Plex 12x4

vbimport

Mijn plextor scsi 12x4 is een beetje gaar. Ik vraag me af of ik er nog garantie op hebt en zo ja, hoe kan ik dit laten ophalen (heb al een Rma-nummer aangevraagd voor reparatie) want mijn kassabon heb ik niet meer…

Zonder kassabon zal het niet makkelijk zijn.
Plextor heeft bij aantal modellen pick up & return garantie geloof ik.

Misschien kunnen ze aan serienummer nog achterhalen wanneer deze gefabriceerd is en of deze daarom nog in de garantie valt.

Neem anders (nogmaals) contact op met Plextor zelf (http://www.plextor.be)

het is de plextor PX-W124TSI , op de brander staat January 2000. Ik vroeg me af of er dan nog garantie op zit. En of iemand dezelfde model heeft. Misschien kan ik dan de kassabon kopieren. Want het gaat hier alleen om de validatie van garantietermijn.

Zover ik weet is die drive nooit met caddy uitgekomen… ik neem aan dat Wilma denkt aan de 12xlezen en 4x writen Plex…

Maareuh ik denk dat de reparatie zich wel loont en als Plex een beetje goed voor de klanten zorgt (en dat schijnen ze best wel te doen) dan krijg je hem misschien zeer goedkoop of zelfs voor nix gerepareert…

Ik heb zelf die drive gehad (en weer verkocht) maar mijne was geloof ik ook uit jan 2000… daar ben je dus niet mee geholpen…

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met de koppeling van het serienummer aan de winkel… zou Plextor niet registreren van we hebben drive 2347823894324 ofzow geleverd aan bijv Jopies Computers in Haarlem (bij wijze van spreken dan)…

Grtz en suc6!

Originally posted by Dee-ehn
Zover ik weet is die drive nooit met caddy uitgekomen… ik neem aan dat Wilma denkt aan de 12xlezen en 4x writen Plex…

Originally posted by studiodubio
het is de plextor PX-W124TSI

Volgens mij is dat die 4x write, 12x read brander van Plextor hoor (heb ik zelf ook gehad), deze heeft wel degelijk een caddy systeem.

Maar ik zou inderdaad gewoon contact opnemen met Plextor om te kijken hoe coulant zijn zijn, niet geschoten is altijd mis zeg ik dan :wink:

Ik moet er toch al heel sterk naastzitten Tax maar zover ik me kan herrineren had ik ook Plextor W124TSI tijdens het booten op mijn beeld (SCSI bios) en nu Plexotr w1210TSI…

Snap niet helemaal wat je bedoelt Dee-ehn, maar studiodubio heeft als ik het goed begrijp de Plextor 124 en dat is voor zover ik weet de 12x lezen en 4x schrijven, met Caddy systeem.

Wat jij in je systeem hebt kan misschien een ander model zijn, zonder caddy systeem, maar de 124 is het model met caddy…

Ik d8 dat W124TSI het typnenummer is van de 12x/4x/32x SCSI…

Ik weet ook niet exact of ze het registreren bij Plextor. Ik weet WEL dat Mycom wel de producten registreert.
En mijn scsi brander is 12x schrijven en 4x rewriten…(12x4x32)

Had ik toch gelijk :smiley:

Ik denk van wel bij mijn writer hebben ze wel alles gerreged…

Het gaat over de 12x schrijven en 4x herschrijven en 32x lezen, ik heb nl dezelfde soort…

Mijn brander was ook kapot gegaan, en ik had een zogeheten aan huis garantie. Dit houdt in dat je je brander moet aanmelden bij Plextor België en dan krijg je van hun een RMA nummer wat je weer moet vermelden op de doos die je opstuurd (danwel laat ophalen door een express dienst)deze kosten draagt Plextor, dit is dan een zogeheten aan huis garantie…:slight_smile:

Na een week of zes (en na een paar keer telefoneren met plextor zelf) kreeg ik uiteindelijk een nieuwe Plextor waar ik zeer over te spreken ben.

Ik heb natuurlijk nog de kassabon, maar die is gerelateerd aan de Plextor die ik aangekocht heb :frowning:

suc6, Hans…

Enneh Tax proficiat met je aanstelling…

[Edited by Hansje on 18-03-2001 at 23:21]

Dus wat ik begrijp is dat je ZONDER aankoopbon de plexwriter kan wegpleuren??? Belachelijk toch? Ik heb wel een RMA nummer toegewezen gekregen…