink:

Dit is btw meer een vraag voor in het CCD-forum! :stuck_out_tongue:

De vraag is dan zover ook wel beantwoord en we gaan meer offtopic dan wat anders (ja ik maak me er ook schuldig aan :))… dicht gaattie dan ook…