Platinum Scan ritek03

vbimport

Platinum is helaas van mediacode veranderd is nu dus ritek03 geworden :doh: .

Heb er een scan van op de pc staan,namelijk de deze :

http://c3ke.50megs.com/dvd/platinum.jpeg

Is deze goed of niet?Ik gok alleziens van niet.
Met de vorige mediacode van platinum haalde ik altijd een kwaliteit van 95%.

Het is dus deze link:

http://img111.imageshack.us/my.php?image=platinum2we.jpg

Dezelfde media andere scan:

http://img138.imageshack.us/my.php?image=platinum12vn.jpg

Niemand?

Jawel hoor, een beetje geduld doet soms veel :slight_smile:

Welke media code hadden de Platinum schijven die je eerder had als ik vragen mag?

Ik vind de resultaten van deze scans helemaal niet gek hoor. Die ene spike (PI waarde 98) moet je je niets van aantrekken. Je ziet dat de PI waarde gemiddeld op 5.75 ligt, een resultaat wat menige geperste DVD in deze scans niet zou behalen. De PIF waarden liggen wat minder gusting, maar niets om je druk over te maken.

Nu weet ik niet welke waarden je haalde met je oude Platinum media en weet ik wel dat deze test niet al te betrouwbaar zijn, maar ik denk dat je niet veel reden tot klagen hebt. Een jaar of 2 geleden waren we erg blij met scans met maxPI = 60…

Deze media code :

RICOHJPN-02 en was de pie waarde 17 max en de pif waarde max 2.
Nu is het verschillende,en er zitten zelfs slechte schijven bij ook!Heb zelf een dvd+r gehad met pi waarde 657 en pif waarde 128.Schijfkwaliteit 0%.En dan bedoel ik de spindel met ritek mediacode en NIET met de mediacode : RICOHJPN-02.

Ah kijk da’s een heel ander verhaal. Dat zijn idd bedroevende waardes waar je niets mee kunt. Zo te horen heb je echt een slechte spindle te pakken. Vroeger stond Ritek media bekend om dit soort grapjes; de productiekwaliteit was verre van stabiel en zeker niet al te best. Sinds de opkomst van de DVDRW markt heeft Ritek zich toch wel gebeterd en eerlijk gezegd verbaast het me dat dit nog voorkomt. Zelf gebruik ik haast alleen Ritek media (en ik heb er wel al heel wat gebruikt), op de zaak gebruiken we Ritek media etc etc… al jaren zonder problemen.

Hoe dan ook: je hebt zekers te maken met een slechte spindle. Je zou wellicht je firmware eens kunnen updaten voor betere resultaten op “goede” schijfjes. Op de schijven van een mindere kwaliteit zul je waarschijnlijk op geen enkele brander acceptabele resulaten krijgen. In dat geval ligt het gewoon aan de slechte kwaliteit van de media.

Ik vraag me eerlijk gezegd een beetje af of je niet toevallig nep media te pakken hebt… waren deze schijfjes wellicht verdacht goedkoop?

Neen,ik heb de spindel evenveel betaald als vroeger met de ricoh mediacode.
En heb ook al elders gelezen dat er andere mensen heel veel problemen hebben met de ritek mediacode.
En een update van de firmware van de dvd writer.Wat een grap?Sorry hoor,maar je kan het niet weten wat voor een pc ik heb,maar het is helaas de medion 8800,en hier heeft al is 1 firmwareupdate voor plaats gehad,en heb deze uitgevoerd zonder resultaat!

Hmm ja… je hebt duidelijk pech met je spindeltje. Zoek mnaar eens op de R03 mediacode op dit forum en zie de scans. Over het algemeen zijn de resultaten vrij netjes. Zelf heb ik ook een aardige tijd lang deze media gebruikt (heb nu meestal Ritek G05 omdat m’n XBOX hier beter mee om kan gaan) en dit soort problemen ben ik niet tegengekomen. Ik verwacht dan ook dat er ergens een dip in de kwaliteit van de productie bij Ritek gezeten heeft…