PIO-modus met Plex?

Er gaat iets niet goed.
Heb me Plex2410 aan IDE1 hangen als master en een Toshiba SD-M1502 als master aan IDE2. Me HD’s hangen aan de ATA100 controllers.

Ok, nu was ik aan het fikken en ineens duurde het vet lang! Me plex stopte elke keer even, terwijl de buffers gewoon vol waren. Dus paar seconden fikken (lampje oranje) en dan weer seconde stoppen (lampje groen).
Dus ik dacht natuurlijk gelijk aan me DMA’s. Ik kijken en idd, voor IDE1 device staat PIO-modus ingeschakelt ipv DMA. Er staat wel ingesteld “DMA, if available”. Nou weet ik wel dat mijn Plex1210 wel gewoon DMA enabled kon hebben dus neem ff aan dat een 2410 dat ook gewoon kan.
Nou, ik apparaat verwijderd en een keer gereboot zonder Plex eraan. Nu stond voor IDE1-master weer “automatische selectie”. Ik weer reboot en Plex weer eraan, maar gewoon weer utzelfde he. Dus weer PIO-modus.

Hoe krijg ik dit nou weer opgelost?
Ik draai overigens XPnl.

Ik zie net dat er vandaag nwe Via4in1 drivers uit zijn. Versie 4.36; staat nog nie eens op Tweakers! :stuck_out_tongue:
Ga die maar is proberen dan.

Edit:

Nou helaas, geen oplossing!

mmm, wat een kut probleem seg :(:(:frowning:
Ik heb mijne plex24 op de sec als master (DMA) hangen en daar een HD als slave bij en dat werkt perfect.
MSI KT266 Pro Raid mobo + 1.4 Gbz. Os: Win2k.

Tja, ik heb ook een stom probleem met mijne plex16 master op op de prim (DMA), zoals je weet. En ik had ook nieuwe VIA drivers gedownload maar dat helpt ook niets.

Ik vind het maar vreemd hoor, het heeft nm gewoon gewerkt. :confused:

Mijne plex16 heeft ook altijd gewerkt gehad en nu in eens niet.
Pc stuff, arrrgg

Ik heb mijn probleem gevonden. IDE kabel kapot denk ik (ik zie er niets aan)

Hopelijk vind je snel een oplossing voor uw probleem want het is kut als een writer niet gaat :(:frowning:

Ik dacht me nog te herinneren dat er bij PowerDVD een progje zat dat SetDMA heette. Dus ik PDVD erop gezet, zijn de instellingen van SetDMA grijs, dus uitgeschakeld. (XP “regelt” het zeker wel?) Bah!

Ik zal dit probleem eens in het Plextor forum (eng) posten. Kijken of Plextor zelf hierop iets te zeggen heeft. :rolleyes:

Tis gelukt hoor! (ik post het ook ff hier zodat als iemand ooit nog is utzelfde probleem meemaakt, dat die dan sneller z’n antwoord kan vinden)

Ik moest een IDE miniport driver installen. Hier een quote uit de tekst van de bronsite:

Are you having IDE troubles with your system?

If so, it is recommended that you download and install this IDE miniport driver for increased IDE performance and stability. Before using this driver, make sure you have all Windows updates. If your system is stable, as always, our motto is “if it an’t broke don’t fix it”. This driver is for Win9x/ME/2K/XP/NT.

Dus ik geinstalleerd en voila, ik kon instellen welke UMDA ik wilde en na reboot werkte alles weer perfecto!

Originally posted by Wookie
en na reboot werkte alles weer perfecto!
Behalve CloneCD dan :frowning: Die werkt niet met de VIA IDE drivers geïnstalleerd…

Originally posted by G@M3FR3@K
Behalve CloneCD dan :frowning: Die werkt niet met de VIA IDE drivers geïnstalleerd…

IDD! :mad:
Maar als je het niet erg vind ga ik hier verder over door in de thread in het Plex forum, aangezien ik daar ook de eerst hulp kreeg! :wink: (denk dat de meeste wel engels kunnen)

Het is gelukt! Een nieuwe versie van CloneCD bracht de uitkomst!
Read more in de engelse thread. (link hierboven)

Originally posted by Wookie
Denk dat de meeste wel engels kunnen

Nee, kun je het ff vertalen…

Originally posted by Sorcerer
[B]

Nee, kun je het ff vertalen… [/B]

Welk deel snap je niet Sorc? De uiteindelijke uitkomst was dus die miniport driver & een nwe CCD versie. :smiley:

vondt net een snel cursus engels in 12 minuten… dus ik snap het al…