Playstation

vbimport

buiten de pc wil ik m’n avonden nog wel es vullen met het spelen op m’n playstation. Nou heb ik een probleem met backups van de spellen. De originele spelen perfect de backups starten soms niet of lopen vast. Ik heb een SCPH-5552 met een Power replay plugin mod.

Heeft iemand wel es hetzelfde probleem gehad en misschien opgelost of is de laser van het kreng gewoon naar de klote?

Alvast bedankt.

Screwie

Goedkope backup cd’s die al eventjes oud zijn willen nog wel eens niet werken.
Kwam laatst zelf tot die conclusie…maar het boeit me verder niet zo, de PSX staat op de koelkast hier, meer voor als er iemand langskomt die zich verveelt.

Maar het kan ook goed de laser zijn. Probeer een nieuwe backup te maken en kijk of deze werkt (gebruik dan wel een goede CD)

misschien is het niet compatibel met je psx

Het vervelende is dat ik nu op het gebied van burnen geen opties meer heb. Ik heb 2 verschillende cd merken geprobeerd, gebrand op verschillende burners )plextor an Ricoh) en 2 verschillende proggies (Nero en CloneCd). Het origineel werkt perfect en de kopie vaak niet.

Ik heb de kopieen wel al geprobeerd bij iemand anders met een gemodificeerde PSX en daar werken ze perfect.

Voor zover ik kan zien zijn de enige opties dan ook de plug in mod of de PSX zelf.

Helaas…

Ken die power replay mod helemaal niet.
Heb er zelf wel een modchip in zitten (ooit door een collega ingebouwd).

Als de backups op een ander systeem wel werken dan ligt het dus niet aan de backups, maar aan het apparaat.
Andere mod chip gebruiken waarschijnlijk, want originelen speelt ie wel…

Ligt het niet aan de laser unit want veel 55xx en vorige types komen nu ter reparaties en in 8 van de 10 gevallen is het de unit die ‘op’ is. Als je een copy maakt op een philips cdr en hij werkt wel of half kan je er bijna zeker van zijn dat de unit bijna ‘op’ is. Je kan de laser nog wel een beetje opkrikken door de potmeter wat op te draaien. Vaak helpt dit een tijdje.
Je zegt zelf dat de gemaakte copyen op een andere psx goed werken en bij jou niet. Maakt de unit ook een zwaar geluid met booten van andere copien ? Oor op de deksel leggen :slight_smile:
Nieuwe unit kost je al vlug zo’n 100 piek en dat is best veel voor een ‘oudje’ toch ? Als het aan je insteek mod ligt (denk het niet of je moet hem vaak in en uit het slot hebben gehaald) doe je er toch een modchip in want dat kost je wellicht een tientje.

[Edited by XiNiX on 14-03-2001 at 21:45]

Allereerst bedankt voor de reakties. Als ik het zo bekijk zit er een grote kans in dat de laser einde oefening is. Bij het booten heeft die inderdaad nogal wat problemen met de kopieen. Soms werkt het met de cd even warm(??) te vrijven en daarna weer te booten om door de het opstarten te komen. Meestal kan je daarna wel het spel gewoon spelen alleen de video gedeeltjes lopen moeizaam.

Waar zit de potmeter die je eventueel kan proberen? Dit is misschien nog een optie om uit te proberen.

Bedankt,
Screwie

je kan de playstation ook omdraaien
dus op zijn kop leggen dus gewoon aanzetten
en dan snel de gehele playstation omdraaien
dit werkt bij mij wel altijd als die de copie niet goed
leest

GRT MIL@MIL

Originally posted by mil
[B]je kan de playstation ook omdraaien
dus op zijn kop leggen dus gewoon aanzetten
en dan snel de gehele playstation omdraaien
dit werkt bij mij wel altijd als die de copie niet goed
leest

GRT MIL@MIL [/B]

Nou, dit is toch wel de meest vreemde manier die ik ooit gehoord heb! (vriend van mijn tufte altijd eerst op de cd zodat ie de beveiling nie kon lezen! » is er nog zo één!) :smiley:

[Edited by Wookie on 19-03-2001 at 18:17]

benodigdheden :

Plextor burner of andere goede kwaliteits burner …
CDRWIN !!! image maken (+patchen als nodig is)
—>patches http://www.gamecopyworld.com :slight_smile:
kwaliteits cdrs : TDK princo al zeker zeer goed voor psx ook maxell
ps: thats write !!! niet gebruiken voor psx !

dat is het zo wat

Ik heb met mijn Plex1210 alleen maar suc6 gehad met PSXcopy! Gebruik gewoon CCD! :stuck_out_tongue:
That’s Write CDR’s zijn kut voor psx btw!

Schrijven van de PSX die ik meestal met Nero of CloneCD. Heb vroeger wel veel met CDRWIN gedaan, maar had toen wat problemen die ik uiteindelijk niet met Nero had.
Destijds was het zo dat die 2 niet naast elkaar konder draaien op hetzelfde OS. Is dat nog steeds het geval? Nero had wel een apart bootmenu voor handen, maar dat zag ik allemaal niet zitten,

Met de PSX gaat het nog niet veel beter. Ik heb em ook op z’n kop gehad, echter zonder resultaat. Ik denk dat ik inderdaad toe ben aan een nieuwe. Het kloteding speelt wel originele cd’s, maar geen backups.

HELAAS!!!