Playstation? cd's?

vbimport

Hoi luitjes

Ik weet niet of ik in de goeie forum zit maar ok.

Mijn broerke vroeg mij laatst iets omtrent playstation cd's
Hij heb geld en wil zo een apperaat kopen.
Ik heb die dingen ooit een keer van dichtbij gezien en heb er dus eigenlijk geen idee van hoe het allemaal zit, maar de echte vraag nu.

die cd's zijn normaal zwart(toch?) en nu zie ik het wel vaker dat men het over gekopieerde cd's geeft, nu vraag ik mij dus een beetje af hoe dat zo werkt.
kun je dus bv. een spel branden op een cd en dan in je playstation douwen, of heb je daar nog speciale dingen er voor nodig. bv maakt het nog veel uit als je over een PS1 of PS2 spreekt?

"Note" denk nu niet gelijk dat ik van plan ben om me hier mee bezig te gaan houden maar ik ben gewoon benieuwd, beetje background info zeg maar.

graag hoor ik meer, als het even mogelijk is in het nederlands.

Thx

The Observer

ik heb 1x een ps1 cdtje gekopieerd, gewoon met cdrwin net zoals alle andere cd`s ging zonder problemen. En natuurlijk clone cd

Je hebt Playstation 1 (PSX) en Playstation 2 (PS2).
PSX games kun je ook op een PS2 afspelen, andersom nie!
Kopieren van PSX games zou gewoon met CCD moeten lukken, mits je CDR(W) wordt ondersteund! Voor PS2 games weet ik het niet, nooit gedaan! Als games op DVD staan, wat voor PS2 mogelijk is, dan moet je uiteraard een DVD writer hebben!

De console moet gemod zijn (of GameCracker bij PSX) om gekopieerde games te kunnen afspelen! Met gemod bedoel ik dat er een chipje op de printplaat binnenin gesoldeerd moet worden!

Meer info kan je misschien hier wel erover vinden!

Originally posted by Wookie

De console moet gemod zijn (of GameCracker bij PSX) om gekopieerde games te kunnen afspelen! Met gemod bedoel ik dat er een chipje op de printplaat binnenin gesoldeerd moet worden!

Meer info kan je misschien hier wel erover vinden! [/B]

Dus als ik het nu even goed begrijp.

Kopieeren is opzicht niet zo een groot probleem. alleen ps2 games kunnen niet op de psx.

verder zul je je playstation even moeten (laten) openen maken om zo er even een chipke in te douwen, wat je kunt de games wel kopieeren maar spellen kan nog niet (zonder dat chipke).

Hey goeie link, deze had ik nog niet gevonden.
Wat zie ik daar, ps2 goedkoper, hmmm ga me broerke even pesten.

thx voor the info.
maar extra info is nooit weg

The Observer

Originally posted by Observer

Dus als ik het nu even goed begrijp.

Tot nu toe snap je het nog! :wink:

Tot nu toe snap je het nog! :wink:

Wat voor een engs staat mij dan nog te wachten :eek:

The Observer

Hieronder vindt u diverse manieren om de NEO2 + Action Replay2 te gebruiken
Hieronder vindt u diverse manieren om de NEO2 + Action Replay2 te gebruiken

PAL PS1 origineel :

• plaats de origele PAL PS1 game in de PS2 en zet de PS2 in standby
  • hou circa 1 seconde de reset knop in (tot het blauwe lampje gaat branden)
  • de game zal direkt opstarten !

PAL PS1 backup en PAL PS2 origineel :

• plaats de game in de PS2 en druk 1x op reset
  • de game zal direkt opstarten !

PAL/JAP/USA PS2 backups :

• plaats de Action Replay 2 hardware in een memory card slot (1 of 2)
  • plaats de Action Replay 2 CD 1 en druk 1x op reset
  • Selecteer – start game – en vervolgens – without codes –
  • Druk de Eject toets.
  • Plaats PS2 backup (PAL/JAP/USA … patchen niet nodig).
  • Druk wederom de Eject toets
  • Druk vervolgens op de X (kruisje)
  • de backup zal opstarten.

Wat als PS2 backups nog niet opstarten :

Methode 1

• plaats de Action Replay 2 CD 1 en zet de PS2 in standby (rode lampje brand)
  • druk de reset knop in en hou deze ingedrukt.
  • U hoort de cd nu snel draaien…zodra de cd stopt met draaien laat u de reset knop los.
  • de lade zal opengaan en u kunt de cd omwisselen voor de PS2 backup.
  • de lade sluit automatisch na 4 seconden.
  • selecteer “start game” >> “without codes” >> druk X zonder de lade open/dicht te doen.

Methode 2 (wijkt net iets af van methode 1)

• U hoort de cd nu snel draaien…zodra de cd stopt met draaien laat u de reset knop los.
  • de lade zal opengaan en u kunt de cd omwisselen voor de PS2 backup.
  • druk de eject toets in VOOR DAT deze automatisch dichtgaat.
  • selecteer “start game” >> “without codes” >> druk X zonder de lade open/dicht te doen.

Methode 3

• Selecteer – start game – en vervolgens – without codes –
  • laat de resetknop los. De lade zal open gaan en na 4 seconden weer sluiten (laat de cd in het apparaat)
  • Druk de Eject toets.
  • Plaats PS2 backup (PAL/JAP/USA … patchen niet nodig).
  • Druk wederom de Eject toets
  • Druk vervolgens op de X (kruisje)
  • de backup zal opstarten.

Mocht u met bovenstaande methoden nog steeds een spel hebben wat niet opstart, dan kunt u in plaats van de optie – without codes – , de optie – with codes – gebruiken.

Tip !! brand uw backups op een goed merk CDR (verbatim, TDK, philips) en op maximaal 2-speed.

GRT MIL@MIL

Denk hard en je zal overwinnen

Originally posted by Observer
[B]

Wat voor een engs staat mij dan nog te wachten :eek:

The Observer [/B]

Valt allemaal wel mee hoor! Maar als je een newbie bent met het CD’s branden dan spreken we mekaar nog wel in de nabije toekomst! :wink:

Valt allemaal wel mee hoor! Maar als je een newbie bent met het CD’s branden dan spreken we mekaar nog wel in de nabije toekomst! :wink:

CD’s branden is voor mij niet geheel onbekend.

Ik kreeg alleen wat van die vraagtekens bij de playstation spellen branden omdat orgineele cd’s zijn zwart (lees gedeelte) en een cdr ander kleurtje, dus geeft de console dan geen problemen met die cdr?
Maar ik zie al dat je een chipke er in moet (laten) proppen wil je die cd’s kunnen (af)spellen.

Vraag: Zo een chip er in (laten) zetten zitten daar risicos aann(neem aan van wel)?

Vraag: zo een Playstation spel, moet natuurlijk er specifiek voor geschreven zijn?

Vraag: een playstation (orginele) cd is die makelijk te kopieeren?

Groet

The Observer

zwarte cdr’s (zoals pxs ceedees) hebben heel ff bestaan maar deze waren zo slecht en duur dat ze suppersnel van de markt waren. Heb ze nooit in het echt gezien.
Mod chip ingebouwd mag je max 1500 Bef kosten

Die chip erin solderen is nie zo moeilijk, kan weinig fout gaan eigenlijk!

Om een PSX game te dupliceren doet CloneCD icm een CDRW die RAW kan writen(/lezen) wonderen! :wink:

Het wil nog welis zijn dat je PSX sommige games niet wil afspelen. Dit komt dan door het type CDR dat je gebruikt hebt! Heb dit welis ervaren!! :mad: Ik weet niet meer welk type CDR het NIET deed maar weet wel dat alle CDR’s die Philips maakt het WEL doen! :slight_smile:

kijk wel of je inputdevice (cdrom, cdwriter) subchannels kan lezen dit is nodig voor de beveiliging (hahaha) te omzeilen. Dus bij het branden ff subchannel reading aanvinken

Check hier voor de nodige info over het ombouwen van je psx.
http://www.futuremax.nl

Wat betreft de beste cd’s voor back-ups, d’r zijn nog “zwarte” cd’s verkrijgbaar, van het merk PARROT deze zijn zeer geschikt, anders zou ik je Philips Premium aanraden.

Originally posted by NeoByte
Wat betreft de beste cd’s voor back-ups, d’r zijn nog “zwarte” cd’s verkrijgbaar, van het merk PARROT deze zijn zeer geschikt, anders zou ik je Philips Premium aanraden.

Die cdr’s met zwarte achterkant kan je volgens mij kopen bij OpusSupplies, maar zie geen reden om ze te gebruiken want ze zijn duurder als de Philips Premiums en hebben hetzelfde resultaat! :wink:

www.hotbit.nl heeft ook black PSX cdz, niet echt boeiend, wel grappig staat het, dat ze zwart zijn. HEeft dus geen nut. ombouwen… …playstation.pagina.nl en ==> zoekt en gij zult vinden (daar kan tax vast wel wat moois bij schrijven :p)

Als je wat wilt weten, alles staat er al, verders; PM of mail me maar voor die zooi, ik weet er wel wat van af :slight_smile: