Pioneer DV-535 bij Megapool

vbimport

Bij megapool kost dit pareltje 590 gulden dus die gaan we maar eens scoren vanavond…

ik ben alleen bang dat hij daar niet regiovrij zal zijn (kan bijna niet anders met zo’n prijs)

jullie voelen hem al aankomen:

hoe los ik dat op?

thnkz

Volgens mij kan je die laten ombouwen!! Zou nie weten hoe of waar! :slight_smile:

volgens mij kost het ombouwen iets van 150 of 200 piek bij Rodisc te R’dam. Hun website is te vinden op www.rodisc.nl maar daar staat niets over regiovrij maken (officieel mag het nl. niet…)

Klopt ongeveer wel die prijs ja! (ook gehoord)

Originally posted by Crazy Bob
volgens mij kost het ombouwen iets van 150 of 200 piek bij Rodisc te R’dam. Hun website is te vinden op www.rodisc.nl maar daar staat niets over regiovrij maken (officieel mag het nl. niet…)

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het regiovrij maken niet verboden is.
Gerenommeerde merken als Onkyo en Marantz (toevallig he, de twee merken waar ik zelf naar op zoek geweest ben :wink: ) bieden zelf al de mogelijkheden van het regiovrij maken aan. Ik kan gewoon in een HiFi winkel aangeven dat ik de speler regiovrij wil hebben, niks geheimzinnigs aan (zelfs een memo van Onkyo naar de winkels over geweest hoe het moet, wat het kost en dat het ook voor de nieuwe methode/beveiliging geschikt is).

goed, ik zal iedereen bij deze uit de droom helpen over Megapool…

Dat werd dus een Megadrama, want hij was (uiteraard) al uitverkocht!

maar nog veel erger (and I quote) “Regiocode vrij? Maar meneer, u weet toch dat dat niet mag?”

ik antwoordde: ‘ligt eraan waar je hem haalt’

en ging vervolgens naar MediaMarkt, waar ze ook al geen Pioneer DV-535 meer hadden.

dit komt omdat dat type eruit gaat…dus toen heb ik maar een Philips DVD 751 gekocht hoewel dat zilver volop vloekt bij de rest van mijn installatie!

http://www.hiteker.nl/

had je beter zo’n een kunnen kopen (600 serie), ook bij megapool.

Regiovrij, DVD, Svcd, vcd, mp3, audiocd

En niet duur :slight_smile:

Is het niet zo dan dat de nieuwere (of nieuwste) DVD’s niet afspelen op een regiovrije DVDspeler??

Heb zoiets een keer vernomen…

:cool: Lathieza :cool:

Kijk anders een op www.elvic.nl voor regiovrije DVDspelers. Misschien willen deze mensen je wel vooruit helpen betreft het regiovrij maken van je speler…

:cool: Lathieza :cool:

Originally posted by Lathieza
[B]Is het niet zo dan dat de nieuwere (of nieuwste) DVD’s niet afspelen op een regiovrije DVDspeler??

Heb zoiets een keer vernomen…

:cool: Lathieza :cool: [/B]

Er komt een nieuwe beveiliging aan idd
In plaats van eenmalig te checken aan het begin van de DVD zal deze ook regelmatig tussentijds checken of de DVD wel voor jouw regio geschikt is.

Deze beveiliging heet als ik het goed heb “Regional Code Enhancement”.

Ik noemde hierboven al dat Onkyo een memo naar de winkeliers gedaan had over deze nieuwe beveiliging. Onkyo heeft aangegeven dat hun huidige methode om DVD spelers regiovrij te maken hier al klaar voor is.

Het is net als met Safedisc en dergelijke, ze moeten blijven vernieuwen om het zo lastig mogelijk te maken allemaal, niet zozeer voor de hardcore mensen (die vinden toch wel een oplossing), maar voor de meute die er geen kaas van gegeten heeft.