Playstation 2 [DUTCH ONLY]

vbimport

Hallo iedereen!,

Ik heb nog nooit in mijn leven een console gehad. Ik heb altijd tot nu toe achter een PC gezeten.

Daarom overweeg ik nu om een console te kopen, of tenminste, binnekort. Ik heb eens rond gekeken wat er allemaal wel niet was. De Dreamcast die al uit is schijnt tegen te vallen. De Nintendo Dolphin is nog niet uit, en die wordt ongetwijfeld mooi alleen zijn de spellen verekte duur en haast niet te kopieren.

Daarom blijft voor mij de Platstation 2 over. Deze komt volgens sommige bronnen (Tenminste de EUROPA VERSIE) in oktober 2000 uit. De prijs zal rond de F850,- liggen. Dit heb ik allemaal af van het adres: http://www.playstation2.nl

Ik heb dus al de meeste informatie, maar toch zou ik graag nog wat standaard dingen willen weten. Hier komen een aantal vragen:

1. Zit er geheugen in een Playstation 2 net zoals in de computer? Want ik neem aan dat je een spel wel kunt saven, maar slaat hij dit in de Playstation 2 op en zodra je de volgende keer het spel weer start staat de save er nog tussen? En kun je dat met meerdere games? Dus de grootte ofzo van het geheugen.

2. Ik heb wel eens gehoord van externe memory cards voor de playstion 1 gewoon. Komen deze ook voor de playstation 2 en wat is het nut hiervan?

3. Hoe sluit je de playstation aan op je TV?

4. Als ik een DVD-MOVIE op een Playstation 2 afspeel, heb ik dan dezelfde kwaliteiten als ik een losse aparte DVD speler heb?

5. Kan ik VIDEO-CDS op een Playstation 2 afspelen?

6. Als je de Playstation in originele staat hebt, dan kun je er geen illegale spellen op spelen behalve als je hem hebt gechipt ofzo. Is dit ook bij de Playstation 2 nodig? Zo ja, wie doet dat chippen en hoeveel kost het?

Voorlopig heb ik geen meer vragen.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Greets

The Unforgiven

alles wat ik weet is dat je wel al backups kunt kopen voor de ps2 of je hem dan ook moet ombouwen weet ik niet, ik denk het wel
en volgens mij kan je er geen dvd movies op afspelen, dit zou eerst wel kunnen maar hebben ze aangepast geloof ik

Weet er dan niemand meer iets over de Playstation 2?

1. Zit er geheugen in een Playstation 2 net zoals in de computer? Want ik neem aan dat je een spel wel kunt saven, maar slaat hij dit in de Playstation 2 op en zodra je de volgende keer het spel weer start staat de save er nog tussen? En kun je dat met meerdere games? Dus de grootte ofzo van het
    geheugen.

Bij de PS2 zitten memorycards waar je savegames kunt opslaan. Ik geloof dat ze 4MB zijn.

1. Ik heb wel eens gehoord van externe memory cards voor de playstion 1 gewoon. Komen deze ook voor de playstation 2 en wat is het nut hiervan?

Zie antwoord vraag 1

1. Hoe sluit je de playstation aan op je TV?

Met een skart aansluiting (ik hoop dat je het zo typt)

1. Als ik een DVD-MOVIE op een Playstation 2 afspeel, heb ik dan dezelfde kwaliteiten als ik een losse aparte DVD speler heb?

Yep zelfde kwaliteit, regiocodes zijn heel eenvoudig te omzeilen door regio software op de memory card te laden.

1. Kan ik VIDEO-CDS op een Playstation 2 afspelen?

Is nog weinig over bekend, het was wel de bedoeling maar omdat DVD het nu helemaal is zal er waarschijnlijk geen VCD ondersteuning op zitten.

1. Als je de Playstation in originele staat hebt, dan kun je er geen illegale spellen op spelen behalve als je hem hebt gechipt ofzo. Is dit ook bij de Playstation 2 nodig? Zo ja, wie doet dat chippen en hoeveel kost het?

Dit is bij de PS2 ook nodig, voor zover ik nu weet is het nog niemand gelukt een PS2 om te bouwen maar tegen de tijd dat ie verkrijgbaar is in Europa kunnen ze het vast wel.

That’s it.

Een aanvulling op mijn vorige antwoord :

PS2 kan omgebouwd worden zie:
http://www.gamecopyworld.com/psx.htm