Playstation-hackers zetten DVD's op video

vbimport

Playstation-hackers zetten DVD's op video

De DVD-kopieerbeveiliging van de nieuwe PlayStation 2 is na de regionalisatiecode het tweede slachtoffer van Japanse hackers.

Om de kopieerbeveiliging te omzeilen gebruiken hackers de RGB-poort van de console, die rechtstreeks op een videorecorder kan worden aangesloten. Het signaal van de PlayStation wordt vervolgens door de recorder opgepikt en herkend als een televisie-uitzending.

Sony's ingebouwde kopieerbeveiliging van Macrovision zou dit soort analoge opnames juist onmogelijk moeten maken. De beveiliging zorgt er namelijk voor dat het uitgaande signaal alleen goed kan worden ontvangen als het rechtstreeks naar een TV wordt gezonden.

Zit er dus een opname-apparaat als een videorecorder tussen, dan moet het signaal zodanig worden verstoord dat het de uiteindelijke beelden onherkenbaar verminkt.

Volgens Japanse PS2-fansites is een eenvoudig apparaatje al voldoende om de beveiliging te omzeilen. De doos converteert het RGB-signaal van de PlayStation 2 naar een videosignaal en zorgt er tegelijkertijd voor dat de codering van Macrovision niet meer werkt.

einde nieuws brief @mil@

What’s new? Dat geldt voor iedere DVD speler met een RGB uitgang. Iedreen met een DVD speler en een RGB scartkabel kan DVD’s op VHS opnemen. Van “hackers” is hier volgens mij geen sprake.

COOOOOOOOOL enzow

<-- Posted by CaLiMo, @ http://kickme.to/ultimate64 -->

COOOOOOOOOOOOOOOOOOL

ik wil een PS2 hebbu!!!

SNEEEEEEEEEEL!!!

<-- Posted by CaLiMo, @ http://kickme.to/ultimate64 -->

1x is genoeg Calimero

hmmm, PS2 is great for that, I think Sony has failed with this by great companies

boeie

dit kan ook via normale dvd spelers voor tv

en op je pc.
zo doe ik t altijd
huur een dvd bij de videotheek (import)
pleur hem op band en verkoop
zo een film die net bij ons in
de bios is.

dit maakt t alleen makkelijker

het kan ook anders

sluit je console aan via de rgb scart op
je video
lus deze video door aan een andere video
zodat de 2e video opneemt

nu wordt de macrovision niet geactiveerd

slim he.

en dat voor een lompe sukkel zoals ik

Wat is het nut van een DVD op video te zetten ? Ben je dan niet beter dat je naar de videotheek gaat en gewoon de video gaat halen en kopieeren ?

het nut ervan is dat je dan import ken
afspelen en zo op band zetten en verkopen

aan mensen

en dat terwijl ie in de bios of nog niet eens
uit is

handig toch

doe ik ook