Pinnacle tv kaart

:slight_smile: hallo, ik heb een tv in kaart geplaatst pctv stereo v5.7. Toen heb ik mijn analoge camcorder aangesloten via s-video de weergave is goed maar ik krijg geen geluid wie helpt mij

Hallo en welkom!

De S-Video ingang van je TV kaart kan alleen maar beeld “ontvangen”. Wat je dient te doen is het aansluiten van de audio uitgangen van je video camera op de line ingang van je geluidskaart (cq moederbord, in het geval van een onboard geluidskaart). De kabel die je dient te gebruiken is van het type “RCA/Tulp/Cinch naar 3.5mm stereo Jack”.

Goed heb ik gedaan en ik heb geluid maar als ik het opsla en dan weer open niet
groetjes eljee

Oei… dat kan veel oorzaken hebben.

Laten we echter eens bij de meest voor de hand liggende optie beginnen: heb je in de opname instellingen (deze benader je via de eigenschappen van de Windows volumeregeling) de line-in van je geluidskaart geselecteerd als opnamebron? Indien deze nl alleen te horen is, maar niet als opnamebron geselecteerd is, dan wordt hiervan het geluid ook niet opgenomen!

Bedankt voor het reageren, bij instellingen van pctv geeft het prog zelf al de kaart aan nl realtek AC97 audio dus ja puzzelen maar?!?!

Realtek AC97 is een audio codec. Deze wordt hoofdzakelijk voor onboard geluidskaarten gebruikt. Dit is dan ook de bron voor PCTV, daar is niets mis mee.

Klik eens in de taakbalk op het speakertje, kies eigenschappen, openemen en vink de lijningang aan. Klik ok, selecteer de lijningang als opnamenbron en probeer het nog eens… dat zou nl moeten werken :slight_smile:

Heel mooi bedankt ik ga dit morgen uitproberen.
:bow:
groetjes, eljee

Goede middag dee-ehn. Na de tips die jij mij gegeven hebt ben ik gaan sleutelen en heb beeld en geluid maar het beeld is zwart/wit. Het volgende heb ik gedaan de video is een aristona en heeft geen s-video aansluiting wel scart. Van tv-in ben ik naar de video via een scart splitser dus van video naar tv en computer. Werkt allemaal goed ook het opnemen met geluid. Dus help me uit de brand!!!
groetjes eljee

We zijn weer wat dichter bij :).

Het zwart wit beeld kan ook weer verschillende oorzaken hebben, dus neem ik maar weer de meest voor de hand liggende optie :o.

Heb je bij je opname instellingen aangegeven dat de videobron van het type PAL (oftewel PAL B/G) is? Zo niet, dan heb je kans dat deze op NTSC of SECAM staat, hetgeen de oorzaak kan zijn van je prob!

Raar maar waar het type is niet in te stellen.

Beste Dee-ehn bij de instellingen kan ik geen signaal kiezen, maar ik heb in plaats van op de scart s-video de gele [composiet] aansluiting geprobeerd via een verloop rca s-video en dat werkt. Nou ga ik verder puzzelen om de audio te verbeteren want de opname die ik gemaakt heb is niet super. Hartstikke bedankt dat jij mij zo goed hebt geholpen!!! Groetjes en ik laat de vorderingen wel weten ELjee

Mooi dat je iig dit probleem hebt op weten te lossen. Dit was nl mijn tweede suggestie geweest, maar het is altijd beter als je zelf de oplossing aandraagt, is’t niet?

Geluid verbeteren? Wat dient er verbeterd aan te worden?

Graag gedaan :slight_smile:

Hoi, de opname heb ik gemaakt op een feestavond waar dus ook artiesten optraden het geluid stond erg hard, op plaatsen dicht bij de boxen is de opname slecht verder van de boxen af redelijk. Ik heb al geprobeerd om een klein stukje over te zetten naar magix music cleaning lab maar dat lukt niet, wil proberen om cd-r te branden en dan via magix te bewerken??? tja dit is voor mij een uitdaging maar zonder hulp toch wel lastig aangezien ik de pc pas in juni gekocht heb en daarvoor was het 20 jaar geleden dat ik met een pc gewerkt heb. groetjes Eljee

Tja echt geweldig zul je het nooit krijgen, maar het moet wel te verbeteren zijn. Ik neem aan dat je vooral het geluid een beetje naar 1 niveau toe wilt trekken en evt wat bij wilt filteren?

Een vervormd geluid zal altijd vervormd blijven, maar je kunt wel het volume wat terugdringe. Ik denk dat je met tools als normalisatie en compressie een heel eind komt. Ik weet niet zo 1-2-3 welke software paketten goede mogelijkheden hiertoe bieden (aangezien ik dit eerder wel eens met hardware oplossingen gedaan heb), maar ik verwacht dat je met Sony SoundForge een heel eind kunt komen.

Hoi Dee-ehn na verschillende pogingen om mijn videobeelden op dvd te krijgen geef ik de moed op, dus ik hoop dat jij mij verder kan helpen. De beelden staan in de pc binnengehaald met de tv kaart en met hetzelfde prog proberen te branden, poging 1.
poging 2 geexporteerd naar cyberlink powerproducer [branden mislukt]. En ga zo maar verder op verschillende forums gezocht naar een oplossing??? Ik ben bang dat ik niet de juiste software heb. Zou jij mij verder willen helpen??? Groetjes Eljee

Wat je het beste kan doen is het videospoor en het audiospoor apart opslaan, dan kun je ze ook apart bewerken.

Let wel : Dit is een enorme, tijdrovende klus.

Je kunt het videospoor (meestal een mpeg4 formaat) door zo’n beetje elke encoder heenjagen om een ander formaat te krijgen Dit kan met TmpgEnc of CinemaCraft Encoder.
Wat je ook kunt doen is dit videospoor bewerken in een videoedit programma zoals Adobe Premiere.

Het audiospoor kun je ook bewerken met diverse programma’s, vooral CoolEdit is een prima pakket hiervoor.

Hierna moet je de twee sporen weer aan elkaar knopen. Ook daar kan Adobe Premiere of TmpgEnc mee overweg. VirtualDub kan ook, maar is echt voor de doorgewinterde gebruiker.

Neem anders even een kijkje op de website van de Multimedia gg van de HCC.
Url = http://www.multi-media.hccnet.nl/

Goeie morgen, na weer een uren durende [dagen] zoektocht is het mij nog niet gelukt om mijn videobestanden over te zetten naar dvd. Het zijn mpeg bestanden hoe krijg ik ze op dvd, met de pctv zou het volgens de beschrijving moeten lukken [mooi niet dus].
Wat moet ik doen? groetjes Eljee

Hoi, dus ik moet investeren voor een goed bewerkingsprog? Of is er nog een andere manier? :confused: :o
groetjes Eljee :bow:

Probeer TMPEGEnc DVDAuthor eens!

Je kunt hier een trial downloaden: http://www.pegasys-inc.com/en/product/tda.html

Hoi, na een uitgebreide zoektocht en natuurlijk met hulp van jullie ben ik er eindelijk in geslaagd mijn videobestanden op dvd te schrijven, dit was achteraf eigenlijk eenvoudig. Bij de aankoop van de pc kreeg ik [record now] een mooi prog van sonic, ik heb dat in eerste instantie ook geprobeerd maar ik kreeg steeds een melding dat het virtuele geheugen het niet aankon en dus ben ik er mee gestopt in de veronderstelling dat dit niet werkte. Maar als ik de melding negeer gaat het proces gewoon door [de brander is sneller dan het virtuele geheugen?] en levert een mooie dvd af! Nou heb ik ook nog het geluk dat ik van iemand pinnacle studio 8 over kan nemen? Hopende dat ik daar mijn einddoel zo goed mogelijk kan benaderen d.w.z redelijke beelden en redelijke audio. Ik wil Dee-ehn en Mr. Belvedere hartelijk danken voor de moeite en tips en zal verder nog bericht geven over hoe het mij is afgegaan met het bewerken van de dvd. Groetjes Eljee :bow: :slight_smile: